Hayaller olmasaydı, umutlar dünde kalırdı. - Dolmuş atasözü |
|
||||||||||
|
Yazdıklarımı önüme koydum. Dolmuşlar sayfalara. Paragrafları, cümleleri, sözcükleri... Tek tek serdim hepsini. Parçaladım harflere, parçaladım harfleri. Düğüm yerlerine kastettim. Uç uca verdim bir olsunlar, kalınlaşsınlar, kabuklaşsınlar diye. Sicimden halat, halattan hayat ve hayattan ölüm olsunlar diye. Bir ucunu kapının dışına uzattım, ben gittikten sonra kapıyı ilk çalacak olana son bir ipucu olsun diye. Halatın diğer ucunda bir halka yaptım. Düğüm attım gene, boynumdan geçsin diye. Hiç geçmesin, hep orada kalsın diye. Onun bile bozduğum sözcüklerden gayrı bir adı varmış: ilmekmiş. Bilemedim. Durulsaydı: Başbaşa kaldım ilmekle. Yazılması mümkün tüm sözcüklerden, söylenebilecek her sözden daha yitimli oldu, tıpkı ölüm gibi. Sonu geldiyse eğer, dedim. Duraksadım. Sonra geçirdim boynumdan. Bitirsin diye. Ya da olur a, yitirsin diye. Bekledim. Sardı halat, boğmadı. Gevşedi. Pul pul oldu. Saçıldı. Toz oldu. Yok olacaktı. Olmadı. Yine aşk oldu, ya da belki... Ölüm. Harf oldu. Demlendi, nihayet oldu. Çok sustu ve az söyledi: Hakikat, dedi; yaz, dedi. Yazılsaydı: Sonra sonra zihnime dolar oldu. Toprak oldu. Ardına bir dilim ekmek. Dalından başka ancak kadına yaraşır bir gül... Gülden kırmızı oldu. Kırmızıdan bozdurdum, şarap oldu. Şarabı tutan kadeh oldu. Döküldü. Deniz oldu. Denizde yüzen gökyüzü oldu. Birbirine yağdı. Ses oldu. Sesten öteye düştü, perde oldu. Göründü ve kayboldu. Ya ölüm oldu ya aşk oldu. Yaz, dedi. Yazdım oldu. Hiç yitmemecesine kağıda malum oldu. Tam bitecekti ki, hakikat oldu.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Gündoğan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |