Zaman dostluğu güçlendirir, aşkı zayıflatır. -La Bruyere |
|
||||||||||
|
ı- eskizler kitabına eskizler sırlıyordur kambur cambaz yolsuz, yordamsız, yolaksız. ıı- özlenir de yoktur aslında hiç birşeyin kuşe anlamları. ııı- ey hala kırılmamış kapıları kutsuz kamunun bileğ'de bıçak mısın ah parıldayan. ıv- tarihimiz abiler şiirimizcileyindir: anamalcı taylar dublaj yapan, çemkiren, bıyıkları küt ve bakışımlı sadrazamlara yazdırılmış. 2 bir biz yetişemedik o kantoya a ne yapsak eskil bir atlası uç yerinden bükük iğneyle asmışlar ne yapsak içlerimde ağlıyorlar zırılçocuklar ürkünç tanrıları var onları ne yapsak lila bilmez renk körü babalar küçücük evlerin tanrıcıklarıdır onlarda bir çeşit bir tuhaf korkulan nefesleri var alkol kokan arkadaşça ne yapsak üçüncü sesi var şairliğin birde ne yapsak uzun soluklusu ecem duymasın kızar kızarır o dibinden mi göversek yemişinden mi tatsak a! bakınız karaşın çocuklar tek bir ağızdan: a! ne yapsak 3 sığ sığınaklarda kaç çocuk bacaklanması olmuştur korkunun annelerin koynunda gül şıvgınları tersi düzü olmayan şu: sölpük memelerinden kan emilirken ortadoğunun ay opak babalar nüzul kalakalmışlardır 4 ı- buruşturup yüzünü bir melankolya çiçeği takılı marpucuyla gezermiş bir ergen galatalı... ıı- orta ikiden ayrılmak çat diye ortadan ikiye ayrılmaya benzemiyor nasıl ki... ııı- tüzüklerden geçilmiş de ve geçilememişse büzüklerle çarpışmanın sarışınlığından... ıv- şekeriniz piç olmuş beyler dahi mazgalları kirletmeyiniz... v- buruşturup yüzünü bir melankolya çiçeği takılı bir dipnot düşer gibi düşmüş mor külhani... ( sağalsın gayrı mecruh kalbi efkarıumumiyenin kına da yakılabilir... ) 5 ı- bir çiğnem halk için ayaklanma provası: cumhuriyet... ıı- kordon'da bir dilber dudakları rum rum. ııı- bir general çakısıyla dişlerini karıştırıyor. 6 ı- ölüm şarkıları çalınıyor. koro, arp, lir. allegro... ıı- kasketli dahi miğfersiz kara gömülü yüzseksenbin eller, ayaklar, gözler uzunlamasına duruyorlar mıdır baksak ? gidip... ııı- paşagillerden Enver Mezarcıbaşı ! bu nasıl akmak kafkaslara. ıv- demişler miydi ? ince yazgılısı susuşmaların biz atlarla da koştururuz dörtnala barok ve türk... v- gümüş yırtığı suretinden öpülmekte bir içoğlan.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ersin Erday, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |