..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > 21. Yüzyıl > Blake




21 Temmuz 2005
Evrim ve Amerikan Halkı  
Blake
İlginç bazı istatistiksel araştırmalar...


:BEJD:
2001’de İngiltere’de yapılan bir çalışmada tıp öğrencilerinin %63’ünün evrimi anlamadıkları, buna karşılık hemen hiç bir hocanın (<1) bunun farkında olmadığını göstermiş. Araştırma ayrıntısıyla incelendiğinde birinci sınıf öğrencilerinn %10-11 kadarı ‘dünya üzerinde milyonlarca yıldır herhangi bir şekilde biolojik evrim’ olduğu fikrini reddetmiş. Bu oran son dene öğrencilerinde %9’a kadar düşmüş. Fakat yine de oran Avusturalya’daki tıp öğrencileri (%23) ve Amerika’daki normal halk (%43) ile karşılaştırıldığında düşük bulunmuş. Bunu üzerine Glasgow Üniversitesi’nde insanın kökeni, genetik çeşitlilik, evrimsel olarak anatomik oluşumlar ve hastalıkların evrimini içeren bir kurs başlatılmış. Böylelikle canlılardan yaşadıkları ortama uygun olmayanların nasıl elendiği, bu şekilde sadece yaşadıkları ortama uyum sağlayabilenlerin hayatta kaldığı ve bunlardan gelişenlerin zamanla değiştiği, kısaca doğal seçilim mekanizmaları anlatılmaya çalışılmış. Böylelikle geleceğin doktorlarının antibiotik direnci gibi mekanizmaları daha iyi anlamaları sağlanmaya çalışılmış.

Konuyla ilgili olarak 70’den fazla senedir dünya çapında çeşitli sosyal araştırmalar yapan Gallup Organizasyonu’nun 450 bin halk ve 700 kadar bilimadamının araştırıldığı çalışmanın 1991’deki sonuçları şöyle:

İnanç
Yaratılış Görüşü (YG):Tanrı insanı yaklaşık 10,000 sene önce hemen hemen şimdiki gibi yarattı      

Teistik görüş (TG): İnsan milyonlarca yıl içinde daha düşük canlı formlarından gelişti fakat bu gelişimi ve insanın gelişimini Tanrı sağladı

Evrimsel Görüş (EG):İnsan milyonlarca yıl içinde daha az gelişmiş canlı formlarından gelişti. Bu gelişimde Tanrı herhangi bir rol oynamadı.


YG TG EG
Genel     47%     40%     9%
Erkek     39%     45%     11.5%
Kadın     53%     36%     6.6%

Üniversite
mezunları     25%     54%     16.5%

Üniversite
diploması
yok     65%     23%     4.6%

Yıllık gelir düzeyi
$50,000 üzerinde
     29%     50%     17%
Yıllık gelir düzeyi
$20,000
altında 59%     28%     6.5%

Beyaz      46%     40%     9%
Zenci     53%     41%     4%

1997 Genel     44%     39%     10%
Bilim adamı     5%     40%     55%



Bilim adamları ağarlıklı olarak jeolog ve biologlardan oluşmuş. Yapılan diğer çalışmaların sonuçlarına göre Amerikan toplumu diğer bir çok ülkeye göre daha dinine bağlı. Örneğin kutsal kitabın her kelimesine uyulması gerektiği düşüncesi Amerika’da İngiltere’ye göre tam beş kat daha yüksek bulunmuş. Benzer şekilde kiliseye gitme oranları da ingilizlere göre 4 kat fazla. ‘Yaratılış’ a inanma oranları ise daha çok Amerika’lılara özgü. Yapılan bir ingiliz araştırmasında Romanya’daki, İngiltere’deki ve birçok protestan din adamlarının katıldığı çalışmada dünyanın 6 günde yaratıldığına inananmayanların sayısı %97 , Adem’le Havva’nın gerçekten yaşadığına inananmayanların oranı da %80.

Aynı organizasyonun yaptığı bir başka çalışmada A.B.D.’nin Irak’a saldırmasını haklı bulanların oranı Nisan 2003'de %75’e kadar çıktı. Temmuz 2005'de yapılan araştırmadaysa Irak’a saldırılmasını ‘doğru’ bulanların oranı sadece % 44’e kadar düşebilmiş durumda. A.B.D Irak'a elinde nükleer silah bulundurduğunu iddia ederek saldırmıştı. Daha sonra bu iddianın doğru olmadığını kabul etmişlerdi.






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Güçsüz Dünya [Öykü]


Blake kimdir?

Çoğu zaman sıradan, önüme gelen hayatı yaşayan bir insanım.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Blake, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.