..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Dirjan Kaya




26 Mayıs 2002
İkinci  
Dirjan Kaya
..odadaki boş koltuklara ve sandalyelere bakarak onu buraya, bu eve getiren rüyamı, uyandığımda onu burada bulacağımı sandığımı, ama aslında uykumla birlikte biten rüyada bıraktığımı düşünüp, gülümseyeceğim.


:BDJF:
   Ben uyandığımda o burada olacak. Ben, en iyi bildiğim ve en çok alıştığım bu yerde, en huzurlu ve en tatlı uykularımdan birisindeyken, o hiç bilmediği bir yere giden bir otobüste, hiç de alışık olmadığı yollarda uykusuz ve huzursuz; benim gün ışığını ve temiz havayı karşılayan bedenim yenilenmiş ve dinç, aklım kepenkleri yeni açılmış, günün ilk ışıklarıyla yıkanan vitrin camlarıyla henüz bir kişi bile ağırlamamış bir dükkan gibiyken, o yorgun, bitkin ve kafasının içinde konuşup -koşturup- duran binbir türlü düşünceyle şaşkın ve korkak olacak. Yorgunluğundan, beni gördüğüne o kadar çok sevindiği halde kollarıyla dilediğince sıkamayacak, belki de ne kadar çok sevindiğini bilmediğimi düşünüp bunu aynı cümlelerle onlarca kez tekrarlayıp duracak. Bense ne yapacağımı, ne diyeceğimi bilemeden karşısında öylece gülümseyip, neden sonra her sabah hiçbirşeye başlamadan önce ilk olarak yaptığım şeyi hatırlayacak, mutfağa gidecek ve günün ilk çayı için su koyacağım. O burada değilmiş gibi her sabah alıştığım kahvaltımı hazırlamaya başlayacak, bakkala inip gazete ve ekmek de aldıktan sonra bir mutfağa bir masaya gide gele sofrayı sabırla kuracağım. Sabahın bu en güzel saatinde kalkmış olduğuma da sevinerek iştahla sandalyeye oturacağım. Sonra herzamanki gibi şekeri unuttuğumu hatırlayıp kızgınlıkla mutfağa dönecek, kesme şekerle dolu kabı buzdolabının üstünden alıp hızla sofraya taşıyacak, sonra da oturmadan önce bir şeyi daha unuttuğumu hatırlayacağım. Odadaki boş koltuklara ve sandalyelere bakınca onu buraya, bu eve getiren rüyamı, uyandığımda onu burada bulacağımı sandığımı, ama aslında uykumla birlikte biten rüyada bıraktığımı düşünüp, gülümseyeceğim.
   Bu sabah, yeni okuluna başlamak için memleketten bu kente, yanıma gelen yeni ev arkadaşım, söylediğim gibi yüzünü gözünü yıkayıp biraz olsun yol yorgunluğunu atmış bir halde banyodan çıkarak kahvaltı masasına geldiğinde ona -durduk yerde gülümsememin nedenini soracağını bilerek- dün gece gördüğüm rüyayı anlattım ve onun bu halinin bana bu eve ve bu kente ilk gelişimi hatırlattığını, uyandığımda sanki karşımda kendimi bulmuşum gibi hissettiğimi söyledim.
   Sonra ikinci bir çay bardağı almak için söylene söylene mutfağa gittim.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Dirjan Kaya kimdir?

Soluğunu tutup suya daldıktan sonra okyanusun ortasından biryerlerden soluk soluğa çıkmak gibi, bir ormanda aldığımız  nefesler gibi,  başdöndüren öyküler. Benimkilerse; ellerim üşüyünce ısıtmak için hohladığım kadar sıcak, yanağımdaki bir yüze üflediğim kadar içten birkaç küçük nefes, okuyana ulaşan. . .

Etkilendiği Yazarlar:
S.Faik, Z. Osman Saba, Cemil Kavukçu ...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Dirjan Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.