..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz!" -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Salih Zeki Çavdaroğlu




24 Temmuz 2020
Emperyalist Dünyanın Himayesindeki Piyanist Yine Sara Nöbetlerinde  
Salih Zeki Çavdaroğlu
Piyanist Fazıl Say' ın gayri milliliği üzerine bir yazı..


:AABH:
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ ın 18 senedir bütün faaliyetlerinden rahatsız olan, Batı’ nın sömürgeci devletleri; koyunlarında besledikleri T.C. orijinli elemanları vasıtasıyla , görüşlerini dolaylı olarak onlara söyletiyorlar.
Bunlardan biri de; Türkiye’ de ne zaman ülke ve millet lehine büyük bir iş başarılsa; yıllardır Avrupa’ nın kucağında beslenen POLİFONİK çalgıcı; dağların ardından, efendileri adına açıyor ağzını, yumuyor gözünü…
Tabii ki piyanist Fâzıl Say’ dan bahsediyorum.
Bu gün de gazete haberlerine göz atarken; MÖSYÖ’ nün, Ayasofya’ nın yeniden camii statüsüne kavuşturulması karşısındaki, kustuğu öfkesini okudum.
Majestelerinin çalgıcısı buyuruyor ki:
“intikam’ mı alıyoruz? ‘Dünya mirası’, koruması, müze olarak kalması felsefi olarak doğru olandı”
Yani biraz daha cesaret bulsa diyecek ki ; “ İstanbul’ un özellikle sur içi tarihi itibariyle tam bir Bizans mirası, orayı bütünüyle, tarihten silinmiş olsa bile, Bizans ile hiçbir ilgisi olmasa da en yakın Hıristiyan devlet olan Yunanistan’a özür dileyerek iadeten teslim edelim.”
Kendisi çok bilmiş bir cahil ama, sığındığı, ekmek yediği, Avrupa’ dan, dünyanın “kültür mirası” olarak nasıl bir furya, talân, işgal, kıyım yaşamış bunları belli ki hiç öğrenmemiş. Sadece, her seferinde, Türkler olarak; bizim işgalci bir kavim olduğumuz anlatılmış bu devşirmeye.
Ama biraz göz atalım; Piyanistin velinimeti, “ uygar” Avrupa, Dünya genelinde kültür değerlerini nasıl korumuş, bu hususta neler harcamış ve karşılığında kazançları ne olmuş, bir bakalım…
Avrupa’ nın zulümlerle dolu karanlık tarihine uzaktan olsa bile, baktığımızda gördüklerimiz; hep işgal ve kıyım. Sonrasında, o beldelerin halklarını, tarihleri ve hayat tarzlarından bertaraf ederek, kendi dinlerinin ve geleneklerinin sâdık köleleri haline getirmek…
Literatürde daha çok “ Emperyalizm” olarak dile getirilen sömürgeci Avrupa zihniyetinin 15. yüzyıldan başlayan ilk faaliyetlerinde , İspanya ve Portekiz’ in, başta Meksika olmak üzere Orta ve Güney Amerika’ da yaptığı ekonomi ve kültürde meydana getirdiği hasarlar, daha sonra Seylan, İran, Hindistan, Çin ve Malaya’ da devam edecektir.
17. ve 18. Yüzyılda İngiltere, Fransa ve Hollanda da, bu sömürge hareketlerine, Afrika, Karaibler ve Kuzey Amerika’ daki acımasız faaliyetleri ile katılacaklardır.
Emperyalist güçler bütün bu faaliyetleri yaparken; Weber’ in, “protestan ahlâkı” tezinde öngördüğü bütün faktörleri de kullanmaktan geri durmayacaktı.
Özellikle kâinat tarihinin belki de en kanlı olan devri olan 20. Yüzyılda Avrupa’ nın sömürgecilik ihtirası , mazlum milletlerin ekonomik ve sosyal değerleri ile birlikte kültür varlıklarını talân ettiğini görüyoruz.
Ey Fazıl Say !.. Sen Türk devletine bu eleştirileri yaparken; Yunanistan’ da 1920’ lerden sonra, başta Selanik olmak üzere, Atina ve diğer şehirlerde, Osmanlı’dan bakiye camilerden kaç tanesini ayakta bıraktı , onu öğren diyeceğim ama, aynı familya mensuplarısınız, bunu benden daha iyi bildiğini tahmin ediyorum…
Haddini bil; aklının ermediği işlere karışma, çalgını çalmaya bak mösyö…


Salih Zeki Çavdaroğlu
12 Temmuz 2020
https://ferahnak.wordpress.com/2020/07/12/emperyalist-dunyanin-himayesindeki-piyanist-yine-sara-nobetlerinde/



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Chp Ne Kadar Solcu Ya da Sosyal Demokrat; Daha Doğrusu Bu İddiaları Ne Kadar Doğru?
Görünen Köy Gerçekten Kılavuz İstemiyormuş…
"" Hitler "" Tartışmalarında Haklı Olan Kim?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mukaddes Kitabımız’daki Âyetler ile Tarihî Veriler Işığında: Türkiye’de Yahudicilik Hareketleri
Yazdıkları İle Yaşadıkları Aykırı Bir Sanat ve Edebiyat Adamı
Cumhuriyetimizin Kuruluş Felsefesi
Türkiye’ Nin Önüne Konmuş ‘batılılaşma’ Hedefinin Ne Kadar Yanlış Bir Hedef Olduğunu Artık Anlamamız Gerektiği Günlerdeyiz
1923’ Te Okullarda Türk Mûsıkîsi Öğretimi Yasaklanmıştı!..
Tarih Boyunca Türkçemiz’ E ‘sadeleştirme’ Adına Yapılan İhanetler ve Bunun Sonuçları
Türkiye’ Nin 'Batılılaştırılma 'Projesi Kapsamında Radyo’ Nun Misyonu Neydi?
Ziya Gökalp
Cinuçen Tanrıkorur
Türkiye’nin Siyaset Kroniği Piyanocusu Gene Hariçten Lied Okuyor!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vefatının 67. Yılında Ziya Osman Saba’ Yı Rahmetle Anıyoruz... [Şiir]
İki Bedene Tek Ruh [Şiir]
Adı Konulmamış Duygular [Şiir]
Aşk Bir Terennüm İse [Şiir]
Hayal Bazan Gerçeği Aşar [Şiir]
Yağmuru Beklerken [Şiir]
Sensizlik Beyitleri [Şiir]
Her Şey Geçmişte Kaldı [Şiir]
Vesvese [Şiir]
"" Mâzi Kalbimde Yaradır "" [Şiir]


Salih Zeki Çavdaroğlu kimdir?

Otuz yıldan fazla bir süredir Geleneksel Türk Musıkisi eğitimi aldım. Üsküdar Musıki Cemiyeti' nde 20 yıl korist - solist olarak görev yaptım. Bu güz Türk Musıkisi üzerine makaleler yazıyorum. (bkz. www. musikidergisi. com)

Etkilendiği Yazarlar:
N.Fazıl , C.Meriç, B.Ayvazoğlu,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Salih Zeki Çavdaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.