..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Derya




1 Şubat 2009
Masal Yaşamak  
Derya
Belki hep o çocukluk masallarını aradık gerçek hayatın zorlukları içinde. Hep bir arayış içinde olduğumuz için miydi bu vazgeçişlerimiz?


:BBAF:
Bir varmış bir yokmuş. Böyle başlardı değil mi masallar? Artık masallar böyle başlamıyor.
Hangisi gerçek masal onu da bilmiyorum aslında.
Çocukken dinlediğimiz bir varmış bir yokmuş diye başlayan masallar mı yoksa hayatta bir var bir yok olan masallar mı?

Unuttuk. Gerçeği unuttuk, gerçeğin ne olduğunu unuttuk. Önemli olmayı unuttuk, önemli oldurmayı unuttuk. Zor geldi her şey ve zor olan her şeyden kaçtık.

Bazen zoru sevdik, zoru güzel sonuçlarıyla sevdik. Ama çoğu zaman kaçtık, bazımız hep kaçtı, bazımız güzel sonucu olmayan zorun ardından kaçtı. Artık masallar da kaçan daha çok.

Bize çocukken anlattıkları gibi değil masallar.

Belki hep o çocukluk masallarını aradık gerçek hayatın zorlukları içinde. Hep bir arayış içinde olduğumuz için miydi bu vazgeçişlerimiz?

Her yanımı sarmış bu varla yok insanlar. Hem var hem yok insanlar. Kimse için önemin yok, kimsenin önemi yok senin için.

Ama masallar böyle değildi. Hep birileri için önemliydiler, birileri onlar için önemliydi. Hep beraberdiler. Bağlıydılar masal kahramanları. Her zaman vardılar. Hiç zarar görmezdi onlar. Görseler de hemen ayağa kalkarlardı, kalkmasını bilirlerdi.

Masal kahramanı olmak zor muydu? Var mıydı kahramanlar hayat masalın da? Varsa neredeydiler? Bulunur mu onlar? Bulur mu onlar diğer kahramanları?

Kahraman olabildik mi? Kahraman olmak için ne yapmak lazım? Bir masal içinde olmak şart mı, kahraman olabilmek için?

Biz bir masaldayız zaten hayat masalı. Çocukken dinlediklerimize hiç benzemiyor. Hangisi gerçek ? Hangisi?

Yarınımız yok. Yarın zaten hiç olmamıştır. Hep bugün vardır. Belki de bugün de yoktur. Şu an vardır. Şu an.

Anı yaşıyoruz işte. Düşünmek istemeyenler için, hayata katlanmak değil hayatı yaşamak isteyenlerin seçimi, anı yaşamak.

Ne var ki sanki doyasıya yaşasak, her şeyi değerlendirsek. Bir gün dünü yaşayacağımız zaman emin olun ki yaptıklarımız için değil yapmadıklarımız için pişman olacağız.

Her şey anı yaşamaya çıkıyorsa anı yaşayalım. Belki biraz zorlanacağız ama diğer zorlukların yanında lafı edilmez bir zorluk bu. Kim bilir belki o zaman kahraman oluruz, kahramanımızı buluruz, gerçek masalımıza kavuşuruz. Gerçeğe. Ve yaşarız masalımızı doyasıya.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: güzel anlatmışsın..
Gönderen: nazım / , Türkiye
18 Şubat 2009
Dünyayla yüzleşmenin sarsıntılarını yaşayan,dünyayı ve insanları tanıdıkça(biz buna büyümek diyoruz)hayal kırıklığı yaşayan birinin karmaşık ruh halini kısa bir yazıyla ve yalın bir dille anlatabildiğin için ,daha da önemlisi bu kadar varoluşsal olabildiğin için(ki dünyanın ulaştığı bu kavşakta çok zor bu) teşekkürler...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Umut Nedir?
Kumdan Ev
Ben'i Ararken
Bugüne Dair
Merhaba...
Etki


Derya kimdir?

. . .

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Derya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.