Bir sanatçı başarısız olamaz; sanatçı olabilmek bir başarıdır. -Charles Horton Cooley |
|
||||||||||
|
Komşularla sohbet ettim dün akşamüstü kapı önünde. Herkes veryansın ediyordu iktidara, belediyeye. Bir de öğrendimki İstanbul Deniz Otobüsü, Bostancı'dan Karaköy'e 6 lira, Bakırköy'e 9 lira olmuş. Gariban vatandaşım gidiş dönüş olarak düşünülürse nasıl binecek bu vapura? Adını mahsus koymuşlar zaten, vapur değil deniz otobüsü ! Tenezzüh etmek isteyen yani gezintiye çıkan elit, bürokratın paralısı, tüccar vs. binecek. Garip vatandaşım neye binecek söyleyin ey cemaat ! Haberlerde sık sık görürüz, geçim sıkıntısına düşen vatandaşım, köyünden erzak getirtir, şimdi bunlara ister misiniz bir de eşek eklensin. Öyle ya işine, çarşıya, pazara gitmek için vapur, tren pahalı geliyor. Hiç 9 liraya vapur olur mu Başkan? Sen kimseye hizmet filan vermiyorsun. Önceki gün çıkan haberi okudunuz mu ey dar gelirli vatandaşım. Piyalepaşa-Kâğıthane tünelini açtılar. Üç dakikada geçiliyormuş tünelden. Ya yürüyerek ? Açın kulağınızı, iyi dinleyin. Yayan 5 dakika. Demek ki bunlar hizmet filan değil inşaat, konut, tünel derken çukurumuzu kazıyorlar, şirketlerini de bizim mezarcımız yapıyorlar. Bir ekmek dahi 85 kuruş buralarda. Seçimden sonra 1 lira yaparlar elbet. Hani nerede hizmet? İHE'nin ekmeği, fırın ekmeğinin yerini tutmuyor. Kalorisi düşük. Hizmet veren adam, hizmet veren Belediye, eşdeğerli ekmek yapar, fiatını da düşük tutar, ben ona hizmet derim. Yanlış anlaşılmasın, Allah muhtaç etmesin. Ama bütçeme katkı olur diye Halk ekmek de alıyorum, tüketiyorum. Bunlarınki hizmet değil sadece laf-ı güzaf ! Sen gel garip vatandaşım oyunu CHP'ye ver, biz de veririz sana iki kilo nohut, mercimek, sıcak çorba, aş. Ekmeğini de veririz. Bunlar unuttular sana ekmek vermeyi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |