Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers |
|
||||||||||
|
Bir dağ köyünde tanıdım seni Tekerlekleri gıcırdayan Öküz arabasının ardında... Onca acıya rağmen Sabrı okudum / belirsiz gülüşlerinde. Yokuşlarında kırılganlıklar doluydu Hayaller çiçeğe durmuştu / inişlerinde. Ellerin gövdenden büyüktü sanki -Çalışkan ellerin -. Hayatın çilesi Tüm azametiyle ellerindeydi Buna rağmen Dağ gibi umutlar yeşeriyordu gözlerinde. Bir dağ köyünde tanıdım seni Bereketli tarlaları süren Eski bir karasabanın ardında. Bakışlarınla deliniyordu karanlıklar Uzaklar yakın oluyordu adımlarında. Yılların yorgunluğu omuzlarındaydı Ekeceğin buğdayın - sadece- avuçlarında. Bir dağ köyünde tanıdım seni Ağustos güneşiyle yanan harman tınazlarında. Bir avuç buğdayına bakıp Dolu bir ambar gören Kara gözlerinin bakışlarında... Aklının bir yarısı şehirdeydi Diğer yarısı baba ocağında. “ Haydi git,” diyorken bir yanın, Diğer yanın “ Kal ” diyordu “ ata toprağında.” Şimdi / o dağ köyünde Yine öküz ardında mısın / yorgun Kaderine küs? Ellerin yine Çatlak mı / avuçlamaktan toprağı, Biçtiğin giysilerin içinden Çıkmak için / çırpınmakta mısın? Yine Gitmekle kalmak arasında kararsız Ektiğini alamayan Seni doyurmayan topraklarda mısın? Yıllar geçti Bir daha yolum düşmedi O dağ köyüne... Çıkıp gelsem Orda seni görebilecek miyim? Toprak kokan ellerinden Öpebilecek miyim?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |