Delilik ile Aþk Ayný Þey
(Hakan Bilge) 20 Mart 2012 |
7nci Sanat (Sinema) |
| |
Soru:
“Kadýnlar erkeklerden daha mý duygusallar sizce?”
Yanýt bu kez belkide filmin finaline ýþýk tutacak cinsten; ama son kertede ironik:
“Duygu sadece pek az kadýnýn karþýlayabileceði bir lüks.” |
|
Stanley Kubrick'in Otomatik Portakal Filmi Üzerine
(Hakan Bilge) 28 Mart 2012 |
7nci Sanat (Sinema) |
| |
A Clockwork Orange’ýn kesin ve net bir biçimde sorduðu sorular/çaðrýþtýrdýðý konular iþte bu aþamada yüzeye çýkýyor. Ait olduðu sosyal sýnýf gözetilmeksizin toplumu oluþturan ya da toplum dýþýndaki öznelerin düþünme kalýplarýna, benimsemiþ bulunduklarý kimliklerine dýþ ve kontrol edici bir tahakküm/müdahale gerekli midir? Bu tür bir müdahale nasýl sonuçlar doðurabilir? Dýþarýdan müdahaleye maruz kalan bireyler ne kadar özgür olabilirler? Bu ve buna benzer uygulamalar devlet erkinin asal görevleri arasýnda kabul edilebilir mi? |
|
John Ford'un Gazap Üzümleri Filmi Üzerine
(Hakan Bilge) 28 Mart 2012 |
7nci Sanat (Sinema) |
| |
Amerikalý yazar John Steinbeck’in Pulitzer ödüllü, 1929 ve sonrasýndaki Büyük Bunalým (Great Depression) yýllarýný fon alan oylumlu, iç burkan romanýndan uyarlanan The Grapes of Wrath (1940, Gazap Üzümleri); metne (text) genel olarak sâdýk kalsa da nihaî sonu itibariyle iyimser (optimist) vizyonunu koruyan ve bu baðlamda da bireyin varlýðýna, aidiyetine bir liberal olarak saygý duyan yönetmen John Ford’un Amerikan halkýna olan güvenini, hayranlýðýný ortaya koyan çok etkileyici bir sinema klasiði... |
|
|
"Belki de mutluluk, en basit þeylerden haz almakta gizli, aile yaþamýnýn gösteriþsiz çekiciliðinde saklýdýr."
(Hakan Bilge)
"Belki de Tanrý; en saf haliyle, sade ve süssüz bir hayatýn ardýnda bizi bekleyen 'sevgi'dir."
(Hakan Bilge)
|
|