Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain |
|
||||||||||
|
Halk arasında bu yönde dolaşan söylentilere inanmıyorum. Daha doğrusu inanmak istemiyorum. Ne demek yani, tanzim satışlar seçimlere kadar olacakmış. Akıl var mantık var. Böyle bir şey seçmen iradesine saygısızlık olur. Onun için böyle bir şeyin olmasına ihtimal bile vermiyorum. Böyle bir şey ancak Afrika’daki kabile modunda yaşayan üçüncü dünya devletlerinde olabilir. Dahası böyle bir şey vatandaşın aklını hafife almak olur. Onun için imkan dahilinde görmüyorum seçimlerden sonra tanzim satışların kalkacağına dair duyumlarımı. Töööbe… Düşündükçe ötenazi isteği dalga dalga yayılıyor tüm bedenime. Neymiş efendim tanzim satış çadırları seçime kadarmış. Haydi canım siz de… Öyle şey mi olur? Hangi akıl ve mantık kabul eder böyle bir açmazı? Seçimden sonra kapatılacakmış… Güleyim de boşa gitmesin bari… Sonra eski tas eski hamam devam edecekmiş her şey. Yine eskisi gibi… Olamaz ya, olamaz böyle bir şey. İnanmıyorum. İnanamıyorum. İnanmak istemiyorum! Siz inanıyor musunuz böyle bir yalana? Bunların hepsi algı operasyonu... Tanzim satışların sadece seçim öncesi ile sınırlı olması olayda iyi niyetin olmadığını gösterir. Seçmenin çatır çatır kandırıldığı anlamına gelir. Böyle bir şeyi yapanların halk değilse bile Allah katında itibarı kalmaz. Dolayısıyla böyle bir ihtimali gündemde tutmaya çalışmak algı operasyonundan başka bir şekilde açıklanamaz. Ben inanmıyorum. Yukarıda da belirttiğim gibi inanmak istemiyorum. Çünkü böyle bir ihtimal yalandan öte, saçmalık demektir. Yüksek fiyatlar karşısında belediyelere yüklenen tanzim satış olayının seçimlerden sonra da devam edeceğini umuyorum. Öyle olmalı çünkü. Sadece seçim döneminde olması, seçmenin oyunu yanıltmak anlamı taşır ki o zaman da bu hataya imza atanların cephesi halkın nazarında bütün güvenirliğini kaybeder. Sözlerinin gerçekle ilgisi tartışılır. Meydanlarda söylediklerinin tamamı seçmen iradesini yanılmaktan başka bir anlam taşımaz ve bütün propagandaları algı operasyonu kapsamına girer. İşte bu yüzden ben tanzim satış olayının seçimlerden sonra da devam edeceğini düşünüyorum. Aynı zamanda öyle olmasını umuyorum. Aksi takdirde eğer seçimlerden sonra birden bıçak gibi kesilirse, bu apaçık bir seçim hilesi olur. Dediğim gibi ben böyle bir şey olacağını sanmıyorum da ummuyorum da… Millet olarak tüm inanç ve değerlerimiz sarsılır. Bilmem anlatabiliyor muyum? Seçimlerden önce su faturalarını kasıtlı olarak düşük gösterildiği iddialarına da inanmıyorum. Bu konuyu fazla uzatmak istemiyorum. Zaten böyle bir şey kanıtlanırsa ki, olmadığı için kanıtlanacağını sanmıyorum, genel anlamda bütün inançlarımı kaybedebilirim. Kim bilir benim gibi kaç kişi inançlarını kaybetme aşamasına gelir. İnançsız bir toplum yaratmak isteyenler ancak böyle bir hileye başvurur. Onun için de su faturalarının seçime kadar düşük gösterildiği iddialarına inanmıyorum. Haydi bakalım, seçime ne kadar kaldı ki. Salı sallanır, çarşamba çarşafa dolanır. Martın sonu da gelir nasıl olsa. Ve biz de gerçeği öğreniriz o zaman. Hiçbir spekülasyona, algı operasyonuna ya da laf cambazlığına gerek duymadan ve gerek kalmadan…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © serdar adem işler, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |