..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığı tanımak insanları teker teker tanımaktan kolaydır. -La Rochefoucauld
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Politika > derya eğilmez




24 Mart 2011
Başörtülü Vekil Tartışmaları  
derya eğilmez
Başörtülü bayanlar meclise gerçekten girebilecek mi?Partiler başörtülü bayan adaylarına nasıl bakıyor?Tüm bunların artık netlik kazanması gerekir.


:BBAE:
CHP Genel başkan yardımcısı Gürsel Tekin,özel bir tv kanalına “bizim gündemimizde yok ama başörtülü aday olabilir.Anayasal sorun var mı onu bilmiyorum.Gürsel Tekin olarak benim için hiçbir sakıncası yok.Meclise başörtülü gelene,Merve Kavakçı`ya yapılan muameleyi yapmayız”şeklinde radikal açıklamalarda bulundu.
Açıklamaları,CHP tabanının ve genel başkanlarının ortak görüşü olmasa gerek,cümle içinde şahsi görüşü olduğunu belirterek bir yerde partiyi,alabileceği tepkilere karşı tenzih ediyor. Düşüncelerini açıkça ifade etmesi,bazı tabuları yıkmak adına cesur bir davranış.Bugüne kadar partilerin hiç birisi başörtülü vekil konusunda düşünce beyanında bulunmadı,imtinalı yaklaşımı tercih etti.Hatta telaffuz etmekten bile çekindi.
Bugün, bazı tabuların yıkılarak, korkularla yüzleşme günüdür.Partiler başörtülü aday konusundaki düşüncelerini açıkça ortaya koymalıdır. İki tarafı da küstürmek istemedikleri için net tavır sergileyemeyen iktidar ve muhalefet partileri,illerde mini bir referandum ile konuyu çözebilirler. Her il,delegeleri aracılığı ile konuyu sandığa taşıyıp,bir nevi temayül yoklaması yapmalı,çıkan sonuçları genel merkezde değerlendirmelidir.
Temayül yoklamasına göre partiler,başörtülü aday isteyip istemediklerini belirtebilirler. En azından oylama sonucu yani tabanın talebi doğrultusunda tavır belirleneceği için kimsenin kimseye söz söyleme hakkı olmaz. Gerçi AKP başvuru yapan bayan adaylardan başı açık fotoğraf isteyerek sanki tutumunu baştan ortaya koymuş gibi ama bazı şeyler kapalı kapılar ardında yaşanmadan kamuoyuna açıklanmalıdır.
Başörtülü bir bayan, milletvekili aday adayı olmak istediği partinin konuya yaklaşımını ve tavrını bilmeli başvurusunu ona göre yapmalıdır. Sadece başvuru yapacak bayan adaylar değil halkın tamamı bunu bilmelidir. Partiler,ikinci bir Merve Kavakçı hadisesi yaşamaktan korkup,çekindikleri ama aynı zamanda da muhafazakar kesimi küstürmek kaygısı yüzünden “olabilir,bakarız,düşünülebilir”şeklinde kaçamak cevaplarla konuyu geçiştirmemelidir.
Başta AKP olmak üzere MHP ve CHP(Gürsel Tekin`in açıklamalarını kişisel düşünceleri olarak yorumluyorum) den hiçbir yetkili çıkıp “ başörtülü aday adaylarına kapımız sonuna kadar açık” veya “ A partisi olarak biz başörtülü adaya ve milletvekiline sıcak bakmıyoruz” demedi,diyemedi. Bunun bir an önce netlik kazanması gerekiyor. Başörtülü adaylar tercih edilmeyecekse boşuna başvuru yapmasınlar. Onlar başvursunlar, seçilemeyecekleri bir sıraya koyarız olur biter, en azından küstürmemiş oluruz diyerek ne şiş yansın ne kebap misali hesap yapılmamalıdır.
Meclis tüzüğüne göre konu nasıl yorumlanır, başörtülü vekiller,başları kapalı meclise girebilir mi bilemiyorum. Giremeyeceklerse bile başvuru esnasında adaylara konunun hassasiyeti anlatılarak,meclise girerken başlarını açmaları gerektiği belirtilmelidir.Bunlar yapılmadığı için insanlar,boş hayallere kapılıp meclise başı kapalı gireceğim,gireceğime inanıyorum şeklinde açıklamalarda bulunuyor.
Tüm bunların önüne geçip,net tavır sergilemenin tek bir yolu var o da biraz önce söylediğim gibi illerde delegelerin katılımıyla gerçekleşecek temayül yoklaması yani mini referandum. Seçime sayılı günler kaldı. Herkes kartını göstermeli, ilk adımı CHP başkan yardımcısı Gürsel Tekin attı. Bireyselde olsa düşüncelerini söyledi.Sıra diğerlerinde,hadi korkmayın,istemiyorsanız da açıkça söyleyin ki insanlar hayal aleminde yaşamasın



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politika kümesinde bulunan diğer yazıları...
Referandum Sonucu Umarım Ülkemiz Kazanır

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haydi Başörtülüler Okula
Alevi Öğrenciler Din Kültürü Derslerinin Neresinde
Haliç`te Yaşayan Simonlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevgili Günlük [Öykü]
Mahkemede Bir Gün [Öykü]
Ahmet Haşim ve Yalancı Ay [Deneme]
Gaziantep İzlenimlerim [Deneme]
Prangasını Kıran Kapalı Kadınlar [Deneme]
Bir Kadın Ne İster? [Deneme]
Bizler Gerçekten Çocuk Olmuşuz [Deneme]
Muadil İstemezuk [Deneme]
Belki Yarın Çok Geç Olabilir [Deneme]
Şaşmışım Bu Muadil İlaçtan [Deneme]


derya eğilmez kimdir?

eczacı,ressam,yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Cengiz Aytmatov,Reşat Nuri Güntekin,,Yakup Kadri Karaosmanoğlu,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © derya eğilmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.