Cigare
(Hakan BENLÝ) 23 Eylül 2009 |
Deneysel |
| |
Köydün iþinde üylerdin, tas koralardýn arasýnda caman, býzýk bir col bardý. Ceri kayaman tasman toluydu. Köy tavdýn tibinde boldugundan bolsa kerek köydün köbü yeri bulay tasman kaya edi. Bu coldun üstünde kuytu bir cerde eki bala pýsgan fýsýltaþýp biþiyler gonuþupyatýrlardý. |
|
Nogay Kültüründe Çocuk Oyunlarý - 1
(Hakan BENLÝ) 9 Kasým 2008 |
Anadolu Kültürü |
| |
Çocuklar tüm toplumlarýn bekasýdýr. Toplumlarýn saðlýklý bir þekilde devamýnýn saðlanabilmesi için çocuklarýn dini, milli, ahlaki ve kültürel duygularla yetiþtirilmesi elzemdir. Çocuklarýn yetiþtirilmesi ve terbiyesi için sadece ailenin, sosyal çevrenin, toplumun ve eðitim kurumlarýnýn katkýsý yeterli deðildir. Çocuklarýn fiziksel, zihinsel ve ahlaki geliþimlerinde oynadýklarý oyunlar çok önemli bir yer tutar |
|
Ertengi - Nogayca Masal
(Hakan BENLÝ) 31 Mayýs 2008 |
Anadolu Kültürü |
| |
Nogay edebiyatýndaki Ertengiler, Türk edebiyatýndaki masal ve efsanelere denk düþmektedir. Ertengilerdeki kahramanlar ve anlatýlanlar bazen gerçeküstü güçlere sahip ve hayal mahsulü kiþiler olabilecekleri gibi ayný zamanda, geçmiþte yaþanan gerçek olaylarýn ve gerçek kiþilerin, zaman içerisinde halk arasýnda efsanevi güçlerle donatýlarak , dilden dile anlatýmý ile bu günkü Ertengilere dönüþmüþlerdir |
|
Gündemdeki Sabantoy
(Hakan BENLÝ) 23 Þubat 2008 |
Toplumbilim |
| |
Sabantoy, ekinlerin büyümeðe baþladýðý, topraðýn yeþerdiði ve tabiatýn yeniden canlandýðý, baharýn uyandýðý dönemi temsil eder. Etimolojik olarak saban, tarlada öküzlerin çektiði ve insan kuvveti ile bastýrýlarak tarlanýn sürülmesine yarayan bir tarým aletidir. Genel adý karasabandýr. |
|
Radyo
(Hakan BENLÝ) 14 Þubat 2008 |
Deneysel |
| |
Erttemen kenþek erken turdu mallarý,koylardý cemledi,sütlerini savdu,tavuklarman itge karadý.Çaydý salýp sýpradý hazýrladý.kün tuvmay beri bir oyaka bir buyaka cuvurup turgandý.Ketip bayýný, ballardý þagalardý turguttu, anasýman akasý da turdu,hepsi barabar epteklerini cediler. Kisilerge bardak þay yasap berdi.Kene radyodu týnlap oturu ediler. |
|
Zaman , Kültür ve Nesil
(Hakan BENLÝ) 30 Ocak 2008 |
Dilbilim |
| |
Son birkaç yýldýr Nogay dili ve kültüründe yaþanan bu erezyonu durdurmaya yönelik münferit veya organize faaliyetler yapýlmaya baþlanmýþtýr.
Bunlarýn baþýnda derneklerin faaliyetleri gelmektedir. Bu gerçekten önemli bir geliþmedir. Aydýn ve bilinçli insanlarýn özverili çalýþmalarý sonucu gelecek nesillere yönelik önemli yatýrýmlar yapýlmaya baþlanmýþtýr. Dernekler , Nogay kalabalýklarýna toplum bilincini yerleþtirmekte önemli bir görev ve misyonu üstlenmiþtir
|
|
Kýs Kelmeden - Kýþ Gelmeden - Nogayca Hikaye
(Hakan BENLÝ) 2 Ekim 2007 |
Deneysel |
| |
Sýyakta aruv bir ayaz bardý.terezeler þýngýr þýngýr sallanýbyatýrdý. Belli ki tavlarga kar cavyatýrý.Bir eki künge kalmaz köyge de cavardý.Köydün collarý kapanýr,þeþmeler tonmaga baslardý.
|
|
Hýdrellez
(Hakan BENLÝ) 27 Eylül 2007 |
Deneysel |
| |
Zobadýn üstünde üken aluminyum bir güðüm, bir kumgan birövde kiþikiy kazan bardý. Kiþikiy kazanda suvdun iþinde birköp cýmýrtga bardý.
Zoba odadýn kiriþinde, kapýdýn savunda, duvardýn tibindeydi. Astýnda ekigen bir muþamba cayýlýydý. Üstü paslangan eski bir zobaydý bu. Aldýnda fýrýnýnýn kapaðý bardý.
Oda üken biþiy tuvdu. Birövü sýyaka anav birövü üydün iþindeki aþenege karaytan eköv terezesi bardý. Bu aþeneden de sekige, bakþaga þýgýlatandý.
BÝR NOGAY HÝKAYESÝ... |
|
|
Konya'da yaþayan Nogaylarýn sosyal ve kültürel yaþamlarýndan yansýmalar.
|
31.10.2007 19:23:23
|
av |
| |
deneme |
|
|