..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir ülke bağımsız olmadan, bağımsızlık da erdem olmadan ayakta duramaz. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Osman AKTAŞ




11 Haziran 2023
Milli Eği (Ti) mi Yeni/leştirme Çalışması  
Osman AKTAŞ
Yusuf Tekin yıllar önce Hüseyin Çelik denen azgın yaratıktan edindiği öğretmen itibarsızlaştırmayı öğrencinin öğretmene not vermesi ile geliştirmiş, ancak müsteşarlık kaldırıldığında AKP'nin kutsal sayacağı yeniliklerine devam edememişti.


:CAF:
Yusuf Tekin yıllar önce Hüseyin Çelik denen azgın yaratıktan edindiği öğretmen itibarsızlaştırmayı öğrencinin öğretmene not vermesi ile geliştirmiş, ancak müsteşarlık kaldırıldığında AKP'nin kutsal sayacağı yeniliklerine devam edememişti.

Devran istediği gibi dönderildi ve kaldığı yerden eğitimi ve öğretmenleri itibarsızlaştırma çalışma fırsatını bakan olarak yakaladı. Eminim öğretmenleri süründürmenin bütün projelerini kafasında kurarak geldi.

Yusuf Tekin'in ilk icraatı; okullara imam atamak. Bu düşüncenin AKP için iki türlü önemi var; birincisi kamuda daha çok imam hatipli veya ilahiyatlı personel bulundurma ve kendi taraftarı işsizlere maaş ödeme. İkincisi öğretmenleri ayıklayarak artık okullarda öğretmen bulundurmamanın kapısını açmak. Yani diğer bir değişle, zaten yok olan tevhid-i tedrisatı ortadan kaldırarak eğitimi cemaat ve tarikatlara yeniden devr-i teslim etmek. Çünkü bu zihniyet ne tevhid-i tedrisatı, ne de Atatürk'ü içlerine sindiremediler.

Cumhuriyet düşmanı fesli puştla onun kuyruğundan ayrılmayan Necip Fazıl ve Mustafa Müftüoğlu ve hal-i hazırdaki M. Armağan gibilerin engin hainlikleriyle hareket eden kimselerin düşlerini gerçekleştirmek. Bu varlıkların hangisinin yazdığı bir yazıya baksanız, Mustafa Kemal'i hain olarak görürsünüz. Gerekçe de cemaat ve tarikat liderlerinin boş ve beleş zengin hayatı sürmelerinin önlenmesi ile köylülerin emeklerini sömüren toprak ağası denen asalakların tekerine çomak sokulmasıydı. Haliyle herbiri cumhuriyet, laiklik ve Atatürk düşmanı oldu.

Şimdi Sayın Bakan isteyerek mi, istemeyerek mi olduğu muğlak olan bir arzuyla bu yabani yaratıkların ekmeğine yağ sürmekte.

Ben şunu söylüyorum ki, yanlış bir hareketin akıbetinin izleri daha kurumadı. Fetö denen namussuz için "Ne istediler de vermedik" diyenler çok geçmeden bu projenin de altında kalacaklardır. O zaman da yine aynı melodiyi duyacağız, "Kandırıldık".

Yirmi yıldır her yanlışınız da, keşke beni yanıltsanız diye dua ettim, ama karşılık bulmadı ve beni hiç yanıltmadınız. Hâlâ yanlış yapmaya ve var olan değerleri de yok etmeye devam ediyorsunuz, değerler eğitimi adı altında güzel olan hiçbir kırıntı bile bırakmayarak.

Allah sizi ıslah etsin demekten başka elimden bir şey gelmiyor. Islah olmanız konusunda da doğrusu hiç umudum yok.

11 Haziran 23
Gölcük



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
10 Kasım
Sefiller ve Sefilliğe Kefiller
Millet Olmak İçin Toplumsal Değerler
Çağın Ütopyası
Bu Vatan
Yusuf Kuyusu Ya da Milli Eğitim
Vicdansız Medya Cahil Toplum
Sosyal Medyada ve Tanıtım Panolarında Dilencilik
Büyüklerin Toprak Kapmaca Oyunu
Yusuf Tekin Tekke ve Zaviye Bakanı mı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İslam ve Rejim
İrade ve Kudret
Kanlı Temmuz
Devrimci Bir Derviş: Mehmet Akif
"Kadın Şairler Aşktan Bahsettikleri Zaman" Üzerine Birkaç Söz
Göğüs Kafesinde Kuş Yetiştiren Şair: Şükrü Çanku
Yazar ve Şairlerin Değişen Anatomisi ve Sosyal Statüsü
Kanlı Temmuz
17 Eylül ve Ülke Kaderini Değiştiren İdamlar
Sabahattin Ali

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Veda Partisinde Veda Hutbesi [Şiir]
Düş Geçiti [Şiir]
Saat Gökyüzüne Yaklaşıyor [Öykü]
Efsun [Öykü]
Sevgi Ya da Aşk Algısı [Deneme]
"Korkma Sönmez... "" Şairi [Deneme]
Aşkın Tarifi [Deneme]
Doğanın Çılgın Yaratığı ve Aşk [Deneme]
Bugün 23 Nisan [Deneme]
Eros'a Rekabet [Deneme]


Osman AKTAŞ kimdir?

1965 Erzurum doğdu. Gazi üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, TDE bölümünden mezun oldu. Sırasıyla Van, Bartın, Antalya,Bursa, Ankara, Bodrum'da öğretmen olarak görev yaptı. Halen Kocaeli'bde görev yapmakta. yaklaşık 40 yıldır şiir,öykü ve eleştiri yazıları yazmakta. Eserleri: 1. ayArsız; Uludağ Yayınları 2007 (Şiirler) 2. bermudayı tek geçmek; Cinius Yayınları 2016 (Şiirler) 3. AsiMilat(ör); Cinius Yayınları 2017 (Politik Denemeler) 4. (D)OKU(N)MUŞTUK; Cinius Yayınları (Kitap Eleştirileri) 5. cennet cazgırları; Cinius Yayınları 2017(Şiirler) 6. çorak düşler ülkesi; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 7. Yağmur Yankıları; Artus Yayınları 2018 (Öyküler) 8. Sessiz Çığlık; Cinius Yayınları 2018(Kitap Eleştirileri) 9. dar vakitte aşk; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 10. Âşık Hüseyin Fizâhî; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 11. Şuaraya Elhan Olmak; Cinius Yayınları 2019 (Şairler Üzerine Denemeler) 12. ναυάγιο αγάπης (enkaz-ı aşk): Cinius Yayınları 2019 (Şiirler)


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Osman AKTAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.