İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee |
|
||||||||||
|
İşte o inatçı köylüdür Müşküre'li. Pek abdestinde namazında değildir ama haktan korkar. Haksızlığın karşısında dimdik durur Müşküre'li. Çalışkandır tüm civarın zeytin ağaçlarını budar. Kirazını elmasını incirini toplar yevmiyeden gelmez Müşküre'li. Serkeştir :Osmanlı kayıtlarında barut imalatı yapıldığından bahsedilir. Baskın yapmak için Karamürsel'den takviye kuvvet istenir, baskın yer namını vermez Müşküre'li. Bir iddiaya göre Dionisos'un yaşadığı yerdir Müşküre Altın sarısı üzümleriyle dünyaya nam salmıştır. İşte o üzümleri toplayıp suyunu sıkıp küplere doldurmuş Allah ne takdir buyurmuşsa o suyu içmiştir Müşküre'li. Büyük usta ile maphus yatmış İsmail Başaranın köyüdür Müşküre. Kara kaplı kitabı hatmeder Başaran, dua gibi dinler amin der Müşküreli. Güçlü ve ezenden yana olanları Diktatör olarak görür, güçlü ve ezenlere karşı serkeşliği kızıl tonda çetindir Müşküre'linin Sırp-sındığı zaferinde on bin akıncı sipahi-si ile yüz bin kişilik Kral Layosun haçlı ordusunu Meriç nehrine döken Ahmet Murat Selçuki'dir Müşküre'li. Zaferin sonucu Lala şahin paşanın verdiği davette paşa tarafından zehirlenerek öldürülen Ahmet Murat'tır Müşküreli. Belki de serkeşliği bundandır Saray yalakalarını sevmez. Bursa da yeniçeri ağasının evine baskın veren isyan çıkaran Abdülşekkür dür Müşküreli. İlk nazım çınarını diken köy olmuştur "Kapkara haykıran puntolar Nazım Hikmet Vatan Hainliğine Devam ediyor hala" derken. On iki eylül faşist anayasasına yüzde seksen beş hayır diyen tek köydür. Çünkü vatanseverdir Müşküle. Kuzgun kayası, sıra kayalar Sarıkayadır Müşküre. Doğanın içinde kaya gibi sağlam durur asidir özgürlüğüne düşkündür Müşküreli. Sığ sularda balık avlamayın tarih kadar derindir Müşküre.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Taner SARGIN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |