..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En güzel özgürlük düşü, hapishanede görülür. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat > Elif Yavaş




14 Temmuz 2018
İnci Tanesi Değerinde Sözler  
Elif Yavaş
Sözler bir inci misalidir.


:ABFG:
İNCİ TANESİ DEĞERİNDE SÖZLER

Konuşmak insana özgüdür. Allah; insanoğlunu konuşma, düşünme, üretme duygularıyla üstün kılmış. Bize özgü güzel bir süs. “Ya hayr konuş ya sus” sözünde ilerlemeli. Gönül dilini incitme, sevmekten yana ol, kimseye diken olmadan o yolun gülü ol ey gönül! Gülden halılar ser herkesin ayaklarına. Kibirle yürümeden güzele yol almalıyız insanlık yolunda.
Beden dilinden kin, öfke, nefreti defetmeli. ‘Hayır’ demeyi ilke edinmeli gereken yerde ve canımızı sıkan durumda. Eline sazını alıp her sözü söyleyen biri olmaktansa iyice düşünüp doğru yerde, doğru zamanı bekleyerek doğru insanlara hitap etmeli. Ağzımızda inci taşımalı, güzel söz söyleyecekken ağzımız o an ışıldamalı. Darma duman etmemeli babayiğit dostları. Sözler inci tanesi değerindedir.


Sözler ağzımızda çakıl taşları gibi yol alır. Nasıl ki düzgün konuşmak için kekeme olanlar, dil ve konuşma bozukluğu olan bireyler çakıl taşları yahut bilyeyle konuşma pratikleri yapıyorsa beden dilimiz de konuşma dili gibi çaba harcamalı. Sözler pırlanta değerinde ve inci gibi kıymetli olmalı. Ağızdan çıkacak her söz yere düşen inci tanesi gibidir. Bir zemine çaktığımız çivi izi, yayından çıkan ok, ağızdan çıkan söz, kaybedilen güven geri gelmez. Dil keskin bir kılıç gibi olur bazen. Savaşta işkence görenin bıçak yarası ve kılıç yarası insan teninde iz yaptığı gibi ağızdan çıkan kırıcı söz de insan kalbinde derin iz yapar.
Dili hapsetmeli arada, izinsiz konuşturmamalı ve sükûnet elbisesi giydirmeli. Söz meclisinde ve toplum arasında önce dinleyip sonra izin alarak söz hakkımızı kullanmalı. Konuşmak bize özgü bir nimet, akıl bizlere hediye. El, dil, akıl ne söyler ise kalp ile beyin de ona uyup yönetir. Dilimizin doğru kaptanı olabilmek dileğiyle, tatlı dil gemimiz edebiyat denizinde yol alsın.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kalbimize Mayın Döşeyenler
Güncel Yaşam
Savaş ve Kahraman Askerimiz
İlk Olmak
Ebabil Kuşları
Bilginin Hasadı ve Affetmenin Önemi
Ömür Dediğin
Hayatın Çığlığı
Toprak Giderse...
Bilginin Kölesi Olmak


Elif Yavaş kimdir?

Türk Dili ve Edebiyatı / Türkçe Öğretmeni, Türk Işaret Dili Eğitmeni, Yazar-Şaireyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Edebi olan her yazı ve sanatçısını severim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Elif Yavaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.