..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Pek çok doktorun yardımı ile ölüyorum. -Büyük İskender
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Orhan ELLİSEKİZ




22 Eylül 2007
Yazdım Yine Yazarım  
Orhan ELLİSEKİZ
...Hikâye değil, roman hiç değil yazdıklarım ara sıra bir şiir, kısa yoldan anlatmak için duygularımı, bazen de sayfalara sığmayan laf kalabalıkları. Devrik cümleler kurmayı seviyorum en çok, devrilmemek için.


:CACF:
Yazıyorum… Kendimi bildim bileli yazıyorum. Neden? Kime? Ne için yazdığımı bilmeden yazıyorum. Yazar değilim, edebiyatçı kimliğim, belli bir dilim, uzmanlık alanım, yok… Aşılmaz sınırlarım, takıntılarım, surlarım, duvarlarımda yok… Yazdığım zaman özgürüm, yazdığım zaman çıkıyorum derinlerimden. Yazınca yeniden doğmuyorum küllerimden, Zümrüd-ü Anka kuşu gibi fakat yazmadığım zamanda külleri dağıtmıyorum sağa sola…

     Hikâye değil, roman hiç değil yazdıklarım ara sıra bir şiir, kısa yoldan anlatmak için duygularımı, bazen de sayfalara sığmayan laf kalabalıkları. Devrik cümleler kurmayı seviyorum en çok, devrilmemek için. Sadece anlatmak için yazdıklarımda oluyor, yüreğime sığmayıp taşanları paylaşmak içinde, söyleyemediklerimi de yazarım, söyleyipte unutmak istemediklerimi de… Gözlerim aldatabilir beni, çokta iyi göremem zaten baktıklarımı, dilim yalan söyler ara sıra bana bile, beynim yüreğimle ters düşüp yanıltabilir beni ama kalemim hep dürüst bana… O yüzden yazıyorum! O yüzden kalemim yazmaya başladığı anda, gözlerim, dilim, beynim, yüreğim saygı duruşunda.

     “Yazıyorum öyleyse varım” da demedim hiç bir zaman, nefesim yerime de koymadım kelimeleri ama hep yazdım. Bir gün yazmasam ölür müydüm? Bununda hesabını yapmadım. Yapsaydım, içimde intihar korkusuyla yaşayamazdım her gün. O yüzden, düşünmeden, sorgusuz, sualsiz, sebepsiz yazdım. Okunsun diye değil, kitap olsun diye değil, sadece yazmış olmak için hiç değil ama yazdım, kendim bile okumadım çoğu zaman ama ben yinede yazdım…

     Bazen bir şarkı, bazen bir damla gözyaşı, bazen dolunay ışığı aldırdı kalemi elime… Öznesiz, nesnesiz gün geldi tümcesiz de yazdım. Ama taklalar atmadım hiçbir zaman ucuzlatmak için edebiyat pazarını. Bazen hançer yaptım kalemimi tam göğsüme sapladım, bazen kalemimle gökyüzündeki yıldızlara uzandım. Kendim için yazdım, aynada göremediğimi görebilmek için… Kendimle çeliştim bazen ve o zaman anladım aslında yazmakla ne kadar iyi bir iş yaptığımı… Ben hep yazdım biliyorum durmam yine yazarım...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kağıt Kesiği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gülüşünden Bir Yudum Ver Ömrümden Yedi Yıl Al [Şiir]
İçimde Senin Hislerin [Şiir]
Her Gün Yeniden Aşık Olmalıyım Sana [Şiir]
Ben Olsam Gözlerinin Sureti [Şiir]
Ey Hayat,ben Hiç Senin Olmadım Ki! [Şiir]
Yalnızlığımda Alıkondum [Şiir]
Seni Sevmenin Zamanı [Şiir]
Gitmelerimde Ayak İzlerin Var [Şiir]
Yüreğimin Şifresini Sakladım Aşklarımın Her Bir Hücresine [Şiir]
Bu Hüzne Yakışmıyor Yüzün [Şiir]


Orhan ELLİSEKİZ kimdir?

. . . . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Orhan ELLİSEKİZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.