Herkes aynı notayı söylediğinde uyum elde edilmiş olunmuyor. -Doug Floyd |
|
||||||||||
|
Mükemmel bir dünyada yaşıyor olsaydık Fransa'daki karikatür dünyanın en büyük inanç sistemlerinden birine inananlara hakaret etmezdi. Mükemmel bir dünyada Fransız entel takımı ateşe benzinle gitmezdi. Mükemmel bir dünyada böyle bir hakareti edecek Fransızlara verilecek cevap mahkemelere açılacak tazminat davaları, kınamalar ve boykot olabilirdi ama mükemmel bir dünyada bir sanatçı bir dine hakaret eder miydi? Mükemmel bir dünyada bir dinin ruhbanı olduğunu iddia eden bir yaratık 6 yaşındaki çocukla evlenilebilir de diyemezdi ve insanları çileden çıkartmazdı, mükemmel bir dünyada o dine inananlar sen ne diyon lan manyak herif diye o adamın canına okurlardı. Mükemmel bir dünyada 2000 Nijeryalının aynı andaki katline gık demeyen insanlar 12 Fransız için ayağa kalkamazdı. Ya da aynı insanlar kendi ülkesindeki terörün katlettiklerine de aynı hassasiyeti gösterirdi. Mükemmel bir dünyada daha bir ay önce 150 çocuk öldürüldüğünde sesin çıkmaması ama 12 Fransız öldüğünde ortalığın birbirine girmesi çok mide bulandırırdı. Mükemmel bir dünyada kendi polisi, askeri, öğrencisi teröristlerce öldürüldüğünde sesi çıkmayan bir Başbakanın 12 Fransız öldürülünce taziyeye yarım dünya yol gitmesi de ayrıca trajedi olurdu. Mükemmel bir dünyada insanlar hiçbir altyapısı olmayan sadece yürüyen kas yığını ve tepeden tırnağa yürüyen cephanelik olan ve istihbarat örgütlerince tanınan kayıtlı bu terörist kişilerin sadece fısıldanıp doldurulmuş birer kukla; sadece basit birer araç olduğunu, kitlelerin medya yardımıyla manipüle edilmekte olduğunu görürdü. Mükemmel bir dünyada -mesela sadece örnek olsun diye söylüyorum- büyük ölçekli denizden yük taşımacılığının (hani şu devasa konteynır gemileri) %80'inin tek bir firmanın elinde olması, dünya silah ticaretinin en büyük abilerinin güvenlik konseyinin büyük abileri olması, biz artık dolar kullanmayacaz diyen ülke liderlerinin(bakınız Kaddafi, Bakınız Saddam, Putin daha ölmedi ama Ukrayna filan onun da başı belada, Kennedy de Dolar para basma yetkileri işine el atmıştı) 6 ay içinde süratle ölmesi, dünyanın en zengin ve güçlü 100-200 isminin her yıl toplanması.. bunlar mükemmel bir dünyada "noluyoz lan, bu ne iş diye bir meraklı ve kuşkulu bir tepki uyandırırdı. Birlerinin organize biçimde büyük çapl bir suç örgütü kurduğu kuşkusu mükemmel bir dünyada ayyuka çıkardı. Mükemmel bir dünyada yaşamadığımızı hepimiz biliyoruz. Salakça bir dünyada yaşıyoruz. 2000 Nijeryalı "Batı Haramdır" diyen bir örgüt tarafından katledildi, 150 çocuk katledildi, askerimiz-polisimiz teröristlerce öldürülüyor. Ama bunlar 12 Fransız kadar Türk gündemini, Türk medyasını, Türk sanatını meşgul edemiyor. Yabancı dostlarınızın acısını travmasını paylaşmanıza saygı duyuyorum, aynı hassasiyeti bütün dünya için gösteremeseniz bile en azından kendi ülkenizin askeri, polisi, öğrencisi için de göstermenizi umud ediyorum. Korkmayın çok ulusalcı-faşist gibi görünmezsiniz; sadece kalbi olan ve ülkesini seven bir insan gibi görünürsünüz. 12 Fransız teröre hem de üstü örtülü, küresel çapta büyük ölçekli büyük bir oyunun bir adımı olan bir eyleme kurban gitti. 2000 Nijeryalı, 12 Fransız, 150 çocuk, askerimiz-polisimiz-öğrencimiz-sivil vatandaşımız; Ölenler candır. Hepsi birilerinin en sevgilisidir ve geride acı, gözyaşı bırakmıştır. Yakınlarına sabır ve kuvvet diliyorum. Küresel komplo dendiğinde, diyenlere "deli" gözüyle bakanlara "at gözlüğü giymiş körler" gözüyle bakıyorum. Medyanın size işaret ettiği yere bakmayın. O nokta bakmanız gereken en son yer çünkü medya bize bir yeri işaret ediyorsa orada bir aldatmaca yapılıyordur ve asıl olay başka yerde saman altından su yürüyordur. Çok bilmişlik bu kadar yeter. Ben biraz kanserojen hava soluyayım...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |