..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Roman > Politik Roman > Ömer Faruk Hüsmüllü




29 Ekim 2012
Usta Bir Kalemden Nifak Romanı Eleştirisi  
Ömer Faruk Hüsmüllü
İşte bu durumu gören ve insanımızı “emperyalist tuzaklara karşı uyarmak, ikaz etmek” isteyen aydınlarımızdan ÖMER FARUK HÜSMÜLLÜ, ülkenin kan gölüne döndüğü o yıllarda, 1979 yılında NİFAK adlı romanını yazdı. Başvurduğu yayınevleri, eserinin basımını kabul etmediler. Ömer Faruk Bey de son yıllarda yaygınlaşan İnternetten faydalandı, romanı İnternet ortamında yayımladı. 2011 yılında da kendi imkânıyla kitaplaştırdı. Burada şunu ifade edeyim; çoluk çocuğunun rızkından keserek kitap bastırmak, bugünün şartlarında büyük fedakârlıktır.


:AIII:




Hasan KALLİMCİ(*)

1970-1980 yılları arasında Türkiye’de yaşananlar, aradan otuz küsur yıl geçince adeta unutuldu. O yıllarda ülkemiz SSCB’nin peyki yapılmak için yoğun bir komünizm propagandasıyla karşı karşıya idi. Üniversiteler, aydın geçinenler, sanatçılar ve gençler bu amaçla kullanıldı. Üniversiteler işgal edildi; okumak isteyen, bu rejime karşı çıkan gençler ya okullarından oldular ya da canlarından... Ülke, insanlarımızın kamplaştığı, gençlerin birbirini kıydığı bir savaş alanına döndürüldü. Bu duruma el koyması gerekenler, “ihtilalin olgunlaşmasını” beklediler. Sonunda binlerce gencimiz harcandıktan ve ortam –onların diliyle- olgunlaştıktan/müsait olduktan sonra NETEKİMLER ihtilal yaptılar. Her gün onlarca kişinin öldüğü ülkemizde anarşi bir anda bitiverdi nedense... BİRİLERİNİN “Bizim çocuklar” dediği ÇOCUKLARI bir işi daha başarmıştı...



Fakat Türkiye Cumhuriyeti, kıymetli yıllarını, gençlerini, ekonomisini... kaybetmişti; en önemlisi insanımız arasına NİFAK tohumları serpilmişti. Bu tohumlar, yine BİRİLERİ tarafından çimlenmeye alındılar; zaman zaman SAĞCI-SOLCU, ALEVİ-SÜNNİ, TÜRK-KÜRT diye yeşertilerek ve kullanılacaktı...

İşte bu durumu gören ve insanımızı “emperyalist tuzaklara karşı uyarmak, ikaz etmek” isteyen aydınlarımızdan ÖMER FARUK HÜSMÜLLÜ, ülkenin kan gölüne döndüğü o yıllarda, 1979 yılında NİFAK adlı romanını yazdı. Başvurduğu yayınevleri, eserinin basımını kabul etmediler. Ömer Faruk Bey de son yıllarda yaygınlaşan İnternetten faydalandı, romanı İnternet ortamında yayımladı. 2011 yılında da kendi imkânıyla kitaplaştırdı. Burada şunu ifade edeyim; çoluk çocuğunun rızkından keserek kitap bastırmak, bugünün şartlarında büyük fedakârlıktır.







NİFAK adlı eserin kahramanı Murat, emperyalist tuzağın önünü keserek canını aldığı gençlerimizi temsil eden sembol bir isimdir; Anadolu’nun bir köyünden İstanbul’a okumak için gelmiştir. Vatan, memleket, bayrak, millet sevgisi ve yoksulluğuyla okumak için çırpınan üniversiteli gençlerimizin yüzde doksan dokuzunu temsil eder. Ancak, Türk gençlerinin yetişmesi, bilgilenmesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin de büyümesi ve güçlenmesi demek olacaktır. Ortadoğu’da gözü olanlar bu durumdan rahatsız olurlar. Onlara; “Türk” kimliğini ve kültürünü benimsemeyen, ruhsuz, kimliksiz, inançsız veya seccadesini serdiği yeri vatan olarak gören kişiler gereklidir. Onlara; bu topraklar için hazırlamış oldukları projeleri sonraki yıllarda rahatlıkla uygulayabilecekleri bir ortam gereklidir. Sözün kısası Murat, nice Muratlar bu sebeple can verirler.

Ömer Faruk Hüsmüllü’nin romanı NİFAK, hem dünün hem de bugünün anlaşılması için, bilhassa 15-20 yaş arası gençlerimiz tarafından okunmalıdır. Artık bu tür kitapları yayımlayacak yayınevleri var. Onlar, bu eseri tekrar tekrar basarak gençlerimize ulaştırmalıdırlar.

Ömer Faruk Bey’i, milletimizin birliği ve beraberliğini temin amacıyla çarpan kalbi, düşünen beyni, yazan kalemi olması dolayısıyla tebrik ediyorum; Allah ondan razı olsun. Ömer Bey, NİFAK’ı ve diğer eserlerini de yazarak üzerine düşeni yapmıştır, yapmaktadır. Şimdi görev, “Ben milletimi, devletimi, bayrağımı seviyorum.” diyenlerdedir.

Kitabın temin adresi:

Ömer Faruk HÜSMÜLLÜ

o fh1952@gmail.com
0 535 723 35 79

***



(*)Hasan Kallimci Kimdir?

1949’da Sarayköy’de (Denizli) doğdu. Masal, hikâye, roman, şiir, mani, tekerleme, bilmece, tiyatro eseri, efsane ve destan gibi edebiyatın her dalında eserler vermiştir. Gençler ve daha üst yaştakiler için hikâye roman tiyatro, şiir, araştırma dallarında (13 kitap)olmak üzere toplam (95) kitap neşretmiştir. Halen mahallî gazete ve sitelerde de yazılar yazmaktadır.

www.hasankallimci.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik roman kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nifak - 1. Bölüm
Nifak - 3. ve Son Bölüm
Nifak - 2. Bölüm

Yazarın roman ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ücretsiz Kitap Dağıtabileceğim İstanbul’da Bir Mekan Arıyorum
Dönemeyen Bir Dönme Dolap - 35 Son Bölüm
Bir Edebiyatçı Gözüyle Mağaranın Kamburu - Yorum: 4
Bir Felsefeci’nin Kaleminden Mağaranın Kamburu – Yorum: 6
Memleketimin Delileri - 2
Memleketimin Delileri - 1
Mağaranın Kamburu
Dönemeyen Bir Dönme Dolap - 33
Dönemeyen Bir Dönme Dolap - 34
Bir Romanın Anatomisi: Mağaranın Kamburu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.