Ama gene de dünya dönüyor! -Galilei |
|
||||||||||
|
Sarhoşluktan mıdır? Bilgiçlikten mi? Cehaletten mi yoksa? Böyle bastığım yerin dibe çökmesi. 2 Hep arabesk müzikler çalıyordu terminallerde Hep bir acı vardı Doğasında vardı. Babamın bir bardak limonata iç diye bağırdığı Çok sıcak bir gündü O gündü, Senin beni terk etmene yıllar olduğu gündü. 3 Kurduğum cümlelerin benimle bir ilgisi yok Biraz özgürlükçü bir hareket kalemimin yaptığı. Ateşi çalmış manyak bir tanrı Kurtulsun diye insanlık En baba tanrının elinden Kalemim manyaklaşmış Ateşler içinde yanacak diye. 4 Günah. 5 Bir soyaçekim meselesi Ve darbelerin neticesi Böyle savruk, tembel Ve vurdumduymazlığın sebebi. 6 Bir seyirlik yaşam Bitecek nasıl olsa. Umudun yarına, Beklentin sonsuza (boşuna ) 7 Işık tutsan da karanlıklara Karanlık yine karanlıktır. Aydınlatsan da karanlığı Karanlık yutar aydınlığı 8 Tadı damağında kalmış Küçük bir anne, Parmak uçlarında güneşler. 9 Yükselen ay mıdır? Parlayan güneş mi? Tanısalar ölümü Korkalar mı yine ölümden. Cehennemin içinde cennet saklı Cennetin içinde cehennem Saf dil eskidi Saf akıl kirlendi Ellerinden kayan medeniyet çürüdü. Bereketli topraklar üstünde Daha da bereketli yaptılar yarınları Kıyarak şimdiki canlara. Akıllarında mıdır yüreklerinde mi bilmem Meğer metaller uçsun diye yapılmış Meğer, metaller vursun diye yapılmış Yüzünüz yukarda nasıl konuşursunuz bilmem Yüzünüz yere nasıl eğilir bilmem. Anne bak utandım Kafamda modern hayat İlkel çağlar kâbusu belki Ve belki Tekerleği bulanın suçu Ya da keşfedenin parçaları, günah. Anne bak utandım Kafamda anlatılabilir bir masal Çocuklarıma bırakacağım bir savaş Ve kırmızı gökyüzü Tan kızıllığından sıyrılmış Ve büyülenmiş kem gözlerle Ayıp vurmuş alınlarına. Hep birlik olursak Kim kuracak düzeni Kim uyacak kurulan düzene Nasıl korunacak kanun dedikleri Roma çöktü çoktan Hammurabi öldü İnsanlık öldü Medeniyetler çöktü Kim kuracak düzeni Hangi akıl erecek Âdem babadan geldiğimize Kim Kabil olacak yeniden Yecüc - Mecüc nereden çıkacak yeryüzüne Zülkarneyn nereden gelecek Kırık kanatlarını hangi yüce değer onaracak Kim çıkıp Hepsi resulümüzdür diyecek Ve iman edip inenlere, inene Kim sürları susturacak Kim kendinden önce kurtarmak için başkalarını koşacak Hangi aşk, Hangi birlik, Hangi insan. Hangi medeniyet 10 Vajinasını eskitmiş bu belirsiz kimlikler Dudaklarında kirli izmaritler Ellerinde nasırlı gülüşler Evet, bir de sözlerinde Nasıl anlattıkları belirsiz sevgiler Bu orospular Hiçtirler. Önde gidenleridir sözleri külhanbeyliğin Tek kaşları kalkık korkaktırlar Elleri kalkandır ses çıkartmayanlara Evet bunlar Şaibeli adamlardır, Saklandıkları yer, Şerbetli karanlıklardır Vücutlarına yapışan. Pezevenktirler, utançsız Erkektirler kadınsız. 11 İmkânsız gülüşler yüzlerinde Karanlık sokak izleri yüzlerinde Ve soğuğun çatlak havası, tenlerinde Trenlerde korkulu bir rüya Sokaklarda kaçınılan yüzler Yüzsüzler hakir görenler. Unutmadan söylemek gerek Unutmamak gerek. Her gün yeni bir umut ama Bireyci olmayı vaat ediyor makaleler. 12 Tam dalacakken Şoför sesiyle uyandırılan, uyarılan Ve biraz dargın Şarkın yarım yamalakken dudaklarında Aranıyorken dünden kalan tüm izleri Sözleri devrik cümlelerin Kör kahramanıyken; Bitti. Gelmeyecek artık Aranma Koltuğunda oturduğun otobüs Seni götürmeyecek hiçbir zaman. Hiç Zamansız Olmaz Olanlar ( Devam Edecek )
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mahmut Uğur Şahinol, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |