Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin |
|
||||||||||
|
Aylardan sonra yine yazmaya cesaret ediyorum. Bir cesaret bu gerçekten,öyle birikmişlikler var ki,bir anda ne ben onlarla yüzleşebilecek kadar güçlüyüm, ne de taşmalarını kontrol edebilecek kadar dingin... Sağar gibi yavaş yavaş olmalı,sağaltma dedikleri de aslında bu olmalı ama, nasıl yapmalı? O yüzdendir ki,yani kontrol ne mümkün,yazacaklarımda asla edebi bir unsur aranmamalı! Yalnızca bir insanın,evrende insanlığı deneyimleyen bir varlığın duygu boşalımı... Görmeden tanımak Yaşamadan anlamak ne mümkün; Hatta herkesin yaşadığından Payı kendine Ve kendi payıyla deneyimler herkes Ve kendi tartımıyladır değerler hep! Aşk aşktır hep,ama Herkesin aşkı hep ama hep farklı. Yaşam zor, Herkesin zoru ayrı.... Ölüm hep aynı, Ama herkesin ölümü bir ayrı... ........ Benim babam, Güzel babam, Yakışıklı, Zeki babam; Zekasını kaybetti Yalnızca birkaç ay önce Kaybetmeden yakışıklılığını... Öyle dik bir dağın Öyle eğilişiydi, Ki,yakışmazdı ona Ölümden gayrı,bu hayatta, Böyle eğik kalmak! O da zaten öyle yaptı! ......... Hiç gördünüz mü babanızın Ölüş çizgisinin yükselişini; Tanık oldunuz mu an be an yitme seyrine Ve umut nasıl bir armağandır ki insana, O yitişi yaşarken Hala beklediniz mi Yaşayacak diye; Ve sonrasında, “Zaten belliydi herşey başından...” Babamı, Hep,zekasıyla övündüğü babamı, Ki haksız da değildi hani, Beyin iltihabından Uğurladım Geçen aylarda. İflasına tanık oldum bir beynin, Ki,benim için ne değerliydi Ait olduğu kişi. Öyle dağ gibi, Öyle zeki ve nedense Hep kontrollü Babamı, Öyle çocuksu, Öyle bilinçsiz, Ki, elbet burada yanılıyorum, Ölüm anında mutlak vardı bilinci, Ama,hep dimdik olan babamı Öyle,yani ne bileyim, Öyle yatarken yoğun bakımda Ve hiçbirşeyciği yokken, bize göre, Öyle uğurlayıverdik, Onbeş gün içinde.. ........ Ben sevgiyle gönderdim,o nasıl gitti bilemem,ama yaşamadan anlaşılması zor ve biliyorum ki herkes ancak yaşadığı kadar anlar. Biliyorum ki herkesin deneyimi,herkesin ölçüsü kendine ve işte bu yüzden ki, birilerini yargılamak niye? Nedense,ki bu lafın gelişi,yoksa ben biliyorum neden olduğunu,yargıladığımız herkesin durumunda bir şekilde bulunuyoruz... Ben bunu öğrendim,elbet benden önce de öğrenmişlerdi ve elbette ben de buna dair öğrenilenleri okumuştum ve de elbette göründüğü gibi okuduğum değil,yaşadığım anda anladım. Ama,bir olasılık, bir başka okuyan pay çıkarırsa diye,ama elbette ki, kendi deneyimlerini paylaşmak adına;belki de egodur, yazıyorsun,benim gibi.. Yargı,durumu deneyimlemeyi gerektirir ve eğer deneyimlemediğin bir konuda yargılıyorsan,benim artık öğrendiğim,o durumda bulunman gerekir; deneyimlediğin bir konuysa da zaten bir başkasını yargılamaman gerektiğidir Kime ne yararı olur bilmem,soba sıcak dendi diye kim el değdirmemiş,üstelik ben,özellikle,değdirmeden anlayamazken,bunları yazmam saçma ama dedim ya ama belki birileri ya da ego dürtüsü,illa da yazmak istiyorsun,belki de vicdandır,ne bileyim,yoruldum derinine inmekten! Kaybolup gitmek var Tüketirken yaşamı Gördüğün gerçeklerde Ve yeşermek belki çok kolayken Anlamlarda, Anlamlar sınırlanır Bazen formlarda.... Ve kaos başlamıştır; Sorun sınırlarda.... ................. Ağlarken güzel olur insan bazen, Hiç seyrettiniz mi Aynada kendinizi Ağlarken? ................... Gecenin bir rengi var ve gece Gebe herşeye... Her renk gebedir zaten herşeye; Ve her şey elbet bir renge... Gece,düştür,gece erkek, Gece kadın, Gece örtüdür dokunur Her şeye... Gece kördür ve o yüzden en çok Sevişilir gecelerde.... ......... Yaşam dar geliyor bazen Ve sıkıyor bedeni Ve ruh çığlık çığlık, Bunaldım,dar geliyor bedenim... Lütfen,beni biraz boşaltın! Ayrılın biraz etrafımdan, Nefes alayım Riyalar... Yargılar, Kesmeyin,nolur yolumu Ve çıkarlar, Lütfen biraz yok olun! Kime ne zararım dokundu, Lütfen sizde dokunmayın, Bırakın yüreğim Biraz bakir kalsın... .........
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gülgün Karaoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |