..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Salih Zeki Çavdaroğlu




24 Temmuz 2020
Türkiye’ Nin Türrklük İle Alakasız ‘beyaz Türk’ Meselesi  
Salih Zeki Çavdaroğlu
Türkiye' de kendilerinin " Beyaz Türk " olduklarını idda edenler kimdir ?


:ADAA:
Anadolu topraklarında, Osmanlı devleti, 600 küsur senelik yönetim döneminde, hiçbir Türk tebâlı insanını, belli sınıflarda kategorize etmeden, idarede, örnek teşkil edecek derecede âdilâne bir tavır sergilemiştir.

Ne zaman ki; Osmanlı tasfiye edilir ve yeni bir devlet kurulur, o devletin felsefe ve ideolojisi belirlenirken, birinci derecede düşman olarak, Osmanlı’ nın kuruluşundan yıkılmasına kadarki, yani Osman Gazi’ den Sultan Vahideddin’ e kadar, YAVUZ, FATİH, KANUNİ dahil, hiç bir padişahı bundan ayrı tutmayarak , hepsinin bu topraklara zarar vermiş ve sadece saltanat sürmüş keyif ehli olarak görüyorlardı.

Dolayısıyla sipariş yoluyla Türkiye tarihi yazdırılırken; Uygur, Karahanlı, Selçuklu ve Osmanlı medeniyetleri bu topraklarda hiç hüküm sürmemişler gibi, tarihî ecdâd olarak, Etiler ve Sümerler kabulleniyordu.

Devletin, siyasî, idârî, ekonomi, kültür vd. kadroları belirlenirken, şahıslarda aranan tek özellik sanki Müslüman ve Anadolu insanı olmamasına azâmî bir dikkat gözetiliyordu.

Hatta ezan, namaz, Kur’an vb. ibadet, gelenek ve ritüeller suç unsuru kabul edilip, ya tahrif edilerek başka bir şeye dönüştürülüyor veya yasaklanıyordu.

Öyle ki Kâzım Karabekir Paşa anılarında ; 1923 yılında modernleşmemiz için Büyük Millet meclisinde, milletin hıristiyanlaştırılmasına dair görüşmelerden, buna Mustafa Kemal ile yaptığı ikili görüşmelerde dahi, şiddetle, nasıl karşı çıktığından bahseder.

Neticede 1923-1950 arasındaki, 27 senelik “tek parti” li siyasî yönetim döneminde, Ülke içinde Müslüman ve de çoğunlukla Türk orijinli de olmayan , hatta bir çoğu mübadele yoluyla giriş yapan, bir “elitleştirilmiş” kitle meydana gelir ki, bunlar zamanla kendilerini ülkenin ve rejimin veraset yolu ile “mâlikleri” zannedecek kadar ileri giderler.
İşte bunlar bu gün “ BEYAZ TÜRK “ olarak tanımlanıyorlar.


Bunların sergiledikleri en karakteristik özellikleri; derinlikleri olmayan, âdeta tornadan çıkmışcasına, hamâsî , kendilerinin dışındaki bütün ülke insanının yobaz ve cahil olduğuna inanan, memleketteki bütün sorunların sadece 1920 ile 1950 seneleri arasında uygulanan yöntemlerle çözümleneceğine inanırlar ama, kendilerinden daha demokrat kimse olmayacağını da ısrarla iddia ederler.

Daha ziyade, yüksek bürokrat, işadamı, akademisyen ve en fazla da “entel “ler arasında boy gösterirler.

Ama gerçek şu ki; bunlar, yaşadıkları topluma hep yabancılar. Kendilerinden menkul bir seçkinciliğin verdiği şizofrenik bir ruh hali ile âdetâ eski köye yeni âdet getiriyorlar.

Türkiyenin kuruluş yıllarından beri, tıpkı bir zamanların Amerikasında olduğu gibi kendilerini beyaz addediyor; bu vatanın 1071 ‘den beridir aslî sahibi olan Anadolu insanını , “ zenci”, değersiz, kendilerine uşaklık etmek için yaratılmış , bir kitle mesâbesinde görmekte iken; 2000’ li yılların ilk senelerinde değişmeye başlayan Türkiye’ nin yirmi yıllık sürecinde, bir yığın ezber kavram ve kurumlar gibi, Beyaz Türkler de nasibini alacak ve kendilerine “haddini bil; otur oturduğun yerde !!!” denilecekti.

Şimdi beyaz Türkler meflûç bir vaziyetteler ve kendilerini asla duyamayacak, yokluktaki ve fayda getirmeyecek kişiler ve yerlere şikâyet ediyorlar, Türkiye’ yi yönetenleri…

Salih Zeki Çavdaroğlu
20 Temmuz 2020

https://ferahnak.wordpress.com/2020/07/20/turkiye-nin-turkluk-ile-alakasiz-beyaz-turkler-meselesi/



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muhteşem Bir Şey...
Bundan Tam 60 Yıl Önce Hristiyan Bir Kadın İçin Daha Sağ İken Türkiye" de Mevlit Okunduğunu Biliyormuydunuz?
Bir Zamanlar Chp' Nin Arka Bahçesi Olan "" Halkevleri "" Bundan Tam 80 Yıl Önce Açılmıştı…
"" Bir Muhteşem Şair; Fakat Onun Ötesinde Mükemmel Bir Kişilik ""

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türk Halk Musıkîsi Ezgilerini Derleme Çalışmaları Tarihçesine Kronolojik Bir Bakış
Şekip Ayhan Özışık
Her Sabah Martı Çığlıkları İle Uyanmak Doyumsuz Bir Senfonik Hadise
Yalnızlaştıça Agresifleşen Bir Toplum İçindeyiz
Prozodi Dediğin Nedir Ki?
"Bilge Mimar" Imız Aynı Zamanda Bir Neyzen - Musıkîşinastı
Doğru Bir Osmanlı Musıki Tarihi
Tanburî Cemil Bey
İki Asırlık Mecburî Yol Haritamız
Avrupa" da Müzik , Türkiye" de Siyaset; Fazıl Say Her Zaman Bunu Yapıyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vefatının 67. Yılında Ziya Osman Saba’ Yı Rahmetle Anıyoruz... [Şiir]
İki Bedene Tek Ruh [Şiir]
Adı Konulmamış Duygular [Şiir]
Aşk Bir Terennüm İse [Şiir]
Hayal Bazan Gerçeği Aşar [Şiir]
Sensizlik Beyitleri [Şiir]
Yağmuru Beklerken [Şiir]
Her Şey Geçmişte Kaldı [Şiir]
Vesvese [Şiir]
"" Mâzi Kalbimde Yaradır "" [Şiir]


Salih Zeki Çavdaroğlu kimdir?

Otuz yıldan fazla bir süredir Geleneksel Türk Musıkisi eğitimi aldım. Üsküdar Musıki Cemiyeti' nde 20 yıl korist - solist olarak görev yaptım. Bu güz Türk Musıkisi üzerine makaleler yazıyorum. (bkz. www. musikidergisi. com)

Etkilendiği Yazarlar:
N.Fazıl , C.Meriç, B.Ayvazoğlu,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Salih Zeki Çavdaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.