..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğallık sahip olunan değil, kazanılması gereken bir erdemdir. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > NURCAN DURDU




28 Nisan 2008
Kör Kuyunun Sevdası  
NURCAN DURDU
gidişler kaybetmek değildir..kaybolmamak..yok olmak için gidersin...geldiğin yere kör kuyulara dönersin...


:BGEE:
bir gün biter bu yalnızlık,kimbilir...

diye başladığımız yolun, bilmem kaçıncı dönemecindeyiz...
kimbilir belkide diye.. sarıldığımız umutların kanadının, kaçıncı tamirinde..
hayat her daim yani umutlara ve umutsuzluklara gebe biliriz, bilmesekte öğreniriz..ne yapsakta bazen yaşanacakları, kaderi değiştiremeyiz..

kör bir kuyudur yalnızlık...
ağlasan kimsenin görmediği..bağırsan çığlığının sana geri döndüğü..üşüsen seni saranın sadece soğuk duvarlar olduğu kör bir kuyu...
kimbilir belki bir umut çıkar gelir diye beklersin,kuyunun sadık bir bekçisi olarak..

gelirde...

bir ses duyarsın belli belirsiz..kulak kabartır beklersin..yalnızlığının yankılanan sesini duyması umuduyla..
yaklaşır kelimelerin ayak sesleri,için ısınır yavaştan, korkuların arasında..bir el uzanır, nasıl tanrısal bir eldir..nasıl ışıklar saçar..gözlerin kamaşır...uzatırsın elini sımsıcak uzanan ele..umudun eline..yüzü yoktur ama hayal edersin..gülümsemesini hissedersin...kurtulmuşsundur artık, yüreğin coşkuyla çarpar...kuyunun başındasındır artık...

karanlığa alışan gözlerin ışığa alışmaya başlar yavaştan..birde bakarsın umudun,kanadı kırık...yaralı...biraz yaslansan diğer kanadıda kırılacak..

üşümüş ellerinle, hala koruduğun sıcak yüreğini uzatırsın..al dersin, sar yaralarına..sarda,yeniden bak hayata...
ellerin havada kalır..
senin yüreğini tutacak elleri,bırakmıştır bir yerlerde..ürkerek bakar..geri çekilir bir iki adım..sendelersin kuyunun başında..korkma der bir kez daha uzatırsın elini...sesin yankılanıp geri döner sana..kuyudaki sesinden beter tırmalar kulağını, yüreğini..
tatmadığın bir sızı kaplar her yanını..bir görünür bir kaybolur umudun...serap gibi, düş gibi...

anlarsınki uzaklaşmakta senden, umut ettiğin... yapılacak ne vardır?..
düşünürsün..!

beklemektir payımıza düşen,sessizliği ölüm kadar uzun süren.. suskunluğu beklemek...

adına türlü anlamlar yakıştırıp beklemek..bir gün bu beklemelerin biteceğinin, unutacağının umuduyla,

öyle.. çaresiz.. beklemek..!

zaman uzar..asırlar girer araya, bitmez bir çile olur beklemek..susarsın, niye sustuğunu bilmeden..
beklersin.. beklersin... beklemenin anlamını unuturda, gene beklersin...
hayatın sana en iyi öğrettiği beklemenin,sınavını verir gibi...

ama bilirsin beklemelerin bir anlamı olması gerektiğini...
anlamı vardır aslında,üstelik bir değil yüzlerce anlam yüklersin beklemelerine...
zamanla tükenir yüklediğin anlamlar...zor gelir dönmek..
beklersin kuyunun başında..eskisinden daha bir karanlık gelir dönüp baktığında kör kuyu... güvenli, karanlık, soğuk..

bir söz duyarsın umudundan..
dilinde bir satırla konuşur ''umudun''.. şimşekler çakar..kelimeler arasından koparır alır, yüreğini senden..

metanet gerekir böyle zamanlarda...anlayışın en alası gerekir..içinde kopan parçanın kanı sızarken bedenine..sesine en ağır, en olgun uslubu giydirip.konuşursun...içinde ağlayan çocuğu susturmak içinse bir elinle yüreğine bastırırsın.. işte böyle dersin..doğru olanda budur..dürüstlüktür..gerçekleri sakınmadan söylemektir...
aslında olmadığının farkına varırken gözünden süzülen yaşları silersin...anlarsın artık, umudun takılıp kalmıştır biryerlerde..o, takıldığı yerde kanadını kırmış, uçamaz olmuştur..sen ne kadar eline alıp, sevginle beslemeye, cesaret vermeye çalışsanda, nafile olduğunu anlarsın...

gitmek zamanıdır şimdi..
arkanı dönersin umuduna.. zamanın hesabını yapamadan, bu gidiş kaybetmek değildir bilirsin..kaybolmamak yok olmamak için gidersin...geldiğin yere kör kuyulara geri dönersin...

N.D

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Kör Kuyular
Gönderen: Erol Çelikel / , Türkiye
15 Mart 2009
Belki de biz kör kuyu oluyoruz. Kendi içimizdeki kör kuyuları bir aşabilsek. ''Beklemenin anlamını unutur da gene beklersin.'' Bu cümle öyle çok şey anlatıyor ki. Yüreğine sağlık

:: kuyular
Gönderen: soner / , Türkiye
14 Eylül 2008
Bir türlü çıkamadıklarımız düştükce. Kuyular; içiçe geçmiş birbirine Dün, şu gece vaktinde, belki yarında birlikte içiçe sarılmış, hesap sorarca, ukalaca, ve delice, ve zekice, biraz aptalca... O kuyular değilmi çıkılmaz içinden? Biraz dün biraz şimdi, birazda yarın belki... Kim gördü, kim görüyor, kim görmüş oluyor olacak? AH işte hiç farketmiyor düşünce içine. Belki biraz nazım gibi olmalı ama...olabilse; "mesele esir düşmekte değil/teslim olmamakta bütün mesele" Kör kuyuyu kezlerce okudum. Her okuyuşumda değişik duygular içine girdim, girdaba benziyor. Hiç sevmedim... Kalemine sağlık...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Garip Bir Aşk Hikayesi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Erkekler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dilimin Ucunda Saklı Kalan Bakire Kelimeler [Şiir]
Mavi Peri Kuşuydu Yüreğim [Şiir]
Hayallerime Sardım Seni... [Şiir]
Dipsiz Kuyu [Şiir]
Gecenin Katili [Şiir]
Kırık Hayatlar [Şiir]
Düş / Gerçek... Sen Seç... [Şiir]
Suçlu... [Şiir]
Ben Yoksam... [Şiir]
Vazgeçtim [Şiir]


NURCAN DURDU kimdir?

bir insan sadece,şimdilerde hayatın neresinde olduğunu,acemi bir çocuk gibi anlamaya çalışan,her düştüğünde kanayan dizlerini artık ağlamadan silmeyi beceren,her gün daha çok yüreğine inanan,bir gün mutlaka. . dediği inançlarına daha çok sarılan,gülümsemenin ve sevmenin gerçeğine inanan,bir insan. .

Etkilendiği Yazarlar:
..........


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © NURCAN DURDU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.