..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Şahingöz




21 Haziran 2002
Şiddet Kültüründen Manzaralar  
Aynaya Bakmak!

Şahingöz


AB kapısındaki insanlarımızın;sevecen ve duyarlı davranışlarından örnekler!


:BGFH:
Şiddet Kültüründe!

Televizyon çoğu kez gözümüzün önüne öyle manzaralar getiriyor ki,bunları izleyen çocukların ruhlarında onarılamaz yaralar açılıyordur eminim.
Haydi toplum duyarsız ve aldırmaz diyelim.Peki bizi sözde yöneten akil kimseler nerede?
Şiddet görüntülerinin,en az porno film kadar zararlı ve yıkıcı olduğu bilinmez mi?
Ekranlarda erotizme, hatta dekolte kıyafetlere tahammül edemeyen muhafazakar yapılı RTÜK,neden her akşam ekranlardan kavga görüntüleri yayınlanmasına engel olmuyor?
Çocukların bütün bu kavga döğüş görüntüleri içinde şiddeti sanki doğal birşeymiş gibi algılamaları mı isteniyor?
Mahkeme kapısı kavgaları,maç çıkışı kavgaları derken; geçenlerde, kamçı döğüşü görüntüleri getirildi ekranlara.
Gerçi bu son görüntülerin kendi gerçek yüzümüzü görmemizde ve aslında ne derece ilkel alışkanlıklarımız olduğunu anlamamız gibi bir faydası yok da değil hani!
Diyarbakır’da bahar şenliği diye,kamçılı kutlamalar yapıldığının görüntüleri bunlar.
Köyün erkekleri,ellerinde kalın urganlardan kamçılarla birbirlerine kıyasıya vuruyorlar,döğüşüyorlar;acıdan karşı taraf pes edinceye kadar!.
Görüntü sanki ölümüne döğüşen gladyatörleri andırıyor!Ama duydukları acı yüzünden öyle hırslanmışlar ki,herhalde gladyatörler bile döğüşürken bu kadar vahşi ve gözü dönmüş olarak birbirlerine saldırmıyorlardı!
Rakibine diş geçiremeyenler,bu kez tekme tokat birbirlerine giriyorlar!
Döğüş sonrası vücutlar kan revan içinde.
Sonra seyircilerin durumu: bunca vahşeti izlemekten,onlarda taşkınlık yapıyorlar, kaynaşıyorlar. Onlar sahaya doğru geldikçe, hakem elindeki kamçı ile kıyasıya seyircilere girişiyor,hepsini kamçıdan geçiriyor.!!
Sadizmin ve Masohizmin şahikası yaşanıyordu burada.Acının tadını herkes duyuyordu sonunda.
Afganistandan buzkaşi maçı görüntülerini hatırladım.Orada da hakem kendilerine hakim olamayıp sahaya giren seyircileri elindeki kalın değnekle kıyasıya sopalıyordu.Onları boşuna kınamışız meğerse.
İşte bu köy döğüşünde de hakem taşkınlık yapan seyircileri Afganistan örneğinden daha vahşice, kıyasıya kamçılıyordu.
Bu coğrafya niçin bu kadar şiddet yanlısı? Neden adam gibi eğlenmesini bilmiyoruz?
Böyle gelenek ve alışkanlık olur mu?
Bu görüntüleri uygar dünyada izleseler,bizim insanımız hakkında ne düşünürler acaba?

Şahingöz,utanmamız gerektiğini düşünüyor!
Şiddet yanlısı aşiret geleneklerine, artık bu dünyada yer olmaması gerektiğini düşünüyor!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir!
Bıyık Handikaptır
Yolsuzluk Algılama Seviyemiz!
SSK Sağlık Hizmeti İşkencesi
Direksiyon Başındaki Tehlike!
İstanbul'a 3. Köprü!
Türk'ün aklı...
Can güvenliğimizi kim sağlayacak?
Meclis Tatilde...
Feodalite, Demokrasiyi Sömürüyor!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muz Cumhuriyeti
Aslında O İyi De...
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var!
Bir Lider Aranıyor!
Trafik ve İnsan
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi
Tepkisiz Toplum
Feodalite özentilerinden nefret geldi!
Demokrasi İşte Bu Nedenle En İyi Rejimdir!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Suya Sabuna Dokunmadan [Deneme]
Mahalle Baskısı [Deneme]
Türk İmajı [Deneme]
Hakan Kocayınca... [Deneme]
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm [Deneme]
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size! [Deneme]
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım& [Deneme]
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız [Deneme]
Eğitim Şart! [Deneme]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.