..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Yedi iklim dört köþeyi dolandým / Meðer dünya her tarafta bir imiþ. -Dadaloðlu
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




18 Kasým 2019
Anlamak Gerek 8  
Bayram Kaya
Bu tür koordinasyon (eþgüdüm) ortaya koyucu oluþ eðilimleri çekim alanýnýn özeðini (ekseninin) oluþur. Doða (bütünlük) güdümü içindeki kiþiler, bu eþgüdümle doðaya doðru yönelim birliði içinde olurlar. Bu tür zorlu durum içindeki kiþiler senkronu tutturmanýn git gel sürecini yaþarlar. Yani senkron ortaya koyan ve senkron olmayan git gel oluþlar, kolektif öznenin seçme ayýklamasýyla süreç tekrarlarý deneyimleri yaþanýr. Adeta zaman hayatýn düþe kalka olma deneyimleri için vardýr. Burada bilen özneler anlaðý deneysel zamaný azaltýr ve hýzlandýrýr.


:FJH:
Bu tür koordinasyon (eþgüdüm) ortaya koyucu oluþ eðilimleri çekim alanýnýn özeðini (ekseninin) oluþur. Doða (bütünlük) güdümü içindeki kiþiler, bu eþgüdümle doðaya doðru yönelim birliði içinde olurlar. Bu tür zorlu durum içindeki kiþiler senkronu tutturmanýn git gel sürecini yaþarlar.

Yani senkron ortaya koyan ve senkron olmayan git gel oluþlar, kolektif öznenin seçme ayýklamasýyla süreç tekrarlarý deneyimleri yaþanýr. Adeta zaman hayatýn düþe kalka olma deneyimleri için vardýr. Burada bilen özneler anlaðý deneysel zamaný azaltýr ve hýzlandýrýr.

Ve bilen ben, þartlanma tekrarlarý bu tür seçme ayýklamasý yapýlan deneyim ve deneyim sonuçlarýnýn senkron kayýt imajlarýný ortaya koyar. Ýþte bu senkron efektleri kiþiler üzerinde kurallaþýr. Koþullu alýþma olur. Kiþilere kolektif etki yapar.

Yani kiþimizin koþullu alan içindeki ikinci adým eðilimleri, kolektifliktir. Anýmsayacaðýmýz gibi kolektifi oluþ ya da kolektif eðimle oluþ özgeciliðe ve fedakarlýða göre, fedakârlýk ve özgecilikten önce sistem baþlangýcýnýn içindeydi. Hem de kolektifti oluþ sistem baþlangýcý içinde fedakârlýk ve özgecilik olmadan kendi baþýna bambaþka bir nedenlerden ötürü, vardý.

Yani kolektif oluþla, fedakarlýðýn ve özgeciliðin inþaca oluþ baðlamý içinde birbiri ile hiçbir neden ilgisi yoktu. Kolektiflik nesnel bir çekim ve eðimler alaný. Özgecilik ya da fedakârlýklar da öznel, benci eðimler alaný olmakla kolektif oluþun kiþilerde uyandýrdýðý duygular eðilimli imajlarýn, imaj enerjili baský ve basýnçlarýdýr.

Fakat giriþen süreç içinde ortaya çýkan özgecilik ve fedakârlýk eðimleri sitemin baþýna etki yapan, geri baðlanýmla olan vesile bir nedendiler.

Kolektif oluþa baðlý öznel çýkarýmlardý. Kolektif oluþun geri baðlanýmý neydi? Kolektif oluþ, neye dayanarak beliriyordu? Kiþi kolektif oluþla ne elde edilecekti? Kiþiyi kolektif olmaya zorlayan çek imleyici eðim neydi?

Çek imleyici eðilimlerden biri tekrar tekrar beslenmeydi. Tekrar tekrar savunmaydý. Tekrar tekrar cinsel oluþlardý. Bunlarýn her gün tekrarlý saðlanmalarý ve bu saðlatmalarý yapar iken saðlamaya karþý oluþan doðanýn öznenin direncine karþý koyan tepkiyi tekrar tekrar oluþmaktý.

Kiþilerin bir araya gelen sosyal birliði ile oluþan simbiyoz yaþamlarý kiþiye bu tür geri baðlaným imajýný veren imgeyle özneler, kolektif birim zamanlý oluþun kendisiydiler. Kiþinin kendisi, içine katýldýðý kolektif oluþ ile kolektif birliðin, kolektif gücü içinde olur.

Kolektif gücün geri baðlanýmýný oluþan temel referanslardý. Temel referanslarýn zorunlu çek imleyici yönelimler olma gel git anýlarý kiþinin özne neden imajlarýný oluþuyordu. Temel referanslar kiþilerde özne neden diline çevrilmiþ birer transkripsiyonlardý. Özne neden içinde bunlar tartýþýlmaz dokunulmaz kutsal saðlamalar imajýydý.

Kolektif oluþ kiþinin dokunulmaz olan saðlama yapmalarýna kolaylýk saðlamayý ve güven veren eylemi telkin ediyordu. Kolektif oluþtaki bu tür yansýmalar, yapýnýn saðlama tekrarlarýný garanti etmesiydi. Yapýnýn kendi saðlama tekrarlarýna, kiþinin kolaylýkla ve çabucak ulaþmasýydý.

Kiþinin kolektif yapý içinde saðlamalar yapmasýnýn kiþiye olan öznel etkileri; sadakatti. Vefaydý. Ve fedakâr oluþ duygusuydu.

Kiþinin gösterdiði bir vefa ya da sadakat veya göstereceði fedakâr oluþu geri beslenme veya geri baðlanma yaptýðýn da fedakâr oluþ, sadakat geri baðlaným içinde “beslenme, savunma, cinsellik gibi bir karþýlýðý”, tekrar tekrar buluyorsa, fedakâr oluþun kolektif imge üzerinde baþlangýç koþullarý içine bir etkisi var demektir.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn felsefe kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
Ýrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluþun Felsefesi (Açký 2)
Sosyal Ýliþki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarýn bilimsel ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Müruru Zaman 14
Sahiplik Ýmaný 1
Hatýrlama 1
Mal mý, Ýnsan mý?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Bað Enerjisi 1
Sistem 15

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Aslýna Yüz [Þiir]
Vah ki Vah [Þiir]
Ýsis Dersem Çýk Ereþkigal Dersem... [Þiir]
Görmez Þey [Þiir]
Tekil Tikel Tükel [Þiir]
ve Leddâllîn, Amin [Þiir]
Mavi Yare [Þiir]
Mevsimsel [Þiir]
Yýkýlýþa Direniþ Direniþe Yýkýlýþ [Þiir]
Meþrep 3 [Þiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayý yaþantýlaþan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payý giderek azalmaktadýr. Sosyo toplum bazlý, genel bir açýlýmla baþlayan çalýþmalarým da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazýlarýn tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doða bilim verileri güdülü çalýþma olmasýna gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok baðýntýsýyla söylüyorsanýz, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.