"Bana ev hikayesinden söz açmayın. Artık benim oraya gideceğim yok!" Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Fatma Ninesinin gözel yavrusu, yüzünü sildiği havlusu, gatiyen vazgeçemediği TUTKUSU. Nasılsın baka’m ? İyi mi’n? Ben iyiceyin işte. Alatavlı toprak gibiyim. Ne ıslak, ne guruyum; ne bulanık, ne de duruyum. Öz Türkçemi iyice ilerlettim. Çocuklar, torunlar gözel gonuşmeyom deye gızıyorlardı bana; şinciden sonra bi m.k diyemezler. Bu konuda İSTEKLENDİRMEM de çok iyi. Yani , motivasyonum çok iyi demek istiyom. Baksana ne gadar gözel Öz Türkçe gonuşuyom, bi de üstelik Öz Türkçe yazıyom. Ölenlerden bir KALIT kalmadı bize. Hiç olmadı, ana dilimi bari bıraktılar. Bıraktılar da, sahip çıkan yok. Memet Amca’n ne mi yapıyo? Ne yapacak ? Önüne geleni kapıyo gomşuların Karabaş gibi. Çok sert ÖZYAPISI var bu adamın. Üstelik KARŞICIL. Senin ak dediğine illâ ki gara deyecek. O da bana goca oldu işte. Gelinler dersen; süs böceği gibi geziyolla ortalıkta. Çok İZLENTİ düşkünü ikisi de. ÇAĞCIL olacaz deye geberip gidecekler bi gün. Moda deye, her gün ayrı bi renk poşu takıyolla. Bu günlüğü yazmaya başlayalı bi sehet oldu. Biraz DİNLENİMDEN sonra yazmaya devam ediyom sevgili günlüğüm. Etdiyarlık çok zormuş günlüğüm, çok zor. Geçen hafta çok hastaydım. Beni hastaneye götüreceklerdi ama, direndim . Hastanede filan ölürüm diye yüreğim kalkıyo. Orda ölürsem, ÖLÜLÜKTE bekler dururum sehetlerce. Ne olacaksa evimde olsun anasını sattımın. Ama ben YAŞAM SAVAŞIMI vermekten gatiyyen vazgeçmen. Televizyonda bi BİLDİRMEN herif var. Onu dinliyom bi yandan da. Key mağdurlarına müjde diye sırıtıp duruyo. Müjde diyeceğine MUŞTU desen, ağzın mı eyrilir salak herif. Hastane dedim de aklıma geldi; bizim torun hastanede İŞLEMCE geçirdi. Apandisti patlayacakmış az daha. KANIMCA, geç kalıyormuşuz az daha. Senin anlayacağın sevgili günlüğüm, öteki dünyaya gitti de geri geldi çocuk. Büyüyünce UÇMAN olacakmış, beni havada gezdirecekmiş. Aman ! İstemem dedim. Pilotac hatasından uçak düşerse, b.ku yeriz dedim. Uçaktan başka ERİŞİM aracı mı yok? Bu konuda SEÇENEK çoook. Televizyonda gene Tayip Erdoğan gonuşuyo. Bu adamdan bıktım artık. Aycık özletse kendini de, öyle çıksa televizyona. Günlük gazete gibi her gün garşımda. Artık bitireyim sevgili günlüğüm. Gomşunun oğlunun sünnet yemeğine gidecem. Oğlunun bilmem neresinin ucu kesildi diye elâleme yemek vermenin ne gereği var? Toplumumuzun SÜREĞEN hastalığı bu. AYRIMCILIĞIN daniskası hem de. Olmayan gözlerinden öpüyom sevgili günlüğüm.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |