..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam hoştur, ölüm rahat ve huzurludur. Zor olan geçiştir. -Asimov
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü > Turan Enes




7 Aralık 2009
Neden Turqche?  
Turan Enes
Neden Türkçe değil de,Turkche ?


:AHIB:
Merhabalar,İz'deki ilk yazımın vermiş oldugu heyecan doğrultusunda ufak tefek hatalarım olursa,mağfiret eyleyin,acemiliktendir.

Hep eleştiren ve eleştirilen bir millet olmuşuzdur,ne var ki eleştirmekten ve eleştirilmekten öte bir arpa boyu kadar da yer alamamışız. Bunları kategorilendirip de "kelime haznesi geniş" dedirtme kaygısına girmeden tabiri caizse sadede geleyim.

Ülkemiz sosyoekonomik ve sosyopsikolojik bir takım baskılar altında kalmanın yanı sıra,cok etkili bir "kültür emperyalizm'i" de malesef kapımızı zorluyor. Giyim-kuşamdan tutun da,sofra adabına,komşuluk ilişkilerinden,ailevi bağlara kadar hemen hemen her kültürel değerimiz camdaki bir buğu misali silinip giderken,ne yazık ki Türkçe'yi de çepeçevre sarıverdi bu "yobazlaşma". Ancak bu farklılaşma saygı değer büyüklerimizde,anne-babalarımızda ya da bizi aydınlatan o "gerçek aydın kesim"de değil de,alttan alttan gelen yeni nesilde patlak verdi hiç şüphesiz.

Artık Türkçe yerine Turkche,tamam yerine "ok",kendine iyi bak yerine "kib" ve bunun gibi onlarca kelime deforme edilmiş,deyim yerindeyse lügatlarımızdan sökülüp atılmıştır.

Bu konuda sadece yeni neslin değil,temellerimizi atarken "malzemeden çalan" evebeynlerimizin de suçu oldugu şüphe götürmez bir gerçektir. Bir fidana neyi aşılarsanız,onu toplarsınız ağaç büyüyünce...

Ve de o ağaç sadece meyvelerini verdiği zaman başını eğmeli,aksi taktirde iklim şartlarının yarattığı etkiler değil ! Fazla söze ne hacet ? Ülkemizdeki iklim belli,bir "yabancı" rüzgarıdır esiyor,ya rüzgara kapılıp bir toz edasıyla savruluruz,ya da kendi fırtınamızı kendimiz yaratırız.

Rüyalarınız gerçek olsun istiyorsanız,uyanmalısınız !

Turan Enes # Yaş:19 ç)

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Her zaman böyle
Gönderen: CEREN TDD / , Türkiye
3 Şubat 2010
O yabancı rüzgarı 21.yy ve 21.yy gençliğine has değil kanımca. İslamlık Türk Devletleri dönemine geçildiğinden beridir farklı yabancı rüzgarlar hep esiyor üzerimizde. Öncelikle Arap, Fars sonra Fransızca, Almanca, şimdi İngilizce. Siz ve biz şimdiyi böylesine yoğun görüyoruz; çünkü dönemin birebir tecrübe edinenleriyiz. Bu dönemlerin bir de Fransızcası, bir de Almancası, çok öncesinde de Arapçası vardı. Şu anda Arapça kökenli kelimeler bizi hiç etkilemiyor, onlara Türkçe muamelesi yapıyoruz. Sanıyorum birkaç yüzyıl sonra İngilizce kökenlilere de bunu yapacağız. Üzgünüm ama sorun bizim gençliğimizin de ötesinde. Türk Milleti olarak, göçebe hayat tarzının insanlarıyız biz. Bu tarihin başlangıcından beri böyledir, yerleşik düzen uygarlık yaratır. Göçebe kültür yerleşikleştiği anda asimilasyona başlamış olur. Bir keresinde asıl yaşam tarzını yitirmiştir. Nitekim kendi sahip olduklarını da yerleşik kültür içerisinde yavaştan kaybeder- tutunmazsa eğer. Biz de işte bu kadar zamandır bunları yaşıyoruz. Yoksa her dönemin Türk problemi budur.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Turan Enes kimdir?

Önemli olan isim-soy isim değil,bıraktıgımız izler olacaktır,şayet başkalarının izinden gidenler kendi izlerini de bırakamazlar.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Turan Enes, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.