Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Evet, belki eskiye nazaran biraz değişmiş olabiliriz. En azından ’eti senin kemiği benim’ diyerek, çocuklarımızı öğretmenlere, usta ellerde birşeyler öğrensinler diyerek teslim etmiyoruz!! (dayağı asla kabul etmiyorum.) Şimdi kolayını bulduk. Çocuklarımızı sokağa bırakıyoruz. Minik ellerine de birer selpak mendil veya kalemleri tutuşturup para kazanmanın yollarını öğretiyoruz. Okumazsa okumasın! Okuyup ta ne olacak ki! İlerde taksitle de tabancaya sahip olurlar. Ne güzel işte, biz onlara bakacağımıza, daha bebek yaşlarında onlar bize bakmaya başlarlar… Soğuk bir kış akşamı işten çıkmış eşimle resim sergisinin açılışına koşturuyorduk. Hava çok soğuktu. Karşıdan 5-6 yaşlarında bir erkek çocuğu geliyordu. Çok da sevimliydi. Havanın soğukluğuna rağmen incecik bir hırka giymişti. Dayanamadım önünde durdum ve elimle başını okşayarak; ‘Üşümüyor musun canım, ne tatlısın sen.’ dememe kalmadı, yaşından büyük ve anlamını kendisinin bile bilmediği birçok küfürleri sıraladı. Çok şaşırmıştım. Yanından hızla ayrıldık, sergiye girdim. Çok üzülmüştüm. Aylar geçse de o güzel çocuğu unutamıyorum. 6 yaşlarında ve sokakta başıboş geziyordu. Bizim çocuklarımız o kadar çok ucuzlar ki, ucuz hayat yaşıyorlar.. Bu çocuk büyüyecek. Belki de 6 yaşında, çoktan büyümüş bir çocuktu! Ülkemizin gençleri ve geleceği olacaklar..…biz büyükler bu çocukları görmemeğe devam edelim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sevil güler ortaylı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |