Sevmek bir başkasının yaşamını yaşamaktır. -Balzac |
|
||||||||||
|
Cesaret,içimizde yer eden korkaklığı bitirip otoritesini elinden alan kalp atışlarının sayesinde değiştiğini gördüğümüz farklılığın adıdır. Korkulardan kurtulmak için bir kapı ararız bırakmamak üzere, cesaret diye adlandırılan anahtarı bulduğumuz kapının kilidini açması için sahipleniyoruz. Sahibi olduğumuz bu anahtarı da bir daha kaybetmemek için elimizde sımsıkı tutarak yaşama çabasında oluruz. Sadece anahtar değildir elbette, yolunu bulamayıp hayatına bir yön vermek isteyenler için de en güvenilir rehberdir. Cesaretsiz insanların hayatın yaşanabilirliğine dair faydalı fikirlerinin olmadığı, yaptığım gözlemler arasındadır. Bir de şu dikkatimi çekmiştir:Vurdu kırdı ile hareket etmeyi cesur olmakla karıştıranlar etrafımızda yer alıyor. Hiçbir zaman kaba kuvvetle cesareti birbirine karıştıran ahmaklardan olmadım. Etrafımdaki şahıslara da ikisini birbiri ile karıştırmamaları konusunda tavsiyelerim olmuştur. Çünkü kaba kuvvet kaybettirir, cesaret hayatımızda elde ettiğimiz kazançlarımızdan bir tanesidir. Değerli okurlarım,sizin için kaleme almakta olduğum bu yazımın konusu hakkında sizlere faydalı olacağına inandığım bir fikrimi, sizlerle paylaşmanın doğru olduğunu düşünüyorum. Her daim cesaretin, akılla yürek ve bilek kuvvetinin birleşimi ile meydana geldiği fikrine kafamda yer vermişimdir. Cesaretle saygısızlığın birbirinden ayırt edilemediği gerçeğini değiştiremiyoruz. Eğer bir yola çıkmayı düşünüyorsak, saygısızlığa hayatımızın hiçbir köşesinde yer verilmemelidir. Saygısızca davrandığımız her yerde haklı iken haksız duruma düşeceğimizin de akıllarda bulundurulması ,hayatımızda birinci kural olmalıdır. Bizler bahsetmekte olduğumuz bu kurala uymadığımız takdirde, hem kendimize olan saygımızı hem de üzerine basa basa vurgulamakta olduğum mayamız olan cesaretimizi yitirmiş oluruz. Bizim biz olabilmemiz için elimizdekine sahip çıkmaktan başka şansımız olmadığı unutulmamalı, hayatımızda yer eden lüzumsuzluklara da son verilmelidir. İnsanlar biz cesuruz, istediğimize istediğimiz şekilde davranırız diye saygısızlığı cesaretle karıştırmaya devam ettiği müddetçe üzerlerine lekesini çıkaramayacakları bir pislik sıçrar. Bir ömür o pislikten kendilerini kurtarmak uğraşı içerisine girmek zorunda kalırlar. Yani demek istediğim insanlar kendilerini kurtaramayacakları bir pislikle iç içe olmamalıdır. Kendimizi hayatla barışık hale getirebilmek için yapılması lazım gelen üç şeyi, bir şeyle mayalayarak onu olgun bir hamur haline getirmemiz lazım gelmektedir. Bahsettiğim üç şey; akıl, yürek ve bilek gücüdür. Bunların mayası da sabırdır. Sabrımız sayesinde biz cesaretimizi kaybetmemek üzere elde ederiz. Kaleme aldığım yazıma son verirken siz değerli okurlarımdan bir tek şey istiyorum. Cesareti elinizden bırakmayın, onun rehberliği ile yolunuzda yürümeye devam edin. Korkaklığın, iradenizi otoritesi altına almasına hiçbir zaman müsaade etmeyin. Çünkü korkarak yaşamayı seçen insanlar hayatları boyunca kaybetmeye mahkumdur. Size bir tavsiyede daha bulunayım:İiçerisinde yok olacağınız sonu olmayan bir mahkumiyetin otoritesi altına girmek ilk tercihiniz olmasın. İnsan cesaretini , elindeki rehberini, kaybettiği zaman güneşine veda etmiş gün misali hayatında büyük anlamsızlıklar yer bulur. Her daim kendiniz olarak yolunuzda yürüyün, cesaretiniz sizin uçsuz bucaksız yollarda kaybolmayan rehberiniz olsun.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |