Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides |
|
||||||||||
|
Bu CIA Propaganda makinesi tarafından bütün dünyaya bas bas bağırılıp birinekırkkeredelidersendelirir hesabı yutturulmaya çalışılan-yutturulan sömürgeci bir söylemdir. Kürt sorunu yoktur. Evet, yoktur. Eğer illa ki bir Kürt Sorunu varsa o zaman ben de mantıken diyorum ki Türk sorunu, İngiliz sorunu, Texas sorunu, Papua Yeni gine sorunu, Temel sorunu, Fenerbahçe sorunu, ve en sonunda da tek tek 6 milyar dünyalı sorunu vardır. Çünkü konu bu kadar saçma ve içi boş. Evet, boş. Ve bu kadar boş , temelsiz, dayanaksız, suni ve de harici olarak kasıtlı yaratılmış-sürekli kaşınan bir meselenin bu kadar derin ve gerçek biçimde algıklanması beni dehşete düşürüyor. Biz bu kültür ve anlayışımızla mı aya çıktık, felsefe geliştirdik, atomu parçaladık? Hadi canım.. Bi yerde bi yanlışlık var. Biz bunları gerçekten yapmış olamayız. Kusura bakmasın Kürtler ama ne yazık ki Kürtler talihsiz Ermenilerden sonra olta sallanan ikinci kurban olmuşlardır. Gerçekten bu HÜR Dünyanın ve onun büyük batılı Devletlerinin Kürtlerin özgürlük-eşitlik-refah ve insan hakları, vs, vs, vs için ayağa kalkıp Cumhurbaşkanları, Başkanlar, Bakanlar, sanatçılar, sporcular, aydınlar(!) vs, vs düzeyinde harekete geçmesi size inandırıcı geliyor mu? Bu tür bir dünyada yaşadığımıza ve sözünü ettiğim güçlerin böyle doğru ve soylu bir amaç için güç birliği ettiğine inandığımı söyleyebilmeyi isterdim. Ne yazık ki ya da çok şükür ki o kadar saf değilim. Böyle kusursuz bir dünyada yaşamıyoruz. Daha Afrikadaki en basitinden temiz su sorununu ve açlığı çözemedik. Dünyada her 60 saniyede 24 çocuk açlıktan ve susuzluktan ölüyor. Sorun Kürt milletinin "eşit ve kardeş olarak, özgür ve barış içinde yaşaması" değildir. Kürt ordu komutanı, vekil, zengin, en sevilen sanatçı, bakan, hatta başbakan oldu. Daha ne istiyonuz? Mantıklı ve adaletli olun. sizin çektiğiniz kadar acıyı bu ülkede herkes çekti ama kimse Kürtler kadar patırtı yapmadı. Bağışlayın, düzeltiyorum; bu açılım beni bile zehirlemeye başladı, BAZI Kürtlerin yaptığı IRKÇILIK bütün diğer Kürtlere mal edilemez. Arkadaşlarımdan özür diliyorum, zor zamanlarda bazen insan kızgınlıkla ağzından olmayacak şeyler kaçırabiliyor.. Sorun Osmanlının parçalanmasından bu yana çeşitli vesilelerle kılık değiştirse de aynı. Dün rum-ermeni-pontus-asala idi bugün PKK. İnsanlar tarihten ders almadığı için zavallı tarih tekerrür edip durmak zorunda kalıyor. İnsanların burnunun ucunu görememesi beni üzüyor. Hani "big picture" diye bir zamanların moda deyişi vardı -büyük resim- i görmek. Büyük resimde sadece parçalanmak istenen bir dünya ve o dünyayı parçalama çabalarının önünde 1919'da bir set gibi dikilip dünyaya ikinci bir şans veren bir Türk Milleti var. Bugün yine Mezopotamya kilit ve anahtar Türkiye. Türkiye kaybettiğinde emin olun Dünya Halkları kaybedecek. Bu iş bu kadar basit ve açık. Ne kadar acılar çekilmiş ve kana, gözyaşına, kedere, ağıtlara, sayfa sayfa/cilt cilt kitaplık dolusu edebiyata bürünmüş olursa olsun ortadaki çirkinliği şiirselleştiremezsiniz. Gerçek çıplak ve çok çirkin. Kürt sorunu denen şey koca bir paravan. Kürtler cidden kimsenin zerre kadar umurunda değil. Kürtler kullanılıyor. Kullanılmaktan hoşlanan ve kazanç sağlayan bir Kürt kitlesi olduğundan ve şehitlik-dava-ideal söylemleriyle sarhoş olanlar var olduğundan bu filmi bir süre daha izleyeceğiz. Ne yazık ki dünya halkları Krallılkların boyunduruğundan çıkıp kölelikten kurtulduğunu zannederken aslında yeni bir şekille ve eskisinden de sert bir biçimde kölelik zincirleriyle karanlığa mıhlandı. Demokrasi ne yazık ki gelişimini tamamlayamadı ve kapitalizmin-materyalizmin ruhları oyan sömürgeci kısgacında kayboldu. Geriye sadece demokrasi serabı kaldı.. Artık paranın efendileri para ile egemenliklerini daha çok para ve daha çok güç için ve de sonunda kaostan gelen düzenin piramidinde en tepedeki hükmeden koca göz olmak için kullanırken, biz sefil insanlar bu karanlık tanrıların üzerimizden sahnelediği oyunda kan ve gözyaşı içinde boğuluyoruz. Kürtlere sesleniyorum. Sizi umursamıyorlar. Cidden sizi bütün o dostlarınızın hiç biri umursamıyor. Bu bir maskeli balo. Hani olmazda bir kazayla bu coğrafyada bağımsız devlet filan kurdunuz diyelim.. Çok yaşamayacak. Ortadaki asıl pasta zaten o topraklar. Size yedirceklerine saflıkla inanıyor musunuz? Cidden? Açık konuşalım lütfen cevap verin, cidden bu coğrafyada bir Kürdistanın var olabileceğine inanıyor musunuz? Siz ne içtiniz? O toprakları şimdiye kadar sizden çok daha kudretlileri bile ancak bir süre elinde tutabildi ama bir Kürdistanın orada ömrü 3 seneyi geçmez. Suriye, İran, Güney(!!!) Irak, Türkiye.. Bu ülkeler öyle ya da böyle içine düştükleri suni çıkmazlardan çıkacak ve başınıza ekşiyecek çünkü cin şişeden çıktıktan sonra kimse yerine sokamayacak, cin rahat durmayacak, hepimiz daha çok acı çekeceğiz. Bu coğrafya güçlüler coğrafyası, bu coğrafya ateş, kan, gözyaşı coğrafyası. Bu coğrafyadaki her bir karış toprağın bedeli misliyle insan kanı ve canı. Batının çocukları bu bedeli ödeyemez, batının çocukları bu toprakları bilmiyor. Biz bu toprakları yüzlerce yıldır paylaşıyoruz, biz Anadolulu olmanın ne demek olduğunu biliyoruz. Uyanın lütfen. Son pişmanlık fayda etmeyecek. Ortadoğu'da fillerin güreşi başladığında Kürtler ne yazık ki karınca olacak.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |