Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon |
|
||||||||||
|
Her şeye yeniden başlamışlığın heyecanı ve sancılı bir memleketin ışıltısını yansıtan sözleri… Tek başına milli bir devlet… Özgürlük heykellerinin bize fark atmasını düşündürür mü hiç! İşte o yılların ertesi gününü yani 29 Ekimlerin belki de bayram adına en çok yakışanını bu 29 Ekim’de terör nedeniyle sımsıkı geçirdik. “Bayramlar birlik ve beraberliğimizdir” diyordu dedem. Bense et yediğimiz bayramlardan gayrisini düşünmezdim, bulduğum takvim yaprağının üzerinde yazan tarihlerde. Sofrada bir arada oluşumuz gelirdi aklıma. Birlik ve beraberlik bu olsa gerek diye söylenirdim içimden. Belki de Fransa-ABD birliğini yansıtan özgürlük heykelleri çokça meşgul etmezdi aklımızı ama o yıllarda İnönü gibi iyi niyetli siyasilerin olduğunu bilir, televizyonda hindi bakışlarıyla çıksa da konuşsa diye beklerdik. Sinirli değildi güldüğümüzde televizyondan kızmaz derdik. Ve 95’ten sonra İnönü’yü de göremedik. Yerel kaygıları akraba çıkarlarına değişmeyen politikacıların varlığını severdik. Yerelin ulusalın bir ayağı olduğunu düşünürdük. Şimdilerde, 12 yıl sonra da, hâlâ 95 yılından çocuk düşlerimin olmasını arzuluyorum. İnanmak istiyorum samimiyeti güçlü insanların olduğuna. Heykel birlikteliklerinin sonunun geldiğini ve milletin çıkarlarına yönelik politikaların üretileceğine inanıyorum. Milli beraberliğimizin zorunlu olarak arttığı günlerde boyun eğmeyecek dik duruşlu yöneticileri özlüyoruz belki de. Erdal İnönü aramızdan ayrılsa bile bir yerlerde iyi birilerinin olduğuna inanmak istiyoruz. Siyaseti pek beceremeseler de… İhtiyacımız var güzelliklere…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |