..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Fuat Türker




11 Ocak 2011
Darwinist'lerden İşte Öylesine Hikayeler - III  
Fuat Türker
Sonunda yumurtanın kabuğu çatladı. Diğerlerinden daha farklı olan yavrunun küçük kafası göründü. Anne sürüngen yeni doğan yavruya bakarak ; "Umarım değişir.." dedi şefkatle. Zaman ilerliyordu ama yavrusu hala değişmiyordu. Çünkü o bir sürüngen değil, bir KUŞtu :)


:ACIC:
Sürüngen Yumurtasından Çıkan Sevimli Yavru Kuş

Evrimcilerin tarihe geçen en ilginç hikayelerinden biri de "umulan canavar" (hopefulmonster) teorisi-pardon- hikayesidir. Ara geçiş formlarını bulamayan Darwinistler yaşadıkları bunalım nedeniyle, evrim için ara geçiş formlarına ihtiyaç olmadığından söz etmeye başladılar. Bazıları değişimin yavaş yavaş ve aşama aşama değil, ani olduğunu iddia ettiler.

1940’larda Otto Schindewolf isimli bir Darwinist bilim adamı "ilk kuşun bir sürüngen yumurtasından çıktığını" iddia etti. Ve böylece sürüngenden kuşa geçişin nasıl olduğunu kendince açıklamış oldu. Öykü aynen şöyle:

Anne sürüngen sabırla yumurtalarının kırılmasını bekliyordu. Vakit tamamlanınca sürüngen yavruları yumurtalarından çıkmaya başladılar. Fakat en son yumurta bir türlü kırılmıyordu. Sonunda yumurtanın kabuğu çatladı. Diğerlerinden daha farklı olan yavrunun küçük kafası göründü. Anne sürüngen yeni doğan yavruya bakarak ; "Umarım değişir.." dedi şefkatle. Zaman ilerliyordu ama yavrusu hala değişmiyordu. Çünkü o bir sürüngen değil, bir KUŞtu :)

Hepimizin severek okuduğu "Çirkin Ördek Yavrusu" Masalını hatırlamışsınızdır. Darwinist tez de aynen sizin gibi bana bu masalı hatırlattı.

Bu mantıksız iddiaya göre sürüngenden kuşa böyle ani bir geçişin kanıtı kalamayacak; böylece de fosillerde delil arama sorunu da ortadan kalkacaktı. Böyle bir iddianın utanç verici olarak görülüp örtbas edilmesi gerekirken, bazı evrimciler bu komik iddiayı sahiplenmişler, hatta daha da geliştirmişler. Örneğin oldukça tanınan evrimci R. Goldschmidt "umulan canavar" olarak adlandırdığı makroevrimle, Schindewolf’un bu uç örneğini kabul ettiğini göstermiş.(Steven M. Stanley, Macroevolution: Pattern and Process, (1979), s. 159)

"Umulan canavar teorisi" olarak adlandırılan bu akıl ve mantık dışı hikayenin ilk aşamasının gerçekleşmiş olduğunu farz ederek devam etsek? Yani tüm akıl dışılığına rağmen, sebepsiz yere bu kuşun yumurtadan çıktığını kabul edelim. Bu kuşun yaşaması olası mıdır? Bu kuşun etrafında kendisini besleyecek, ihtiyaçlarını temin edecek bir başka kuş yoktur. Hadi bunun da gerçekleştiğini düşünelim ve şunu soralım; tesadüfen sürüngen yumurtasından çıkan bu kuş, kuş neslinin atası olabilir mi?

Bunun olabilmesi için, bir sürüngen yumurtasından daha aniden bu kuş için bir eş çıkmalıdır. Ancak bu şekilde yeni kuşlar oluşacaktır.

Şimdi neden "Çirkin Ördek Yavrusu" nu hatırlattığımı anlamışsınızdır umarım...En azından o bir masal. Bu ise birçok bilim adamının inandığı bir tez.

Devamı gelecek...Bitmez..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Darwinistler'den 'İşte Öylesine Hikayeler' - VI
Darwinistlerden 'İşte Öylesine Hikayeler' - II
Darwinistler'den 'İşte Öylesine Hikayeler' - I
Darwinistler'den İşte Öylesine Hikayeler - V
Darwinistler'den 'İşte Öylesine Hikayeler' - IV

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnkârcılar İnananların Sapmasını İsterler
Son Perde
Dinin Çıkarlarını Gözetmek
İnsan Neden Kıskanır?
Konuşma Kişiliği Yansıtır
Anne Babaya İtaat Nasıl Olmalı?
Çocuklar Gibi...
Ne Kadar Aciziz!..
Gerçek Sevgili
Korkma Ebedi Varsın

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Otobüs Yolculuğu [Öykü]
Köy Anılarım (!) [Öykü]
Artık Oruç Tutuyorum (Çocuklar İçin Ama Büyükler de Okuyabilir :) [Öykü]
Daldaki Armut (Çocuklar, Gençler ve de Çocuk ve Genç Kalanlar İçin :) [Öykü]
Boyun Eğen Kutlu Kadın [Öykü]
Darwinizm, Komünizmin Bilimsel Kılıfıdır [Eleştiri]
Pkk'nın Hedefi; Komünist Toplum [Eleştiri]
"Kahrolsun O Zan ve Tahminle Yalan Söyleyenler" [Eleştiri]
Dünyalık Peşindeki Din Adamları [Eleştiri]
Şeytanın Çift Taraflı Kıskacı: Bir Yanda Ateizm Bir Yanda Yobazlık [Eleştiri]


Fuat Türker kimdir?

6 yıldır insani ve imani konularda makaleler ve çocuk yazıları yazıyorum. Yaklaşık 5 yıldır Haber Vaktim, Cemaat. com, Sayha Dergi, Edebistan, Turuncu Dergi, Körpe Kalemler, Edebiyat Defteri gibi dergi, portal ve haber sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Yazılarımı ve inandıklarımı paylaşmak için İz Edebiyat'dayım. Ayrıca Risale Çocuk, Kalem. biz ve Beyan/İstikamet Dergisi'nde çocuk yazıları yazıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fuat Türker, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.