..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevmek bir başkasının yaşamını yaşamaktır. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Taner SARGIN




3 Şubat 2020
İnsanın Doğa İçinde Kendisini Var Etmesi  
Doğanın parçası İnsan

Taner SARGIN


Doğa içinde var olmaya çalışıyoruz ama bir türlü doğanın bir parçası olduğumuzu kabullenemiyoruz.. .İlk çağda yada bu gün değişmeyen tek şey. Beyinde gerçekleşen kimyasal elektriksel bir takım süreçlerin parmak uçlarımızda gerçeklik bulmasıdır.


:ACCD:
İnsanoğlu çevresini şekillendirmek için ellerini kullandı. Belki sadece doğa içinde var olmaya çalışıyordu. Belirli bir yol kat ettikten sonra ise çevresine ve doğaya hükmetmeye başladı. Aynı zamanda insan insana da hükmetti.Maddeyi işlerken emeğinin madde üzerindeki etkisini görüp gözlemler yapıyor. Farklı işlemlerde farklı sonuçları karşılaştırarak yeni sonuçlar elde ediyor. bu sonuçlar üzerinde kafa yorarak yeni üretim biçimleri keşfediyor. Fikirler üretiyor.

Nasıl ki el, insanın ham maddeyle olan iletişiminde yataklık ediyorsa, İnsanların bir birleriyle iletişiminde dil ( yazı, şiir, konuşma ... ) yataklık eder. İnsanoğlunun mağaraya ilk çizgileri kazıması, bugüne kadar gelebilmiş ve günümüz insanı tarafından yorumlanmış. İnsanın yazı yada başka araçlar kullanarak geleceğe bir şeyler bırakma eğilimi geleceğe ve hatta sonsuza kadar uzanacaktır. Bu süreç içinde bir takım izler bırakacaktır. Bunu hiçbir şey önleyemez. Bu geçmişten geleceğe bir uzanımdır. İlk insanın çizgileri o günün ihtiyaçlarından kaynaklanıyordu. Bizon avladı ve şeklini mağaranın duvarına kendi yorumu ile kazıdı.

İlk çağda yada bu gün değişmeyen tek şey. Beyinde gerçekleşen kimyasal elektriksel bir takım süreçlerin parmak uçlarımızda gerçeklik bulmasıdır. soyut olanın somut bir sembole dönüşmesidir. teorinin pratiğe dönüşmesidir. zihinsel eforun bedensel efor ile hayat bulmasıdır. Heykeldir şiirdir. el ürünü kullanım eşyalarıdır....

Doğa içinde var olmaya çalışıyoruz ama bir türlü doğanın bir parçası olduğumuzu kabullenemiyoruz. Mesela insan dna sının dünyanın dışından geldiği iddiaları , Anunakiler vs. bu tür iddia ve teorileri ben de ilgi ile takip ediyor okuyor anlamaya çalışıyorum. Doğru ya da yanlıştır. Tartışmaya açık konular var. Ben diyorum ki Doğanın bir parçası olduğumuzu kabullenelim.Doğaya hükmetme çabamız doğayı ve insanı ötekileştirmemiz aslında kendimizi yok edişimizdir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsan Beyni Nasıl Çalışır?
Bilimin Işığında Doğayı ve Evreni Doğru Kavramak
Küresel Felaket Senaryoları ve Gerçekler.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Git Kendinde Kaybol Arama Beni [Şiir]
Keşiş Dağında Erguvan Kokusu [Şiir]
Müşküre [Şiir]
Topraktan Gelen Sesler [Şiir]
İçimde Bir Şiir Ölüyor [Şiir]
Yavaş Yavaş Ölürler Neruda"yı Nazım"ı Tanımayanlar [Şiir]
Hava Kar Yağıp Buz Kesiyor [Şiir]
Kayıp Şiirler Şehrinde Yitirdiklerim [Şiir]
Geceye Saçlarından Dökülenler [Şiir]
Filler ve Çimen (*) [Şiir]


Taner SARGIN kimdir?

Yakamozları yazmaktan çok, içine girmemin getirdiği duyguyu yazmayı tercih ederim.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Taner SARGIN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.