..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Osman AKTAŞ




5 Aralık 2022
Eğitim Bir Sen'den Deniz Kabuğu Süslemesi  
Osman AKTAŞ
Eğitim Bir Sen öğretmen maaşlarıyla ilgili süslü bir tablo yayınlıyor. Yayınladığı tablonun altına yaptığı açıklamaya bakar mısınız? "Söz konusu yukardaki tabloya göre yeni başlayan bir sözleşmeli öğretmen 13.471,62 TL maaş alırken, yine yeni başlayan sözleşmeli branş öğretmeni 13.533,49 lira maaş alıyor." diyor ve arkasından il milli eğitim müdürlerinin şube müdürlerinden, şube müdürlerinin okul müdürlerinden, okul müdürlerinin de öğretmenlerden daha az maaş aldıklarını iddia ediyor.


:DFA:

Eğitim Bir Sen öğretmen maaşlarıyla ilgili süslü bir tablo yayınlıyor. Yayınladığı tablonun altına yaptığı açıklamaya bakar mısınız?

"Söz konusu yukardaki tabloya göre yeni başlayan bir sözleşmeli öğretmen 13.471,62 TL maaş alırken, yine yeni başlayan sözleşmeli branş öğretmeni 13.533,49 lira maaş alıyor." diyor ve arkasından il milli eğitim müdürlerinin şube müdürlerinden, şube müdürlerinin okul müdürlerinden, okul müdürlerinin de öğretmenlerden daha az maaş aldıklarını iddia ediyor.

Ben yirmi sekizinci yılı çalışan bir uzman öğretmenim, e devlet Kasım ayı bordrosunu aynen veriyorum; Net Ödenen: 11912.97 TL ve ek dersle birlikte toplam ödenen net gelir: Toplam Ödenen: 13716.55 TL.

Şimdi size soruyorum; yukarıda verdikleri rakamları yeni başlayan bir sözleşmeli öğretmen nasıl alıyor? Bu rakamları bu sendika hangi kurumdan ya da nereden bulduğunu merak ediyorum. Hükümet sözcüsü gibi çıkıp saçma sapan açıklamalar yaparak, toplumun kafasında "öğretmen dünyanın parasını alıyor" dedirtmek mi maksatları acaba, diye soruyorum?

Ben şu an toplumda her kimle konuşsam, dünyanın parasını alıp bir de ağladığımızdan söz ediyorlar. Beni temsil ettiğini söyleyen bir sendika ipe sapa gelmez bu tür açıklamalarla alınmamış bir hakkın alındığını söyleyerek, mevcut hükümet gibi kendisine sanal bir itibar yaratmaya mı çabalıyor? Bunun adı toplum içinde "kaşarlanmışlıktır"

Eğitim Bir Sen AKP iktidar olduğundan bu yana sendikacılık değil, AKP'nin bir alt birimi olarak çalışmasını sürdürdüğünü bilmek için ermiş olmaya gerek yok.

Şimdi yaptıkları bu açıklamada da Eğitim Bir Sen temsilcileri, şube müdürünün okul müdüründen, okul müdürünün öğretmenden az maaş aldığını öne sürerken, anladığım kadarıyla dertleri okul müdürü, şube müdürü, il ve ilçe eğitim müdürlerinin haklarını savunmak değil, her zaman yaptıkları gibi üye sayısını sabit tutacak birim amirlerinin desteğine muhtaç olduklarından onların gönüllerini hoş tutmak.

Bu anlatılan masallara ancak AKP'nin kronik seçmeni ya da Eğitim Bir Sen'den makam ve mevki bekleyen biatçı zihniyet inanır. Yarın bu iktidar gittiğinde bu kişiler kapılara kilit vurup hangi sendikaya üye olmanın derdinde olacaklar, merak ediyorum?

Allah bunlara akıl fikir, bize de zulme karşı direnme gücü versin.

5 Aralık 22
Gölcük



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
10 Kasım
Sefiller ve Sefilliğe Kefiller
Millet Olmak İçin Toplumsal Değerler
Çağın Ütopyası
Bu Vatan
Yusuf Kuyusu Ya da Milli Eğitim
Vicdansız Medya Cahil Toplum
Sosyal Medyada ve Tanıtım Panolarında Dilencilik
Büyüklerin Toprak Kapmaca Oyunu
Yusuf Tekin Tekke ve Zaviye Bakanı mı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İslam ve Rejim
İrade ve Kudret
Kanlı Temmuz
Devrimci Bir Derviş: Mehmet Akif
"Kadın Şairler Aşktan Bahsettikleri Zaman" Üzerine Birkaç Söz
Göğüs Kafesinde Kuş Yetiştiren Şair: Şükrü Çanku
Yazar ve Şairlerin Değişen Anatomisi ve Sosyal Statüsü
Kanlı Temmuz
17 Eylül ve Ülke Kaderini Değiştiren İdamlar
Sabahattin Ali

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Veda Partisinde Veda Hutbesi [Şiir]
Düş Geçiti [Şiir]
Saat Gökyüzüne Yaklaşıyor [Öykü]
Efsun [Öykü]
Sevgi Ya da Aşk Algısı [Deneme]
"Korkma Sönmez... "" Şairi [Deneme]
Aşkın Tarifi [Deneme]
Doğanın Çılgın Yaratığı ve Aşk [Deneme]
Bugün 23 Nisan [Deneme]
Eros'a Rekabet [Deneme]


Osman AKTAŞ kimdir?

1965 Erzurum doğdu. Gazi üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, TDE bölümünden mezun oldu. Sırasıyla Van, Bartın, Antalya,Bursa, Ankara, Bodrum'da öğretmen olarak görev yaptı. Halen Kocaeli'bde görev yapmakta. yaklaşık 40 yıldır şiir,öykü ve eleştiri yazıları yazmakta. Eserleri: 1. ayArsız; Uludağ Yayınları 2007 (Şiirler) 2. bermudayı tek geçmek; Cinius Yayınları 2016 (Şiirler) 3. AsiMilat(ör); Cinius Yayınları 2017 (Politik Denemeler) 4. (D)OKU(N)MUŞTUK; Cinius Yayınları (Kitap Eleştirileri) 5. cennet cazgırları; Cinius Yayınları 2017(Şiirler) 6. çorak düşler ülkesi; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 7. Yağmur Yankıları; Artus Yayınları 2018 (Öyküler) 8. Sessiz Çığlık; Cinius Yayınları 2018(Kitap Eleştirileri) 9. dar vakitte aşk; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 10. Âşık Hüseyin Fizâhî; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 11. Şuaraya Elhan Olmak; Cinius Yayınları 2019 (Şairler Üzerine Denemeler) 12. ναυάγιο αγάπης (enkaz-ı aşk): Cinius Yayınları 2019 (Şiirler)


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Osman AKTAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.