..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Materyalist bir dünyada yaşıyoruz, ve ben de materyalist bir kızım -Madonna
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Gizem Yemenci




31 Mayıs 2011
İçimizdeki Çocuk  
Sadece çaresizlik değil elbet… Bazen de neden aktığını bilmeyiz ama sadece akıtmak isteriz gözyaşlarımızı. Belki de kabuk tutmuş bir yaranın kabuğunu kaldırıp kanatmak istediğimiz gibi.

Gizem Yemenci


Neden ağladığımızı kimse anlayamaz bizden başka biz bile bu kadar zor kavrarken.


:BJBB:
Ağlamak nedir ki ? Bir kaç tuzlu su damlasının yanağımızı ıslatması…Ya da içimizde birikmiş nefretin,hırsın,fesatlığın oluşturduğu bataklıktan kurtulmak isteyişimizdir.O nefret,o sinir,o kin içimize öyle işlenmiştir ki,ya da belki de gözlerine bakarken söyleyemediğimiz bir çok şey birikmiştir içimizde.İçimizdeki çocuk haykırırken tek bir kelime bile edemeyiz ya belki de ondandır bu yaşlar…

Bazılarının kalbi soğuğa daha dayanıklıdır. Bazılarınki de sıcaktan fazla bunalmıştır.Çok değer verdiğimiz bir kişi hani bazen soğuk davranır ya hep ondan bekleriz ilk adımı ama o da kendini geri çeker.Sonra dayanamayıp biz atarız adımımızı ya ona doğru ya da uçuruma…Hep çabalarız bir kuş gibi uçabilmek için .Çabalarımız boşa mı gitti.Kırıldı mı kanatlarımız…İşte o zaman yüreğimiz sızlar.Çaresizliğimizi görmek cesaret ister elbette,güçlü olmak gerekir.Ama güçlü olabilmek,göz yaşlarımızı tutabilmekten daha kolaydır…

Sadece çaresizlik değil elbet… Bazen de neden aktığını bilmeyiz ama sadece akıtmak isteriz gözyaşlarımızı. Belki de kabuk tutmuş bir yaranın kabuğunu kaldırıp kanatmak istediğimiz gibi.

Neden ağladığımızı kimse anlayamaz bizden başka biz bile kadar zor kavrarken. Belki bir kıskançlıktır hepsi. Kimsenin bir şey yaptığı yoktur ama. Kendimizi eğer birine bağladıysak, ki bu bağlama bu sadece göz estetiğiyle hormonların birleşince hissettiğimiz duygudur, işte o zaman ona karşı hissettikleriniz küçük bir çocuktur ve siz bunun farkındaysanız, ne yapmanız gerektiğini bilmiyorsanız sadece gözyaşlarınızı serbest bırakın.Belki bu işe yaramayacaktır ama gözlerimiz doluyorsa bu durum karşısında içimizdeki çocuğu susturuyoruz demektir.O çocuk çok çabuk büyüyor olabilir ve çok hırçında olabilir.Tıpkı rüzgarın toprağı havada uçurduğu gibi.Gözyaşlarımız da yağmur gibi yatıştırır bu rüzgarı.Ve o zaman gerçek olmayan bu hisler,gerçek olamayacağı için ölür.Sevmek güzeldir ama gerçeğe dönüp bakmak ileride daha güzel olacaktır.

Sadece hüzün, depresyon, melankoli hali değil elbet gözlerimiz dolduran. Bizi uzaktan yakından ilgilendiren bir olay karşısında bile eğer empati yaparsak, o duyguya yoğunlaşırsak yine o acıyı hissedersek kalbimizde…

Ya mutluluk akıtır gözyaşlarımızı, sanki öncesinde akıttıkları yetmemiş gibi… O hassas yüreğimiz, çok değer verdiği kişiler tarafından , hiç beklenmediği bir zamanda , hiç beklemediği sürprizle karşılaşırsa , kalbimiz heyecanlanır önce, içimizdeki çocuk koşmaya başlar sonsuza ,sonra dizlerimiz titrer,ellerimiz terler.Ve yağmur gibi,gökyüzünden mutluluğumuza yüzümüze vurur gözyaşlarımız…

Üzgünken akan gözyaşımızla, gülerken akan gözyaşımızın tadı aynı değildir elbet ama eğer akıyorsa gözyaşlarımız utanmadan, hırçınca bağırıyorsa içimizdeki çocuk, yüreğimiz rahatlıyor demektir. Yüreğimizdeki acıyı ayaklarımız altında eziyoruz ya da mutluluğumuzu , bir kupayı herkesin önünde kaldırıyor gibi kaldırıyoruz demektir.



     



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Başkası Gibi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bilinmeyen Patikalar [Öykü]
Hafif Kuruluğun Verdiği O Tiksindirici Ellerim. [Öykü]


Gizem Yemenci kimdir?




yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gizem Yemenci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.