Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. -Mevlana |
|
||||||||||
|
1 Gücü zayıf olana yeten bir öfke, Yüreğine korkuyu tetikleyen bakışlarla, Kulaklarına yakası açılmadık küfrü tükürürdü. Ata yadigarı acılara merhem düşler, Yüreklerde, daha bebeyken söndürülürdü. O yıllar, hayatının hala ağlayan yılları, Çocukluk düşlerinin mezarlığıydı. 2 Kerpiç duvarlı odalarda, Gaz yağı kokan solumalar, Karanlığa öksürürdü. Yorganı altında çocuk, Korkusunu ürperirdi. Geceleri gül sarısı, Düşleri diken acımasıydı. 3 Rüzgar kaçağı esintiyle, Tozunu havalandıran yol, Tekerlek seslerini yankılardı. Arabalarda kara feraceli kadınlar, Geleneğin ağırlığıyla, Görünmez olmaya çalışırdı. 4 Dillerinde türküleri, Ürkek mırıldanmalarla, Yaz yorgunluğunu gezinirdi. Hastalıklı bir bezginlik, Kırış kırış yüzlerinde, Hayatlarını anlatırdı: “Kendileri haricinde, herşey için zararsızdır,” derdi. 5 Sevdanın yamaçlarında, Tutkuyla yanmaları, Saman yanmasını hatırlatırdı. Kızların gaz yağı kokan saçları, Kınalı parmaklarına dolanarak, Ferhat yüreklileri çağırırdı: “Oğlan bu yana bu yana, beni istet anan ile bubana” 6 Meşe yeşili kokan Eşmeler, Akşam serinliğine tutkulu, Yamaçların eteklerini öperdi. Testilerini su dolduran kızlar, Kaş altı bakışlarıyla oğlanlara, Aşka davet mesajları geçerlerdi: “Oy Eşmeler, Eşmeler, kız nedir o göz süzmeler” 7 Pulluğun demirine, Kenetlenen parmakları, Çelik parçası gibi görünürdü. Yoksulluğun rengi alaca bile, Gövdelerinin üzerinde, Rengini sanki yumruk yapıp haykırırdı: “Gün sıcak... Korda çelik kıvamında sıcak. Sür sabrını o kıvamla Memed, Yoksa sabrın seni boğacak.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Nazmi Metin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |