Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Evlilik iki insanın birbirini severek, bir ömür boyu hayatın tüm güzelliklerine ve zorluklarına katlanma kararı alması mıdır; yoksa toplumsal kaygılarla, çevreyi mutlu etmek için giriştiği bir çark mıdır? Kalabalık bir ortama girdiğiniz düşünelim . Yepyeni hayatlar ve yepyeni yüzler... Bir anda herkesi şöyle bir süzün , süzünnnn! Pat ! Gözleriniz bir yerde kitlendi. Çekin ! Çekim ! Sadece 2 küçük yuvarlak olmadığı , kalbinizi kuş gibi uçurtan derin bir şeyler var değil mi ? Kimyanızın bozulduğunu , kar yağarken içinizin ısındığını mı hissediyorsunuz ? Sadece durmaktasınız ve fakat beyninizde , karşı tarafı hissediyorsunuz. Hemen kaynaşalım mantığı ile giriyorsunuz ortama. Küçük atışmalar , kaçamak bakışlar. Ve beklenen son...Veya başlangıç... Artık bir sevgiliniz var. Zaman ilerliyor , gözlerden uzak küçük bir dünya kurdunuz . Sıcak , güvenli ve sevgi dolu. Geceler onsuz , uykusuz . Geceleri uyunur kılalım diyorsunuz. Açıklama zamanı... Herkese... İşte evliliğin zorluklarının başladı an, hem de evlilik daha başlamadan... Ailenize anlatacaksınız. --“ Ben , bir adamı / kadını seviyorum. Mantıksal ve duygusal olarak doğru insan olduğunu düşünüyorum. Ve hayatımı birleştirmek istiyorum. --“ Kimin nesi ? Nereli ? Ailesi kim ? Ne iş yapıyor ? Eğitimi ne ? Bize uygun mu ? “ Soruların içinde hiçbirisi duygularınızı sorgulayan cinsten değil , değil mi ? Sevdanın yetmediğini anlatmaya çalışıyorlar. Uygun olduğunu , uygun olduğunuzu anlatmaya çabalıyorsunuz. Ortak paydalarınızın çokluğundan , birlikte ne çok eğlendiğinizden bahsediyorsunuz. Hep bir açık bulunuyorlar. Sevgiyle kapatmaya çabalıyorsunuz , sevgi yetmezi anlatıyorlar size... Ve sevgi yetmez diyerek söndürdükleri hayatları. Severek evlenenlerin 3 günde boşandıklarını... Davulun denk araması gerektiğini ve dolayısıyla sizin davul olduğunuzu... Ve hatta ısrar ederseniz davul derisi olarak kullanılacağınızı... Sevda için verilen her savaşta başarıya ulaşılmaz . Sevda zoru sever ama bazen yürek yorulur. Yorulursa gerçek sevda olmaz demeyin ; dut ağacının kovuğundan çıkmadınız . Yürekte ebebeyin sevgisi varken nereye kadar taşırsınız ki sevdanızı ? Ve nereye kadar direnirsiniz ki sentetik dünyalara... Görücü usulü bilumum şekillerde hala revaçtayken ve böyle giderse hepte revaçta olacağı yaşamlar içinde sevdasıyla evlenebilen , sadece sevdayla evlenebilen kaç kişi var ki ? “Sevda yetmez “ diye diye aklımıza sokulan estetik kaygılar biter mi sanıyorsunuz ? Sevgiyi bile kurallarla belirlemiyor muyuz ? Seveceğimiz insanı seçerken bile estetik kaygılarımız yok mu ? Zaman ilerledikçe ve bizlerin eğitim seviyesi , yaşam standartları yükseldikçe sevdadan önce dünyevi kaygılarımız ön plana çıkmıyor mu ? Eski türk filmlerinde zengin kız , fakir oğlanla ne yapıp edip filmin sonunda evlenirdi. Ve kolejli genç kimsesiz bir kızı ailesine kabul ettirirdi . Yıllar yılları kovaladıkça ve bizler kariyerlerimizle uğraşırken , daha modern olurken , daha olurken o filmlerin samimiyetiyle ,masalsılığıyla dalga geçerken , sevgileri de kurallara dahil etmedik mi? O filmlerdeki saflıktan uzaklaşmadık mı ? Uzaklaştırılmadık mı ? --“ Evleneceğim insan ..............................özelliklere sahip olmalı “ diye başlayan cümleler kurmadık mı ? Sevdanın özellik tanımadığını unutmadık mı? Evliliğin bir sevda masalı olduğu günler çok geride kalmadı mı?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ESRA BAYKAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |