Bilen sever. -Leonardo da Vinci |
|
||||||||||
|
yenik düþmek duygularýna, yaþam güdülerin zayýflýðýyla apansýz uyanýþ ölümde farkýndalýðýn bittiði yerde - amansýz mühür çýkagelmiþse kader kapýlarýndan, zamana sadece onu uygulamak düþer, ha þa! - yaþamýn gücü olan inanç inancýn gücü olan yaþam yaþamýn yahut inancýn yarattýðý insan. kimileri yaþamak için inanmaya mecburdur.Ýnancý o þekilde algýlar.Ýnancýn þartlarý onun yaþam iskeletidir. kimileri inanmak için yaþamaya mecburdur.Yaþamayý o þekilde algýlar.Yaþam þartlarý onun inanç iskeletidir. koþulsuz yaratýlýþý, olumsuz sýfatlarla suçlamak, doðru deðildir.Çünkü o salt haliyle kabul edilip, yorumlar katýlmadan algýlanmalýdýr.Bu tarzdan yoksun þekilde üretilmiþ düþünceler, algý bozukluðuna girer. - tekrarlýlýðýn içindeki noktanýn farkýndalýðýný arttýrarak, gerçekleþmesi kuvvetli öngörüleride bulunulup, uygulamaya geçmek. - Konuþulmuþ olanlarýn ara ara tekrar tekrar konuþulmasý; konuþma döngüsü. bu döngünün farkýna varanlardan bazýlarýnýn tercih ettiði ; susuþ. susuþ, fiiline tekrar tekrar dönülür.Ama susuþ bir 'döngü' olarak algýlanmaz. susuþ da ki döngü, tekrar tekrar susmak ve tekrar tekrar konuþulanlara ,tekrar tekrar ayný tepkiyi gösterip ayný eylemde bulunmaktýr. bu yüzden susuþ, konuþmaya tercih edildiðinde , bu tercih sebebi 'istem' ile alakalýdýr. ayný þekilde susuþ, anlatabilme/aktarabilme umudunun yitiriliþi olduðu anlamýna da gelir tembellik anlamýna da. susan kiþi, niye sustuðunu analiz etmeli, yoksa onun susuþ'u gösteriþin ötesine gitmez. - hayata yeniden baþlamak öz'ü deðil biçimi deðiþtirir sadece. çünkü deðiþen hayat deðil siz olacaksýnýz.Ki bu deðiþim sadece yeniden baþlamakla sýnýrlý. bu yüzden de büyük ihtimalle yaptýklarýný tekrar edeceksin. - kiþi, kendini deðiþtireceðim diye uðraþmamalý.çünkü bunu yapmasý gerçekten çok zordur. kiþinin yapmasý gereken, kendini deðiþime býrakmaktýr.zaman ve yaþantýlar zaten kiþiyi deðiþtirecektir. - Zor denilen 'uç' seviyenin aþýlmasý imkansýza yakýndýr.O 'uç' o kiþi için 'uç' tur.Ama yaþam organik olduðundan kendi kendini sürekli geliþtirdiðinden, haraketli bir döngüye sahiptir.Bu döngünün ,içerisinde bulunan haraket alaný dar olan bizlerin, anlam yüklediði kavramlarýn deðiþkenliði - gelip/geçerliði aþikardýr.Bu yüzden uç olarak belirlenen çýta, 'þimdilik' tir. Bu sebeple anlýk yahut dar bir zaman dilimi için 'zor' gözüken bir 'þey', zaman geçtikçe 'deðerini' yitirecektir.Yani senin 'zor' dediðin uç deðer, giderek basitliðe doðru düþecektir. Zoru baþarmak deyimi 'eþeðin önünde yemeye çalýþtýðý havuça benzer'. Eþek yakalamaya çalýþtýkça havuç kaçar.En sonunda açlýktan ölür yinede havuca ulaþamaz.Çünkü havuç ona baðlýdýr. 'Zor' da size baðýmlýdýr.Zor gider siz kovalarsýnýz.Ve 'zor' size baðlýdýr.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Emre Özbakýr, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |