..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Çok söz hamal yüküdür." -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Uzay > Naki Aydoğan




22 Mayıs 2016
Gözlük ve Bisiklet  
Kafalı olmak akıl işidir.

Naki Aydoğan


Kafalı olmak akıl işidir. İnsan aklını koyduğu bedenini devindirdiği her eşyasıyla bir nevi kafasını başında tutar, bedenini devindirme konforunda lüks hayatını yaşar. Evi yanmış eşyası kül olmuş olsun aklı başında sağ ya, akıl sanatı eşyasını yeniden tedarik eder.


:ACFG:
Gözlük ve Bisiklet
Her bedene kafa lazım, her eşya yapımında kafa yormak lazımdır. Bir gözlüğün kafası bir kafada iki kulağa tutunmasıdır. Gerekli görülürse bir iple boyuna asılır, bel kazandırılır. Gözleri iyi görmeyen birisi gözlük takar ruhunu yoluna koyar. Bedeni şenlenir devinimini normalinde kontrol ederken. Bir bisikletin kafası ise direksiyonudur, iyi yürüyemeyen birisi elleriyle tutar bir nevi kafasını. Ayaklarıyla belini devindirir, önündeki bir yol bedeni oluverir yol aldığı coğrafyası. Kafada bir gözlük ayaklarının altında bir bisiklet dünya devinir, bireysel. Her çocuğun bir bisikleti vardır. Olamayanın muhakkak bir bisiklet hayali vardır. Her bir yaşlı insanında özellikle okumayı seven insanlarında bir gözlüğü vardır. Her yaş insanın gözlük tutkusu da vardır, güneş ışığına karşı. Ve güneşe yolculuk tutkusu da vardır, bisiklet tutkusunda. Her kafadar insanın, insan kafasını neyle tutar aklıyla tutar bir taşınır bedeniyle. Yaşlanan bedeninde aklını giyimi kuşamıyla gerekli aksesuarları gözlüğü bastonu ve de şemsiyesiyle kafasında tutar. Kafalı olmak akıl işidir. İnsan aklını koyduğu bedenini devindirdiği her eşyasıyla bir nevi kafasını başında tutar, bedenini devindirme konforunda lüks hayatını yaşar. Evi yanmış eşyası kül olmuş olsun aklı başında sağ ya, akıl sanatı eşyasını yeniden tedarik eder.
Akıl sanatının kalbi cebindeki parasıdır. Parası mı yok, kalbi mi yok. Hayatı var bir bedensel akıl devinimi var. Çalışırsa para kazanır, birlikte yaşadığı muhakkak bir toplumunda bir potansiyeli söz konusudur. Bedenindeki kalbi bütün vücudunu oluşturan organlarınca ortaksa damarlarında akan kanı toplumsal kalbi parası, sermayesi de her bireyinin cebinde dolaşımında ortaktır. Her gelişmiş toplumda para dolanımı akıl kafasınca eşittir. Kafasını tutabildiği aklıyla o kadarda para akışını kontrol eder. Kafasını tutamayan akılsız insanı açlığı tutar midesinden ve el açtırır gelip geçenlerin yolunda bir hücrelik oturuşla dilenir. Akan ırmağın kenarında bir ağacın gövdesinden türeyen bir mantar misalidir. Dilenciler kavasını tutamaz akıl eksiğini acındırır durur ama bir toplumun kafasını tutarlar. Yüreğinin rahatsızlığından korkup kafasının karışmasından çekinen insan cebindeki bozukluğundan ödün verir. Bir çocuk bisikletini kiralar bir dilenci güneş gözlüğünü takar kör misali dilenir.
Akıl uzay boşluğunda atar. ‘Bing bang’ büyük patlamayla. Her akılın başı büyük patlamayla başlar ama her zaman büyük bir fikirle buluşmaz. Konu ve konum önemlidir. Her konu ve konumda her fikri yok edemezsiniz. Her fikrin yok edilmesiyle ancak büyük patlamaya zemin hazırlanarak ideal yeni bir başlangıç elde edilir. Her fikrin yok edilmesi aklın her konuya eşit paylaştırılmasıdır. Yok, edemeyeceğimiz Allah, fikri inanç yüreğimiz vicdanımız her şeyimizle bir yaratıldığımız, bir oluştuğumuz uzay boşluğumuz. Evreni bir yok edemeyiz ama kendimiz her canlı olarak ölümümüzle kendi evren potansiyelimiz sonlanır. Evet, Allah birdir, hepimizin akıl boşluğu uzay boşluğu birdir. Göreceli olan fikirlerimizdir. Dünyasal devinimsel hayat boşluğumuzda imkânlarımız farklıdır. Kimiz gözlük takar kimimiz bisiklete biner.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın uzay kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zaman Yok Oluyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hare Kiri [Şiir]
Oyun Oynuyor Çocuklar [Şiir]
Sayısal Güç [Şiir]
Özledim [Şiir]
Soylu Yasa [Şiir]
Ölmüşümdür [Şiir]
Son Nota [Şiir]
Soylu Yasa [Şiir]
Doğa Ne Yapsın [Şiir]
Karşı Karşıya [Şiir]


Naki Aydoğan kimdir?

Yazarlık başlangıcım kendimi en doğru şekilde ifade ederek işimde ve sosyal hayatımda karşılaştığım sorunları doğru teşhis koyarak bu sorunları gidererek genel olarak ilerleme sağlamaya yöneliktir. İlk kaleme aldığım yazı, işimle ilgili sorunlarda amirime yazdığım rapordu. Daha sonraları eş dost toplantılarda kendimi bir şiir, türkü ve ya fıkra gibi anlatılarla ifade edemeyişime yönelik kendimi sorgulayıcı yazma denemelerim olmuştur. Bu denemelerimin ışığında düşüncemin bilimselliğini tespit edip geliştirmeye yönelik şiir, serbest ölçüde şiir yazmakla sürmüştür.

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilendiğim yazarlar Cumhuriyet Gazetseinin yazarlarından İlhan Selçuk, Ali Sirmen Oktay Akbal vb.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Naki Aydoğan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.