..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşkın aldı benden beni. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > Ömer Faruk Hüsmüllü




3 Şubat 2010
Bir Anı Defteri Buldum - 5 (Son Bölüm)  
Ömer Faruk Hüsmüllü
O gün günlerden Pazar’dı.Bindiğimiz taksinin penceresinden giren rüzgar saçlarımı dağıtıyordu.Gecekonduların bolca bulunduğu Zeytinburnu’nda bir evin önünde durdu araba.Nasıl bir evdi,merdiven çıktık mı çıkmadık mı hatırlamıyorum.


:AGCG:
Defterin sonuna yaklaştık.Bu kısımda yırtılmış sayfalar olduğu anlaşılıyor.Çünkü defterin ciltli kısmında parçaları kalmış.Bu tip defterler birer minik ajanda oldukları için tarih sırasına bakıldığında buradan da bunu anlamak mümkün...
Acaba Sibel bu sayfalara ne yazmıştı ve neden yırttı?Yoksa ileride okuduğunda kendisini bile rahatsız edecek bir şeyler mi karalamıştı?Sorular çoğaltılabilir,ama biz defterin son sayfalarını aktaralım:
********
1 Mayıs 1971
“Her şey bitti artık.Ben Kenan Mantar’ın karısı Sibel Mantar,karnımda taşıdığım çocuğumun babasıyla,ama gerçek babasıyla evlendim.Bir kaç gün önce hamile karnımla giydiğim o bembeyaz gelinliğin bile bana yakışmadığını ve oradaki insanların riya dolu,alay dolu bakışlarını hiç unutamıyorum.
Çok da komik bir halim vardı,çünkü neredeyse çocuğum yürüyerek düğünüme gelecekti.
Kocamustafapaşa’da mavi boyalı,tek katlı bir evim var artık.Bundan böyle evimin hanımı olacak,çocuk üstüne çocuk doğuracak,onları büyütmekle ve tiksindiğim şu adama hizmet etmekle ömrümü geçirecektim.Şimdi bir alın yazısı olduğuna ve ne yaparsan yap bunun değişmeyeceğine inanmaya başladım.
*******
Necip’in isteğini yerine getirecektim.Onunla buluştuk.Ama olmadı,olmadı…İstememe rağmen onun olamadım.Daha doğrusu beceriksizliği yüzünden hem hayatım mahvoldu hem de Necip’i kaybettim.
O gün günlerden Pazar’dı.Bindiğimiz taksinin penceresinden giren rüzgar saçlarımı dağıtıyordu.Gecekonduların bolca bulunduğu Zeytinburnu’nda bir evin önünde durdu araba.Nasıl bir evdi,merdiven çıktık mı çıkmadık mı hatırlamıyorum.Girdiğimiz odanın duvarları dergilerden kesilip yapıştırılmış açık saçık resimlerle doluydu.Onları görünce utandım,başımı öteki tarafa çevirdim ama orası da aynıydı.Başımı nereye çevirsem aynı resimler karşıma çıkıyordu.Bir ara utanmayı bir kenara atarak bu resimleri incelemeye başladım.O:

-Bu oda bir seks albümüdür.Bak burada seksolojinin her türlüsünü görebilirsin.İlginç pozisyonlar görmek istiyorsan bu tarafa bakmalısın.Bunları bulmak için çok uğraşmadım.Hepsi yurt dışından gelen dergilerden kesilmiştir.Almanya’da amcamın oğlu var,istediğim zaman hemen gönderiyor.Nasıl beğendin mi?
-Bilmem.
İtiraf etmek gerekirse bir an önce ne olacaksa olmasını istiyordum.Necip bir şişe iyi şarabı mutfaktan alıp getirdi.Yanına biraz fıstık ve leblebi de koydu.Kadehleri birbiri ardına yuvarlarken içmem için bana da ısrar ediyordu.Derken şişeler birken iki,ikiyken üç oldu ve dördüncü şişe de bitti.Fitil gibi sarhoştu.Ellerimi,yüzümü,ayaklarımı öpüyor,bir yandan da üzerindekileri çıkarıyordu.Sapıkça şeyler söylüyor,kendisine ayak uydurmamı istiyordu.Her dediğini yaptım,ama öylesine kendinden habersizdi ki oracığa sızıp kaldı.
Kendine gelmesi için üç-dört saat geçti.Gözlerini açtığında :
-Sibel,artık benimsin değil mi?En kısa zamanda seninle evleneceğiz, göreceksin seni senden daha çok seveceğim.
O günden sonra Necip,beni ihfal ettiğini zannederek günlerce aramadı. Umudumu yitirdim,yemeden içmeden kesildim.Yapılan bu hakareti hazmedemiyordum. On beş gün sonra tesadüfen yolda karşıma çıkıverdi.Yüzüne ondan nefret ettiğimi haykırarak oradan kaçtım.En ufak bir tepki vermedi.Ne bir söz söyledi ne de peşimden koştu…



İki gün işe gitmedim.Kimseyi görecek durumda değildim.Patron eve haber yollayıp işe gelmemi yoksa gelmediğim günleri haftalığımdan keseceğini söylemiş.Mecburen gittim.
Kenan’ın kollarına düştüğüm günü ise lanetle anıyorum.Tatminsizlik içindeydim,biraz da Necip’e inat doyum arıyordum.Bu şartlarda karşıma kim çıkarsa çıksın onun olacaktım.Şans galiba Kenan’dan yanaydı!...
Kim ne derse desin Kenan, gene de Necip’e göre namuslu bir insanmış.Üstelik o da beni sevdiğini söylüyordu.Hamile kaldığımı öğrendiği zaman derhal evlenmemiz için ailesini devreye soktu.
Buna rağmen Kenan’a karşı hiçbir şey hissetmediğimi biliyorum.Bir anlık duygu beni benden aldı.Karnımdaki çocuğu da sevemedim.Sanki bu çocuk benim canım kanım değilmiş de muzur bir tümörmüş gibi geliyor.
Bundan sonra yazacak bir şeyim olacağını da zannetmiyorum.Bu yarım kalmış defter de bir gün benim tarafımdan yada başka birisi tarafından okunur mu,onu da bilemiyorum.
Elveda Sibel,elveda güzel günlerim,elveda anılarım,elveda Nec….
*********
Son sözlerinde,bu defterin başkaları tarafından okunmasını istemesi içimi biraz rahatlattı.Buna rağmen yine de bu emaneti götürüp ait olduğu yere bırakma kararındayım..
Sevgili Sibel,senin adına zamandan bir şeyler kurtarmaya çalıştım.Umarım beni anlar ve bağışlarsın!...
Yarın erken kalkmalıyım.İstanbul trafiği malûm...Sahaflar Çarşısı’na gitmek birkaç saatimi alacak,ama olsun....
********



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eleman Aranıyor - 1
Bir Anı Defteri Buldum - 10
Eleman Aranıyor - 3 (Son Bölüm)
Bir Anı Defteri Buldum - 12
Bir Anı Defteri Buldum - 14
Bir Anı Defteri Buldum - 13
Bir Anı Defteri Buldum - 11
Yanlış Adrese Mektup - 8
Bir Anı Defteri Buldum - 9
Bir Anı Defteri Buldum - 6

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Küçücük Hikâyeler - 2
Deliden Mektup Var
Acayip Bir Hikaye
Bir Murat Dört Surat
Korona Hikayeleri - 8
Küçük Hikâyeler - 1
Senin Hikayen
Bir Ölünün Günlüğü - 8 Son Bölüm
Prostat
Bir Ölünün Günlüğü - 7

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.