Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon |
|
||||||||||
|
İki damla yaş döker susar demekle olmuyor işte. Ağlamak her yaşta mecburi. Önce acıkma, hastalanma duygularını ifade eden bir sembol sanıyoruz ; hepten yabancısı olduğumuz dünyaya geldiğimizde. Sonraları farklı acılarda dökülüyor gözyaşlarımız. Kalbimiz nefes alıp verdiği sürece bazen çalışıp bazen duran bir organ şekline dönüyor adeta insan vücudunda. Sonra bir zaman farkındalık kazanıyor insan. Bir bakıyor ki büyüyor. Belki bu da ağlama sebebi. Küçüklük hayallerindeki gibi olmadığını görüyor her şeyin. Kurgulu ama içten evcilik oyunlarına dönmek istiyor. Bir bakmışki vakit geç. O zamana dönüş yok. Dönüş sadece en gerçek zamana. Açlık ve ağrıyı ifadeden öteye duygular taşıdığını görüyor. Kalbine atılan okların kanları fışkırıyor sanki gözlerinden. Ne olduğunu anlamaya çalışıyor. Bakıyor her şey daha anlamsız. Yaş büyüyor etraf kalabalıklaşır gibi olurken her daim kendini yalnız bulabiliyor. Sonra bulduklarına öyle sağlam sarılıyor ki, bu dalı tutan gövdeler onu mutlu ediyor. Ya tutarmış gibi yapıp da bu dalı savuranlar. İki damla yaşla biter sanıyorlar. Hayatlarında bu iki damla yaşı hiç akıtmamış olmalarına rağmen. Gözünü açıp bakmaya korkuyor insan. Ama gözlerindeki pırıltıyı kaybetmek istemiyor. Nadir umut bulduğu gözler gibi başka sele kapılmış yürekleri bir nebze umutlandırabilmek için belki de. Bugün ağlamak yok yüreğim diyor bir yanım, bir yanımsa haykırarak "ağlamak insan işi" .
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Esra Tüter, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |