..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey yaşam kadar tatlı değildir. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > TâLâN Ayşe KAYI




21 Ağustos 2002
inadına sevmek  
TâLâN Ayşe KAYI
inadıda sevmektir hayat!


:BEEB:
15 Ağustos 2002                                                       

İNADINA SEVGİ




Koca bir okyanusun ortasında insanın kendini bir sinek kadar bile değerli hissetmesi olanaksız gelir bana,gözlerinin alabildiği kadar geniş aklının alabildiği kadar derin ve yüreğine sığmayacak kadar yalnızlığın olduğu yerdir orası...

Bugün gözlerimi kapatıp yatağıma her uzandığımda sanki dalgalarla oynaşan yunuslarda kalır aklım,onların bildiği ama bizlerin hala bilmediği bir şeyler olmalı derim kendime,düşündüğüm yaradanın aklımızı ve kalbimizi yarı bulanık bıraktığıdır dünyaya gelirken,herkes kendi aydınlığını bulmalıdır derim böyle zamanlarda ,ama denizin bildiklerini bilmek yada bir yunusun söylediklerini duymak için daha uzun bir yol var katedilmesi gereken.

İnsanları duymak işin kolay yanıdır,ama bir çiçeği duymak bir karıncayla konuşmak yada bir avuç dolusu toprağa seslenmek için insan üstü ,ilahi bir kudreti olmalıdır yaşamın, ve vardır da!!!!!!!!!!!!

Bugün bir aynaya baktığınızda gördükleriniz bir çift göz,bir ağız,bir tutam saçsa,bunları duymayı yada görmeyi beklemek elbet olanaksız,ama aynaya her baktığınızda yaşamı görüyorsanız uzun bir yolun başlarında ama umutla duruyorsunuz demektir.
Ruhumuzun derinliklerinde kendimizi sorgulamak için özlemle yanan bir şeyler vardır,bunun adını bilmiyorum bildiğim tek şey inkar edilemez olduğu!
Bir başlangıç ve son olmamalı hayat,bunun adı hayalperestlikte olmamalı,duyguların ve düşüncelerin zaaflardan soyutlandığı,içinde çakıltaşlarının olmadığı,pet şişelerin yerine balıkların yaşadığı bir yerde,adına dünya denilen gezegende yaşamak için bir umut olmalıydı aklımızdaki.şimdi aklımızda kredi kartı borcumuz,hesap bakiyemiz,ve iktidar olma savaşı.

Bir aklın ,bir kalbin ve bir bedenin ardında sakladığı asırlara meydan okuyan bir güç,yaratılmış olmanın ağırlığı ve dayanılmaz hafifliği belki,çocuklarımızın hayat kaynağı,umutlarımızın sihirli değneği,gözlerimizde fer ise yaşamak,ben dünyaya gelirken durduğumuz yerin aslında durmak istediğimiz yer olduğunu hiç sanmıyorum.

Bulmaya değer ve uğrunda fedakarlık etmek için geldiğimiz şeyin ne olduğu her sorduğumda kendime,dönüp dolaşıp yüzleştiğim tek gerçek oldu şimdiye dek,her dilde farklı sözcüklerle ifade edilse de,akılda ruhta ve fikirde anlamı olan şeydi bu...
Adı sevgiydi ...

İster bir okyanusun 10000 fit dibinde,ister bir kömür madeninde,bir çiçeğin köklerinde,bir bebeğin gülüşünde,her yağmur yağışında,her gökyüzüne bakışında,her uyuduğunda belki her uyandığında,adı umutla anılan sevgi...

Uzun yolların gidilmeye değer olduğunu anlatan ,umutların kırılganlığına direnen,akıllara hükmeden sevgi,sıradanlığa karşı gelen,fikirlerle çelişen,eksileri artılara çeviren sevgi...

Gece saat üçte ,kılıçlar kınından her çıktığında,içindeki karanlığa ışığıyla yol gösteren sevgi...

Bir kez dokunduğunda bile tutunmaya değer olduğunu anlıyorsan hayatın ,sana yaşama gücü veren s,çocuklarına annelik yaptıran ,dostuna kol kanat gerdiren ,aşkına şiir yazdıran sevgi ,direnen,ümit eden,acıyan,acı çektiren,ama uğrunda yaşamaya değer bulduğun sevgi...

Gerçekleri saçma yapan,saçmalıkları gerçekleştiren,küskünlükleri sabun köpüğü gibi söndüren sevgi!
Yılmayan aksine yıldıran, milyarlarca insanın inatla yokluğuna şahidim dediği,ama içten içe tuhaf bir sadakatle bağlı olduğu :

Kelimelerin ardında,içinde,önünde duran,kaybolmaya yüz tutmuşken her seferinde yeniden doğan,gülümseten,ağlatan,bazen çılgına çevirip delirten,ama hep yanımızda yakınımızda ,ve hayatı yaşanmaya değer kıldıran tek şey ,
Onun adı: İnadına sevmek!!





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Kuşun Kanadında
Altı Üstü, Eni Sonu
Kuşlar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bahçıvan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eskiyen anıların çöplüğü [Şiir]
Alışmıştır [Şiir]
Aşk Herşeyden Güzeldir [Şiir]
Periler Fısıldasın Adını [Şiir]
şakaklarına düşmüşüm [Şiir]
Çuval Dolusu [Şiir]
beyhude [Şiir]
İliklerine Kadar [Şiir]


TâLâN Ayşe KAYI kimdir?

12 YILDIR ŞİİR YAZIYORUM VE UMARIM BİRGÜN VARDIĞIM YER HEP VARMAK İSTEDİĞİM YER OLUR.

Etkilendiği Yazarlar:
AHMET ARİF VE ORHAN VELİ


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © TâLâN Ayşe KAYI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.