..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Cem Kaya




30 Eylül 2008
Kedi ve Gitar  
Tiyatral aşklar yaşayanlara

Cem Kaya


Erkek- Ben bir sokak müzisyeni olmasını istiyorum.(çocukça bir heyecanla) Çevresinde kimse olmamalı. Sadece kendisi için çalmalı o şarkıyı ve tabii bilmeden benim içinde. Kadın- Neden yalnız dinlemek istiyorsun ? Erkek- O şarkıyı dinlerken acıyı yalnız çekiyorum çünkü. Kadın- Müzisyeni ortak ediyorsun ama acına Erkek- Acı çekmek için bir tetikçi gereklidir kalbine. Bazen burnu kızarmış bir çocuk. Bazen bir müzisyen. O acımın ortağı değil sadece fünyesi...


:AIJE:

Kadın- İnsan nasıl bir başkasının geçmişi olabilir?

Erkek- Nereden çıktı şimdi bu ?

Kadın- Bir beden nasıl olurda bir başkasının vazgeçilmez geçmişi olabilir. Bu geldi aklıma birdenbire.

Erkek- (Alaycı bir ifadeyle) Aklına gelen sadece bu soru mu?

Kadın- Onu unutamamış olmama kızıyorsun değil mi?

Erkek- (umursamaz bir tavırla önündeki kağıtla ilgilenerek ) Hayır!

Kadın- Sence doğru mu bu yaptığımız ?

Erkek- Beni rahat bırakır mısın?

Kadın- Evet, başaramadım kaçmayı geçmişimden. Kızmakta haklısın. Ama düşünsene seni dinledim ve buraya geldik.Tüm geçmişimizden kaçmak için bu viranede yaşıyoruz.

Erkek- Beni dinlemedin. Sen de istedin bu kaçışı. Virane dediğin bu duvarlar koruyor bizi unutma.

Kadın- Sana hiç pislik olduğunu söyleyen oldu mu?

Erkek- (umursamaz bir tavırla) İlk değilsin

Kadın- İsmini onun dudaklarından duymayı özlemiyor musun hiç?

Erkek- Senin dudaklarından çıkmasını dahi özlerim. Ama ondan değil.

Kadın- Özlediğini ikimiz de biliyoruz

Erkek- Bana işkence yapmak istediğine göre, bu gece canın çok sıkılıyor.

Kadın- (heyecanlı)Dışarı çıkalım mı?

Erkek- Seninle sadece bir ev paylaşıyorum, hayatımı değil.

Kadın- (gülümser ve acıyarak)En son ne zaman birileriyle hayatını paylaştın?

Erkek- (Masadan kalkar kağıtları toplamaya başlar)

Kadın- Soruma cevap vermekten korktuğuna göre çok zaman olmuş anlaşılan.

Erkek- Aslında olanın paylaşmak değil benim hayatımı tüketmek olduğunu anladığımdan beri bıraktım paylaşım dediğiniz o saçmalığı.

Kadın- (söylediğini abartılı ve alaylı bir şekilde tekrar ederek)Aslında olayın paylaşmak değil benim hayatımı tüketmek olduğunu anladığımdan beri... Vay vay vay son yazından bir cümle mi bu?

Erkek- Neden beyninin almadığı şeyleri merak ediyorsun?

Kadın- Beyimiz sinirlendiği zaman ne kadar gönlümüzü hoş ediyor

Erkek- Senin şu anda odanda olup duvarları yumruklamaya başlamış olman gerekmiyor mu?

Kadın- Sen aşşağılık bir herifsin.

Erkek- (Alay ederek eski türk filmi jönleri gibi konuşur) Bu lafı her erkeğe söyler misin yoksa hayatında ilk ben miyim?

Kadın- (Altta kalmaz sinirli bir şekilde) Bir çok erkeğe söyledim. Fakat ilk defa bu kadar kalpten söylüyorum hayatım.

Erkek- Sen bir çatlaksın

Kadın- Peki sen?

Erkek- Öyle olmasam şu an burada seni dinliyor olmazdım.

(sessizlik)

Kadın- Şarap içelim mi?

Erkek- (pencerenin önüne gelir) İnan bana çok işim var

Kadın- Merak etme sadece şişeyi paylaşacağız.Hayatımızı değil

Erkek- (perdeler sıkı sıkı kapalıdır öylece pencerenin önünde bir süre bekler) Perdeleri açmadan dışarda ne olmasını istediğini söyle bana.

Kadın- Neden yapıyorum bunu?

Erkek- İlla bir amacı mı olmalı yaptıklarının?

Kadın- Yaptığımın ne için olduğunu bilmek önemlidir.

Erkek- Kaybettiğin zaman ben bunu başarmak için çabaladım diyebilmek için mi?

Kadın- Sonucunun uğraşmaya değip değmediğini bilmek için.

(kısa bir süre sessizlik)

Erkek- Ben bir sokak müzisyeni olmasını istiyorum.(çocukça bir heyecanla) Çevresinde kimse olmamalı. Sadece kendisi için çalmalı o şarkıyı ve tabii bilmeden benim içinde.

Kadın- Neden yalnız dinlemek istiyorsun ?

Erkek- O şarkıyı dinlerken acıyı yalnız çekiyorum çünkü.

Kadın- Müzisyeni ortak ediyorsun ama acına

Erkek- Acı çekmek için bir tetikçi gereklidir kalbine. Bazen burnu kızarmış bir çocuk. Bazen bir müzisyen. O acımın ortağı değil sadece fünyesi... Bak sonunu düşünmeden de hayal kuruluyor... Sana iyi geceler.

Kadın- Kedi

Erkek- (anlamamıştır) Efendim

Kadın- (Perdenin yanına o gelir bu sefer) Kedi olmalı dışarıda, soğuktan üşüyen. Kimse açmamalı kapısını, onu kurtarmak için. Ben onu eve almalıyım ve ısıtmalıyım. Gözlerime sevgi dolu bakmalı. Hayatını kurtardığım için değil ama onu sevdiğim için yanıma aldığımı bilmeli ve öyle sevmeli beni... (titrek bir sesle ve erkeğe bakarak) Sevgimin kıymetini bilmeli.

Erkek- (gülümseyerek) İyi geceler.

Kadın- Bakmayacak mıyız sokağa?

Erkek- Hayır! Artık senin için bir kedi, benim için bir müzisyen var sokakta... (sahneden çıkar)

Kadın- (kadın perdeyi tutar açmak ve açmamak arasında kalır. Bir süre böyle kaldıktan sonra vazgeçer.Kulise bakarak) Seni seviyorum kedi (sahneden çıkar)

(fondan kısık bir gitar, bir adet kedi sesi duyulur)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gidenin Ardından

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gece Sesi [Şiir]
Tanımlanmamak [Şiir]


Cem Kaya kimdir?

Yazıyor ve oynuyor.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cem Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.