"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal |
|
||||||||||
|
Soğuktan titrerken Nefesimiz bembeyaz Göğsümüz inip kalkarken Biz yine vatan diye haykırdık Nice şeytanların bacağını kırdık Yağmur mu kar mı bilmediğim Bir rahmetti yere düşen O yer bize vatan, bize mezar Bir gün düşeceğiz azar azar Lakin düşüşümüz bile asil Belki düşman kurşunuyla Belki hain bıçağıyla Ya göğüsten ya sırttan Ya küfrederken kafirlere Ya da isyan ederken hainlere Elbet düşeceğiz aşık olduğumuz toprağa Ne güzel bir kavuşma olacak Uğruna türküler yakılan Uğruna ocaklar sönen Ve üzerinde güneş batan bu toprak O güneşi bizimle doğuracak Bir nebi müjdesiyiz bizler Kudretimiz gizli saklı lakin Bir gözümüz toprağa Diğeri gökyüzüne bakarken Ölüm bize bayram Yaşamak, vatan içinse Ve vatanın içinde ise yaşamak Bir başka bayramdır o Ne güzel bu bayrak Onca şehit ona hayran Onun için değişir devran Sırf bir dakika fazla gökte dursun Sırf rüzgarla birleşip gölge etsin Ve sırf özgürlüğümüzü haykırsın diye Ezelden ebediyete kadar Biz bu vatanın yoluna O bayrak uğruna Öldük ve ölmek için dirildik Ölmek için tekrar dirildik Şimdi bize deseler ki Vatan elden gidecek Biz ölür öldürür o el oluruz Ölümüz dahi razı gelmez Elde bayrak yıkılsak yere Ve dahi parça parça olsak O bayrak kan kırmızı bir kere Biz onu kanımızda taşıdıkça Hangi güç yetebilir Bizi yıkmaya, vatanı almaya! Hainlere fırsat vermeden Her haini ininde inletmeden Yalvarışlarını dünyaya dinletmeden Bize ölüm demeyin Ve bize zulüm demeyin Onca zulme karşı durmuşken Zalimin çarkına çomak sokmuşken Zalimler birleşip üstümüze çullanmış Ve yiğitlerimiz yıkılmışken Bize zulümden bahsetmeyin En iyi düşman bilir Bizler ise zalim değiliz Bizler zalimlere zalimiz Mazlumlara bir bayrak Bir güvenli vatanız biz Bir avuç toprağını vermeyen Dünyada bir avuç askeriz biz Ne dedik, mart akşamında Soğuktan tir tir titrerken İlle de vatan! Nefeslerimiz bembeyaz Burnumuzdan akan kanlar ise Uğruna aktığı bayrak kadar Kan kırmızı Kimler bize cesaret dediyse Ya kalleş çıktı ya kepaze Lakin cesaret öğretilmez Öğrenilmez Türk’sen onu ana karnında Ve ana kucağında bulursun Yıldırım gibi düştük o gece Mart akşamının gecesi Hainler birer birer düştüler Bizim bıçaklarımız üzerlerinde gezerken Onlar yaprak gibi düştüler Bu bizim yağmurumuzun habercisiydi Ve öyle ki Onlar yere kavuşamadan biz yağmur olduk Ama ne yağmur Kurşun gibi Ebabillerin yağdırdığı pişmiş çamurlar gibi Besmele düşmanlarının tepesine indik Yağmur öncesi yıldırımlar gibi Düştüğümüz yeri yakmadık sadece Yanacak kim varsa hepsini yaktık Öldürmeyi sevmeyiz esasen Lakin reisin dediği gibi Bir dünyanın şah damarını Bir bıçak gibi kestik Kestik evet Ama dünyalar bir olmuş At izi, it izine karışmış Kimin eli kimin cebinde Dost sandıklarımız bize söver olmuş Düşman bildiklerimiz bizi över olmuş Biz vatan toprağıyız Geleni kabul eder Bağrımıza basarız İyi gelene yurt Kötü gelene cehennemiz biz Yananlara gölge Fetihlere belgeyiz biz Masumlara vefa Suçlulara cefa Ölene yuva Öldürene cezayız biz Biz vatan toprağıyız Milletten razıyız Bizler çokların azıyız Kaderin alnındaki yazıyız Türkün Çerkesi, Lazıyız Kürdü ve Boşnağıyız Biz beraber varız Ayrı gayrı olamayız Adımız her neyse Bizler hep birlikte Soyadı TÜRK olanlarız Toprak olup gidenlerin Şehadeti görenlerin Kahpece öldürülenlerin anısına Biz vatan toprağıyız İşte o mart akşamı Ve gecesinin sabahı Nefesimizden çıkan nara Allahuekber Bu sevgiyi satın alamaz para Allahuekber Bütün şehitlerin anısına, son kez Allahuekber Şükürler olsun ki biz Biz vatan toprağıyız Bizi satmayın düşmanlara Ey muhteşem millet Dokunmasınlar bize Siz çiğneyin bizi bir tek Ayağınıza kul köle Biz vatan toprağıyız.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Burkay Erdoğan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |