..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > eylül




17 Temmuz 2022
Hiçlik  
eylül
Yakalandığın bir şaşırtmaca, bir komplo teorisi aklını bulandırır. Bilmediğin ise, kaderinin seni bıraktığı kavşakta bir yön seçmen gerektiği. Çalkalanır tüm benliğin, ruhun yakarır içinde ve sen duymazsın. Seçtiğini yaşarsın.


:GDE:
1
Kendine ıssız, huzurlu bir dünya yaratırsın. Okyanusun en derin yerinde, gizli bir mağara düşlersin. Pusulasız, haritasız bulduğun bir sığınak. Hayatın kalabalığında yalnız kalmayı nefeslenip etrafında olup bitenlere seyre dalarsın. Göz bebeklerini acıtır gördüklerin. Kalbin kasılır, boğazında bir yumru peydah olur , yutkunamazsın.
İnsanı, hayatı anlamak uğruna çabalarsın ya, bir gün buna kafa patlattığın bunca vaktin nasıl geçti diye şaşırır kalırsın. Elinde kocaman bir hiç, deli sorular yankılanır kafanın içinde. Susturmak istersin.

2
Susmak bilmez kafandaki ses. Tuhaf bir uğultu sanırsın önce, zamanla şifreyi çözersin. Heceler birleşip anlatır sana hikayeyi, dinlersin. Uyuyakalmadan okuduğun masallar düşer aklına, çocukluğunu özlersin. Elini uzatıp da ulaşamadığın raftaki şeker kavanozunu hatırlarsın. Sonra,
rehavetin en tatlısı kabusun olur, uyanırsın. Tekrar ve tekrar uyanırsın.
Hayat bir kafes olmuş canına, kuşatılmışsın.
Ne çok soru var kafanda, çıldırmak işten değil!.. Cevaplar sanki kaypak, az bir değişik, gerçeği bulmak lazım. Sanki zincirsiz, hür, hakkını verip alan birisisin gibi, oysa değilsin, yalandan her şey. Göstermelik bir düzen var ve sen içindesin.

3
Basit. Aslında hayat denen her neyse, çok basit. Yalan ve güç ile dönen bir çark. Yarışma hatta. Survivor dedikleri. Dalga geçer gibi, değil mi?
Ve bundan ciddi paralar kazanıyor birileri. Hayat bu; gücün yettiğince yüklenirsin.
Yazık. Akıl, mantık ve özgür iradeye yazık. İnsan olmanın mucizesine daha da yazık. Hadi bunlardan da geçmek istedin. Geçemezsin, içindesin. Olacaklar şunlar: düşersin, aklının almadığı, aydınlığa çıkamayacağın kadar düşersin. Kirlenir, çirkinleşirsin. Aynalar bile yalan söyler sana, kaybolur, ufalırsın. Anlamı kalmaz senin için erdemlerin, umudun, gayretin, namusun, adaletin, vicdanın, gerçeklerin.
Yolun sen, inancın güç olur…

eylül



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Araf’ta
Bir Hayat Nasıl Ysşanılmaz Kılınıri
İnsanım Ben
Bir Hayat Nasıl Yaşan (Il) Maz
Sonu Gelmeden İnsanlığın
Ruh Hali
Kimi Suçlayacaksın?
Ruhun Yarası
İyilik Daima Kazanır
Otobüs

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hikayeler
Eksik
İnsan
Hayat/zaman
Eksik Olan
Yol Bitene Kadar
Eksik Olan
Sayfa Boş
Prologue
Kendini Nasıl Öldürürsün

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eylül [Şiir]
Şimdi Aşk [Şiir]
Bir Şey Daha... [Şiir]
Teselli [Şiir]
Derin Hikayeler, Kısa Karşılaşmalar [Öykü]
Yusuf'un Şarkıları [Öykü]
Gülümseme Çiçeği [Öykü]
Vurgun [Öykü]
Gecenin İçinden Gelen Sesler [Öykü]
Salkım Söğüt Hayat [Öykü]


eylül kimdir?

yolcu

Etkilendiği Yazarlar:
insan, hayat


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eylül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.