Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller |
|
||||||||||
|
Çocuk parkındaki bankta, kocaman masum gözleriyle etrafa bakıyordu. Yanına yaklaştım. “Merhaba” dedim, “Oturabilir miyim?” Elimdeki simitin yarısını ona uzattım. “Arkadaşın yok mu senin?” dedim, “İstersen arkadaş olabiliriz, benim de hiç arkadaşım yok.” Dikkatlice yüzüme baktı ve kocaman gözlerine inat minicik ellerini sol gözüme yaklaştırdı. Parmaklarıyla araladığı gözümün içerisine dikkatlice bakmaya başladı, bir şey arıyor gibiydi. “Eğer” dedi, “Gözlerinin içinde kendimi görürsem, beni seviyorsun demektir, o zaman arkadaş olabiliriz.” Ona bıraktım gözlerimi… Ona bıraktım kendimi, yüreğimi... Gözlerimin içine baktı. “Beni seviyorsun” dedi, kollarını boynuma doladı. Gözler yalan söylemez, bilirim… Çocuklar da… ****** Hayatınıza giren insanlara bakın. Geleceğinizi çalan, karanlık yüzlü, sapık ruhlu kişilere… Geçmişinizi düşünün… Tatlı sözlerine, aldığı pahalı hediyelere değil, gözlerine bakın. Gözlerinin içindeki o beyaz küçük noktaya odaklanın. Orada gerçeği göreceksiniz. Orada kirli emelleri, pis düşünceleri, karanlık günleri göreceksiniz… Bakın, ama dikkatlice bakın. Her şeyi görebiliyor musunuz? Kendinizi görebiliyor musunuz? Sizi sevdiğine emin misiniz? Gözlerindeki nefretin denizlerinde, kendi emellerine alet olmayacakları boğabilecek bir nefret yumağı var. Namussuzluğu, sevgisizliği, bir gecelik ilişkilerin ihtirasını görebiliyor musunuz? ****** Çocukların gördüklerini görebilecek gözler, o masum yürek ve ışıltılı kocaman gözler, sizlerde olsaydı keşke… Böylesine zavallı bir kadere, aşağılanmaya, terk edilmeye, ömür boyu sürecek bir güvensizliğe razı olmazdınız. Böylesine küsmezdiniz hayata, insanlara farklı gözle bakmazdınız. ****** Umarım bir gün bu olur… Eğer bir gün bu hayattan bir teselli ararsanız, sizi sevenlerin gözlerine bakın. Orada kendinizi göreceğinize eminim. Ve elinizdekilerin kıymetini bilin. Eğer sizi gerçekten seven bir insan bulduysanız, eğer gözlerinde kendinizi bulduğunuz birisiyle karşılaştıysanız onu yitirmeyin. Şimdi söylediklerimi anlamayacağınızı, bunları salt bir yazı edasıyla okuyacağınızı biliyorum. Ama bir gün bunun aksini yapar da sizi gerçekten sevenleri kaybederseniz, işte o zaman eminim ki beni anlayacaksınız. Elinizdekileri yitirdikten sonra… O zaman gözlerin yalan söylemeyeceğini de anlarsınız belki…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali Refik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |