Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür -Atatürk |
|
||||||||||
|
Kin, insan yaşamında karanlıkların başlamasının gözle görülen bilincinde olduğumuz önemli sebeplerindendir. Hayatımızda bu karanlığın başlamasında etken olan yine biz insanların büyük paya sahip olduğu bilincine varılmalıdır. Şunu bir türlü anlamak istemiyoruz: Kin gütmekle hiçbir yere varılmayacağı gerçeğini göz ardı etmeyi tercih etmek insanoğluna daha kolay geliyor. Bir düşünsek yanlış tercihlerimiz yüzünden neleri feda ettiğimizi, farkında olduğumuz en önemli şeylerin başında gelen zamanımızı bir hiç uğruna israf ettiğimiz olurdu. Zihinlerin başköşesinde yer vermekle kendimize ve insanlığa en büyük kötülüğü yaptığımızı düşünme zahmetine girmiyoruz. Eğer etrafımıza verdiğimiz zararı bir düşünsek; olduğumuz yerde saymak yerine aksine yapılan bütün hataların telafisinin uğraşını veririz. Fakat bizler yapılan yanlışların düzeltilmesi için değil, aksine daha büyük yanlışlar yaparak yaşamakta olduğumuz dünyayı çürütme gayretini gösteriyoruz. Bu da demek oluyor ki insanlar yaşadıkları dünyayı tersine çevirdiği, göz önünde olan bakar körlüğü hiçbir şekilde elden bırakmayacaktır. Karşısında yer alan kimselere kinle yaklaşan hiçbir şahsın kazandığı bir ömür görülmemiştir. Yaşadığımız dünyanın düşmanlıklar yüzünden yok olmasında, kibrine yenilmekten geri durmayan insanların birbirlerine olan kini en büyük rolü oynamaktadır. İçimizden bir kişide çıkıp demiyor ki; ben bu oyunu bozmakta kararlıyım, kini insan yaşamından söküp çıkarmakta kararlıyım. Aksine sözü geçen, zehri yüreğinde taşıyarak etrafındakileri de zehirlemek amacı gütmekten vazgeçmemektedir Kibir ve kinin olduğu hiçbir işimizde başarının hayatımızda yer bulmasının mümkünatı yoktur. Başarılı olmak istiyorsak yapmamız gereken en önemli şey: Kinin hayatımızı ele geçirmesine izin vermemektir. Bir arpa boyu yol almayı beklemek, bizim ömrümüz boyunca boşuna kürek çekmemiz anlamı taşımaktadır. Yükte hafif pahada ağır kayıplara uğrayacağımız içinde bulunduğumuz her anı boşa yaşadığımızı gösterir. Kinin yerini sevgi, dostluk almadığı müddetçe insan hayatının çorak bir tarla halini alacağı aşikar. Her daim bakışlarımızın etrafına sevgi ,umut, mutluluk dağıttığına şahit olunmalıdır. Kalplerimizi kinin karartmasına müsaade ettiğimiz takdirde, elimize manevi anlam taşıyan hiçbir şeyin geçmeyeceğinin farkına varılmalıdır. Kalplerimize yukarıda sözünü ettiğim paslı çivinin çakılmasına engel olamazsak; kendimizi ucu bucağı görülmeyen kör bir kuyunun içerisine bırakmaktan geri durmamış oluruz. Kibirli olmak, karşımızda bizden dostluk elini uzatmamızı bekleyen insanlara karşı kalplerimizde yer alan kini daha fazla tetiklemektedir. Bahsetmekte olduğum tetiklemenin gönül körlüğünün sebebi olacağı da bir an olsun unutulmaması lazım gelmektedir. Yapmamız icap eden, hayatımızdan kalplerimizi işgal etmekte olan kibir ve kini bir daha sokmamacasına söküp çıkarmaktır. Bizler bunu başaramazsak karanlığa mahkum kalacağımız gerçeğini aklımızdan hiçbir zaman çıkarmamamız gerekmektedir. Aklımızı yüreğimizi kin ve kibrin esareti altına terk edersek yanımızda dost namına hiç kimse yer almayacaktır. Bilinmelidir ki dostluğun, sevgi çiçeklerinin açmadığı hayatlarda yalnızlık, büyük önem arz eden bir yerin sahibi olacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |