..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumsal Olaylar > Necat Dilaver




22 Ekim 2010
Normal...  
Necat Dilaver
Her ‘anormal’ durum veya olay veya olgu normalden daha normaldir. Anormallikleri normal olarak kabul etmeyen her sistem çökmeye mecburdur. Bu sistem bir insansa mutsuzluğa mahkûmdur. Yok, bu bir Tanrıysa ölmeye mahkûmdur…/Normal, düşünebilen bir organizma hatta oluşumdur. /Normal, inadına yaşamaktır…


:AEJH:
Normal, herkesin ilk aşamada düşündüğü gibi ‘çoğunlukça benimsenen’ midir? Esasen çoğunlukça kabul gören her şey halkalardan yapılmış bir zinciri andırır. Biri o zincirlerden birini kırdığında tüm zincir anlamını yitirir. Ama bu anlamını yitirmeyi ancak kırılan zincirin sağ ve solundaki zincirler anlayabilir. Diğer zincir halkaları ise kendini hala ‘normal’ sanır…
Normal ile ortalama arasında ise son derece esnek ama faşist ve girdaba benzeyen bir bağ vardır. Ortalamanın ne kadar uzağına düştüğünü bu faşist çekim belirler. Dolayısıyla normalin çekim gücü insanın hatta doğanın tüm yaratıcılığını sıfırlar…
Uzun süredir kanser olan bir insan için bu durum normaldir. Normal olmayan ise kanserin iyileşmesi ve insanın sağlığına kavuşmasıdır. Yani normal ve sağlık arasında tamamlayıcı bir bağ vardır…
Zaman denilen boyut ise normalin çokça ta kendisidir. Uzun süredir yaptığın bir şey, senin için ve tanıkların için artık normaldir. Ama bu normalleşme yalnızca yaşayabilmek içindir. İnsan ve doğa ancak yaşamını idame ettirebilmek için normalleşir…
Aslında normal pratikte asla mümkün değildir. Her ‘anormal’ durum veya olay veya olgu normalden daha normaldir. Anormallikleri normal olarak kabul etmeyen her sistem çökmeye mecburdur. Bu sistem bir insansa mutsuzluğa mahkûmdur. Yok, bu bir Tanrıysa ölmeye mahkûmdur…
Normallik ve mutluluk arasında ise mutsuzluğun izin verdiği ölçüde bir vazgeçiş vardır…
Maddenin normalliğini tin belirler. Ruhun normalliğinde ise madde ancak şahit olur. Maddenin normal olup olmaması maddeyi ilgilendirmez. Tinin normal olup olmaması ise hem maddeyi hem ruhu değiştirir…
Çağımızın vazgeçilmez normali ise ‘varlık’tır. Normali tanımlarken de ölçerken de varlıktan istisnasız yararlanırız. Varlıksa sorgusuz, sualsiz ve çağsız normaldir…
Normal, düşünebilen bir organizma hatta oluşumdur. Esas mesele bunun neye hizmet ettiğidir…
Normal, inadına yaşamaktır…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkür ve selam benden...
Gönderen: Necat Dilaver / , Türkiye
23 Ekim 2010
'Ses kısıklığı=Normal' Güzel...

:: normlar
Gönderen: ESRA VIZVIZ / , Türkiye
23 Ekim 2010
normları belirleyenlerin işine yarayandır normal. bir de tahammülüllerin beslendiği çizgiye teyet durabilmektir. hergün bir antidepresan alıp sesini çıkarmamaktır. ses kısıklığıdır normal. düş azlığıdır. kanaat notuyla kıt kanaat geçmektir. yani geçinip gitmektir. teşekkürler yazınız için. selamlar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aç Aşk... [Şiir]
Umut Yok... [Şiir]
Umut Var... [Şiir]
Melanin [Şiir]
Yaş ve Aşk... [Şiir]
Hüzün [Şiir]
2022, Prozac [Şiir]
Yaşlı... [Şiir]
Gülüş... [Şiir]
Aşkın İspatı Hüzün [Şiir]


Necat Dilaver kimdir?

Ara-yış. . . Şiirde, öyküde ve yaşamda; 'ara' da kalma ederi: Arayış. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Umut, ekmek, sömürü, tanrı, insan, hayat, hüzün...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Necat Dilaver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.