..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Seviyorum, öyleyse varım. -Unamuno
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Zeren Cangert




29 Mart 2005
Papatyalar  
Zeren Cangert
“ Baba bende biliyorum ama belki bir kaç tanesi ölmemiştir. Hem bak suya koydum onları.”


:BCGD:
Salonda oturmuş kitap okuyordum. Altı yaşındaki oğlum geldi salona elinde bir bardak içerisinde papatyalar dolanıyor ,oğlum dedim nedir o elindeki, ne yapıyorsun ? Baba dedi bunları bu gün topladım evi gezdiriyorum , evimizi hiç görmediler. Oğlum dedim onlar canlı değil ki sen koparınca öldüler, dalında iken canlılardı. Aklım sıra çiçekler dalında güzeldir düsturunu ona aşılayacağız , halbuki bırak hayal etsin çocuk uzaylılar geldi demiyor ya. Bana verdiği cevap evlere şenlik “ Baba bende biliyorum ama belki bir kaç tanesi ölmemiştir. Hem bak suya koydum onları.” Sonra karşıma geçti papatyalardan birini aldı yaprakları koparmaya başladı seviyor sevmiyor seviyor sevmiyor. Seviyor derken yaprakları nazikçe koparıyor , sevmiyor derken de gelişi güzel davranıyordu sona yaklaştıkça sevmiyor çıkma ihtimaline karşılık azda olsa hile yaptığını fark ettim en son karıştırdı galiba son yaprak sevmiyor çıktı oda sanki yapraklar bitmemiş gibi bozuntuya vermeden çiçeğin göbeğini de kopararak mutlu sona ulaştı arkasındanda oley seviyor çıktı dedi . Bunlar olurken kendi çocukluğum aklıma geldi birden , bende onun yaşlarında iken pikniğe gittiğimiz bir günde kucak dolusu papatya toplamıştım, orada birde koyunlar,kuzular vardı .Kuzulardan bir tanesini o kadar çok sevmiştim ki babama onu bana almasını söyledim , babam olmaz oğlum dedi o daha yavru alamayız. Ağlamalar sızlamalar fayda etmedi çoban bile acıdı bana canım bak bu kuzu olmasa annesi emzirmese sana verirdim , seni baban sonra yine getirsin o zaman büyümüş olur dedi. Ben yine durmadım ağlamaya sızlamaya devam ettim eve geldik yatağıma geçtim yemek yemedim babam yanıma geldi oğlum dedi topladığın papatyaları almayacak mısın ? hadi bize kızdın onların ne suçu var .Bende papatyaları kucağıma aldım onlara sarıldım . O günden sonra babamdan hiç bir şey istemedim yıllar sonra anladım ki babamın beni çok sevmesi bile o kuzuyu annesinden , sevdiğinden ayırmaya yetmemişti .Bir sevgi başka bir sevgi için kurban edilemezdi. Belki bir kaç sene sonra bir kurban bayramında ayrılacaklardı görüşemeyeceklerdi. Ama hiç bir şey o sevgiyi yaşanmış olmayı silemeyecekti. Oğlumu yanıma çağırdım kucağıma oturttum seni seviyorum oğlum dedim sen benim kuzumsun .O da boynuma sarıldı bende baba dedi .Bu yaşta olmama rağmen babama bende hep sarılırım sevdiğimi hissettiririm ama acı bir gerçek ona bir kere olsun seni seviyorum demedim .

.Eleştiriler & Yorumlar

:: tebrikler
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
19 Temmuz 2011
Sevgili Zeren Cangert; Hem bir anne, hem bir çocuk olarak yaptığım yanlışlardan birkaç örnek buldum yazınızda.Severek okudum.Yazınızın etkisinde kalarak geçmişe döndüğümde ise; "keşke", "olsaydı", "yapsaydım" gibi artık gereksiz olan kelimlerin bulunduğu cümleler kurdum...Güzel, etkili bir yazıydı.Severek okudum...Devamını dilerim...Sevgiyle kalın.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ödül Mü? Cezamı?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hasan Kaçan
Patatesin Hikayesi
Çırağan Sarayı
Radyonun İcadı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Fotoğraflar [Şiir]
Ucuz Dakikalarım [Şiir]


Zeren Cangert kimdir?

Kuş Bakışı Bakmak Güzeldir; Kuş Gibi Bakmamak Şartıyla.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zeren Cangert, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.