Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain |
|
||||||||||
|
Üzerimize almış olduğumuz sorumlulukları neden zamanında yerine getirmiyoruz? İnsanların yapmakta olduğu en büyük yanlışlardan bir tanesi de bugün verilen işi yarına bırakmasıdır. Bu günün işini yarına bırakmak sorumluluk sahibi olmanın önemini kavrayamamak anlamına gelmektedir. Karşımızdaki şahısların bizlere güvenerek vermiş olduğu işleri zamanında yerine getirmezsek o insanların bizlere olan güvenlerini boşa çıkarmış oluruz.Üzerimize düşen vazifelere sırt çevirip yerine getirmemekte korkaklıktan ibarettir.Fakat bilinmelidir ki bize verilen görevleri zamanında tamamlamakta büyük bir erdemdir. Bahsetmiş olduğum erdeme sahip olmanın tek bir yolu olduğunu da unutmamamız lazım gelmektedir. Üzerimize düşen sorumluluklarımızı eksiksiz yerine getirmek yolun sonuna ulaşmış olduğumuzu gösteren işarettir. Verilen görevi eksiksiz yerine getirmek sadece bizler için geçerli bir durum değildir. Çocuklarımızda öğrenmelidir ki bu günün işini yarına bırakmak, onlar için en büyük kayıp olacaktır. Zamanında üzerimize almış olduğumuz sorumluluklarımızı yerine getirmememiz halinde bize bu sorumlulukları yükleyen şahıslara karşı büyük bir güvensizlik yaratmış oluruz. Uğramış olduğumuz güven kaybı yüzünden hiçbir işimizin yolunda gitmeyeceğinin de çocuklarımıza öğretilmesi gerekmektedir. Evet değerli okurlarım kaleme almakta olduğum bu yazıya kendimle alakalı küçük bir örneklendirme ile devam etmek istiyorum. Sizleri bilgilendirmek amacı ile yazmakta olduğum yazılarımı güzel cümlelerle süslemek istiyorum. Aklıma gelen cümleleri bir yere not almadığım içinde bir gün sonra unutuveriyorum. Ve sizleri bu bilgilendirici cümlelerden bu günün işini yarına bırakmanın cezasını çekerek ödüyorum. Sizleri bahsetmekte olduğum bilgilendirmelerden mahrum bırakmakla da üzerimize düşen vazifeleri vaktinde yerine getirmenin hayatımızda büyük bir öneme sahip olduğunu da bu şekilde anlamış oluyorum. Bu küçük örneklendirmeyi yapmamın sebebi ise sorumluluk duygusunun önemini çocuklarımıza aşılamamız gerektiğinden kaynaklanmaktadır. Kendimiz bu duyguya sahip olamazsak kendimizden sonraki nesle de aşılamamıza imkan bulunmamaktadır. Bu duyguyu ebeveynler öğretmenler yani büyükleri olarak bizler çocuklarımıza aşılayamadığımız taktirde çocuklarımız avuçlarımızın içinden göz göre göre kayıp gideceklerdir. Bununda en büyük sorumluluğu büyükleri olarak bizleri bulacaktır. Yani demem o ki bizler üzerimize düşen sorumlulukları eksiksiz yerine getirebilelim ki çocuklarımıza da olumlu yönde örnek olalım. Onlara hayatı eksik yönleri ile gösterirsek bu bizim en büyük başarısızlığımız olacaktır. Hayatın eksiklerini göstermezsek küçüklerimiz sorumluluk duygusunun önemini kavramak istemeyeceklerdir. Bununda esen rüzgarı büyükleri olarak önünde bizleri alıp götürecektir. Bu fırtınada savrulmamak içinde sorumluluklarından kaçmamaları gerektiğini çocuklarımıza uygun bir lisanla anlatmamız icap etmektedir. Ben her daim kendimizden sonraki nesle görevlerimizi vaktinde yerine getirebilmeleri gerektiğinin yükümlülüğünü göstermeyi uygun görüyorum. Bunun içinde kaleme almakta olduğum yazılarımda bu günün işinin yarına bırakılmaması gerektiğini anlatmaktan vazgeçmiyorum. Sorumluluklarımızı yerine getirmediğimiz müddetçe geçirmekte olduğumuz her bir anımız bulutların arasında doğmak için çaba gösteren güneş misali görülecektir. Hedefe ulaşmak istiyorsak önümüze çıkan zorlukları sorumluluk sahibi olmanın önemini kavrayarak yenebilmeliyiz. Üzerimize almış olduğumuz sorumluluklarımızı eksiksiz yerine getirelim ki etrafımızdakilerin güvenini boşa çıkarmayalım. Bu günün işini yarına bırakırsak hayatımızda her şeyin olumsuz gideceği günümüzü manasız geçireceğimiz aşikardır. Her ne olursa olsun boş işler yüzünden vaktimizi harcamak yerine üzerimize düşen vazifeleri gerektiği gibi yerine getirmeliyiz. Sevgili okurlarım sorumluluklarımızdan kaçmamamız gerektiğini görmekte içerisinde bulunduğumuz hayatımızda çıkarmamız lazım gelen en büyük derstir. Çocuklarımızı da çıkarmamız gereken bu önemli dersten mahrum bırakmamamız gerekmektedir. Üzerimize almış olduğumuz sorumlulukları yerine eksiksiz getirelim ki hayatımızdaki olumsuzluklar son bulsun. Yolumuzdaki engellerin kaldırılması için bu günün işini yarına bırakmamak göz ardı edilmemesi gereken tek gerçektir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |