..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat > mahinur alihanoğlu




5 Nisan 2005
Muhteşem Süleyman'ın Muhteşem Mimarı Sinan  
mahinur alihanoğlu
Muhteşem Süleyman’ın muhteşem mimarı Sinan gibi..Eserleri de kendileri gibi sağlam ve muhteşem... Temelinde devşirme denilen bir usul de olsa, eğitim sisteminin Osmanlı’da ne kadar ileri olduğunu, yetenek ve çalışmanın nasıl ödüllendirildiğin


:CHJI:
MUHTEŞEM SÜLEYMAN’IN MUHTEŞEM MİMARI SİNAN

Merhaba Okuyan Dostlar,
Osmanlı İmparatorluğu , muazzam bir devlet...
Öyle muazzam ki, sahip olduğu tüm toprakları bayındır hale getirdiği gibi her parçasını ince ince işlemiş..
Yakıp yıkan değil; eğiten, büyüten, geliştiren, onaran bir yapıda bünyeleşmiş bir kültür devlet sistemi...
İslam...Osmanlı devleti’nin hayat ağacının köklerini bu temelde bulabiliriz...Köklerinin özündeki temizlik ve kudsiyet, her döneminde saygıya değer isimleri meyve oarak sunmuştur tarihe...
Yükseliş Dönemi...Osmanlı, sınırlarını genişletmiş, sistemini oturtmuş, adıyla düşmanlarını titreten, dostlarını sevindiren büyük bir devlettir artık...
Kanuni Sultan Süleyman...Nam-ı diğer Muhteşem Süleyman...
Devletin doruğunda bir başka doruk...Ömrünün yarıdan fazlası savaş alanlarında geçmiş, muzaffer bir kumandan....Kanun koyucu bir divan başkanı...
Devlet-i Osmaniye’nin devamı için yapılmasını uygun gördüklerini cesurca uygulayan bir padişah...
Sanki, o dönemde yaşayan bütün insanlar, o haşmetli tarihin canlandırılması için özenle seçilmiş...Kanuni Sultan Süleyman, Hürrem Sultan, Sokullu Mehmet Paşa, Barbaros Hayrettin Paşa, Bâkî ve muhteşem Mimar Sinan...
Hepsi birbirinden değerli taşlarla yapılmış bir tarih gerdanlığı...Bu gerdanlığı taşıyan şehir ise İstanbul’ du...
Mimar Sinan 99 yıl yaşadı...Altı yüz eser verdi...
84 Cami, 52 mescit, 57 medrese,7 okul ve dar-ül kurra, 22 türbe, 17 imaret, 3 darrüşşifa, 7 suyolu kemeri, 8 köprü, 20 kervansaray, 35 köşk ve saray, 6 ambar ve mahzen, 48 hamam ve sayılmayanlarla birlikte tam altı yüz yapı...
Sadece İstanbul’da 1548-1580 yılları arasında dokuz büyük camiye imzasını atmıştır...Süleymaniye Camii, bunların en bilineni....
Bu kadar zengin bir imparatorluğun Bayındırlık bakanlığı benzeri görevinde olduğu halde öldüğünde hiç parası yoktu...iki kere evlendiği halde çocuğu da olmadı...
Ancak, öyle eserler yaptı ki, ona evlat ve paranın veremeyeceği bir isim bağışlandı...Ölümünden 417 yıl sonra bile adı anılıyor, yaptığı tüm yapıtlar depremde yerle bir olan günümüz mütaahitlerinin binalarının aksine dimdik ayakta...
İşte Osmanlı’nın ve o dönemde yetişenlerin farkı bu...
Onlar işlerini yaparken buna yüreklerini de katıyor, Allah’tan korkuyor ve sadece para için yaşamıyorlardı...
Muhteşem Süleyman’ın muhteşem mimarı Sinan gibi..Eserleri de kendileri gibi sağlam ve muhteşem...
Temelinde devşirme denilen bir usul de olsa, eğitim sisteminin Osmanlı’da ne kadar ileri olduğunu, yetenek ve çalışmanın nasıl ödüllendirildiğini anlıyoruz bu anıtları seyrederken...
Bu insanların torunları olarak bizler, onları utandırmamak için neler yapmalıyız bunları düşünmeliyiz yetişen nesiller olarak....
Sevgi ve başarıyla yaşayın....





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgi Ebediyettir
Sahip Olduklarınızdan Verdiğinizde
Bu Dünyadaki Aşklar
Saraydaki Mesih
Bize Sevgiden Bahset
Aşk Üzerine Bir Deneme
Yürek İnsanı
Bir Mektup
Kadıngiller Familyası
Sorunlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ya Sen Erken Doğdun, Ya da Ben Geç Kaldım [Şiir]
Sonlu Dünyada Sonsuz Ruh Taşıyan Bir Garibim [Şiir]
Gülen Gözlerin [Şiir]
Gerçek Aşk Sanadır Ey Rabbim! [Şiir]
İlk Kez Almıyorum Kalemi Elime [Şiir]
Ey Rabbim! [Şiir]
Hani Aşkı Buldun Sanmıştın!.. [Şiir]
İstanbul Boğazı [Şiir]
Kız Kulesi [Şiir]
Sevdim [Şiir]


mahinur alihanoğlu kimdir?

şiir okumayı ve yazmayı seviyorum. . . paylaşmak için buradayım. . . herkese sevgiler. . .

Etkilendiği Yazarlar:
mehmet akif ersoy, necip fazıl kısakürek, nurullah genç...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mahinur alihanoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.